Gå til innhold

Eventyrspill til ps3?


Roxanne123

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper det er greit med sånn tråd, jeg har prøvd å søke litt rundt på forumet, men har ikke funnet noe som svarer til det jeg er ute etter.

 

Jeg har bestemt meg for å endelig begynne og spille litt på ps3-en min. Mens mange snakker om en Nintendo Wii som støver ned i stua, er det helt omvendt hos meg. Wii-en er flittig i bruk, mens ps3-en kun er på når det er filmkveld i stua. Synes det er litt synd med en ps3 som kun blir brukt som bluray/dvd-spiller, så tenkte kanskje jeg kunne få litt hjelp til spillvalg her.

 

Har kjøpt noen spill, men finner ikke noen jeg liker. Problemet mitt er at ”alle” eventyrspill (er ikke helt sikker på om det er det det kalles, men håper dere skjønner hva jeg mener) på ps3 er så veldig actionfokusert. Det er liksom kun fighting hele tiden, og ikke så mye pauser til å bare løpe rundt og utforske. Dette er i hvertfall min (dog meget begrensede) erfaring. Elsker spill som Zelda og Okami til wii, så er noe i den retningen jeg er ute etter. Spill hvor det er litt slossing, men også mye fokus på sidequests, gå rundt i byer og hus og få info fra folk etc., kanskje litt gåteløsning og lignende. Det trenger ikke være fantastisk grafikk eller flotte scener, jeg er mest opptatt av at det skal være gøy å spille.

 

De spillene jeg har er:

 

- Ratchet and Clank – Tools of Destruction (Spilte bare ca 20 min, men av de 20 minuttene var det bare action hele tiden, og virket ikke som om det kom til å bli bedre, så orket ikke mer)

 

- Oblivion – The elder scrolls (Tror dette spillet ble litt for stort for meg, ble så opptatt av alle sideoppdragene at jeg aldri kom meg lenger på det som faktisk var hovedoppdraget. Likevel er nok dette ikke så langt fra det jeg er ute etter, kanskje bare litt snillere?)

 

- Folklore (Dette er det spillet jeg har likt best, så hvis noen vet noen spill som ligner på dette, så er det nok akkurat det jeg er ute etter!)

 

- Little Big Planet (Dette falt ikke i smak hos meg)

 

Har prøvd å søke litt på forumet, og der går Drake’s Uncharted og Assasins Creed igjen, men tror kanskje disse blir litt for actionfokuserte for meg? Er skeptisk til spill som er kategorisert som action/adventure. Er fattig student, så har ikke råd til så alt for mange bomkjøp!

 

Uansett, er det noen som har tips til meg? Vet at ps3-spill som oftest handler om skyting og kjemping, men håper det kanskje kan finnes noe for meg også? Eller er ps3 rett og slett ikke noe for meg? Alle tips tas i mot med takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer ikke at det bare kan spilles med PS Move. Faktisk så kan det ikke spilles med Move, det er bare noen små minigames som er i tillegg til spillene som krever Move. Jeg har spillet selv og kan fint anbefale det. Du får altså 3 spill til rundt 400 kr. Jeg liker spesielt toeren og treeren :)

Lenke til kommentar

Det spillet du leter etter høres ut som Red Dead Redemption ;)

Her hopper du på hesten din i den ville vest, for å ri rundt og gjøre oppdrag. Du kan derimot gjøre hvor lite eller mye du selv ønsker ;) Mange side-quest.

 

Høres interessant ut!:) Men tok en titt på youtube-traileren, og det så veldig actionfokusert ut.. Er det veldig mye skyting o.l., eller har de bare fått det til å se sånn ut for å gjøre traileren mer spennende?

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke at det bare kan spilles med PS Move. Faktisk så kan det ikke spilles med Move, det er bare noen små minigames som er i tillegg til spillene som krever Move. Jeg har spillet selv og kan fint anbefale det. Du får altså 3 spill til rundt 400 kr. Jeg liker spesielt toeren og treeren :)

 

Åh, det høres jo supert ut! Men dette er du helt sikker på? For ser de har det på elkjop.no til 299, men der står det at det kun kan spilles med playstation move.. Regner med at du vet det siden du har spillet, men må bare være 100 % sikker, har som sagt ikke råd til bomkjøp;)

 

Men hvis det er tilfellet så er jo det kjempebra, for det så jo veldig gøy ut!:)

Lenke til kommentar

Det spillet du leter etter høres ut som Red Dead Redemption ;)

Her hopper du på hesten din i den ville vest, for å ri rundt og gjøre oppdrag. Du kan derimot gjøre hvor lite eller mye du selv ønsker ;) Mange side-quest.

 

Høres interessant ut!:) Men tok en titt på youtube-traileren, og det så veldig actionfokusert ut.. Er det veldig mye skyting o.l., eller har de bare fått det til å se sånn ut for å gjøre traileren mer spennende?

 

Det er en del skyting, men det er blant annet for å jakte og slikt. Du jakter på dyr for å selge disse for penger. Mange av oppdragene går ut på å fange tyver, da kan du enten drepe dem eller å fange dem med lasso.

 

Traileren er veldig actionfokusert vil jeg si.

Du kan lese en anmeldelse av spillet på denne siden.

Jeg kjøpte spillet på platekompaniet for 299,- og er veldig godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også på at det stod på elkjop.no nå jeg skulle kjøpe det, men nå er ikke elkjøp de som har mest peiling på spill heller. De ser PS Move-logoen og regner med at det er slik. Jeg er helt sikker på at spillet spilles med vanlig kontroller :)

 

Da stoler jeg på deg! Tusen takk:)

Lenke til kommentar

Det spillet du leter etter høres ut som Red Dead Redemption ;)

Her hopper du på hesten din i den ville vest, for å ri rundt og gjøre oppdrag. Du kan derimot gjøre hvor lite eller mye du selv ønsker ;) Mange side-quest.

 

Høres interessant ut!:) Men tok en titt på youtube-traileren, og det så veldig actionfokusert ut.. Er det veldig mye skyting o.l., eller har de bare fått det til å se sånn ut for å gjøre traileren mer spennende?

 

Det er en del skyting, men det er blant annet for å jakte og slikt. Du jakter på dyr for å selge disse for penger. Mange av oppdragene går ut på å fange tyver, da kan du enten drepe dem eller å fange dem med lasso.

 

Traileren er veldig actionfokusert vil jeg si.

Du kan lese en anmeldelse av spillet på denne siden.

Jeg kjøpte spillet på platekompaniet for 299,- og er veldig godt fornøyd.

 

Takk for link, så ut som noe jeg hadde syntes var gøy! Og til den prisen er det absolutt verdt et forsøk! Det havner på handlelisten:)

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også på at det stod på elkjop.no nå jeg skulle kjøpe det, men nå er ikke elkjøp de som har mest peiling på spill heller.

Move logoen pleier pleier å ha en kort beskrivelse av graden av Move støtte i spillet, og det er stort sett bare hvis det står "Move required" at du må ha Move. På Sly står det "Bonus Move content", så som andre har sagt -på selve spillet bruker du den vanlige håndkontrolleren.

Lenke til kommentar

Elsker spill som Zelda og Okami til wii, så er noe i den retningen jeg er ute etter. Spill hvor det er litt slossing, men også mye fokus på sidequests, gå rundt i byer og hus og få info fra folk etc., kanskje litt gåteløsning og lignende. Det trenger ikke være fantastisk grafikk eller flotte scener, jeg er mest opptatt av at det skal være gøy å spille.

 

Ratchet and Clank spillene er handler stort sett om å sprenge endeløse horder av fiender med et absurd arsenal av våpen, så her ville jeg nok hold meg unna. Uncharted 1 har en rolig begynnelse, men transformeres raskt til et rent skytespill, så igjen ikke til å anbefale for deg. Uncharted 2 er kanskje litt bedre - framdeles mye skyting, men flere pustepauser med utforskning og gåteløsning mellom de store kampene, og muligheten til å snike seg rundt å nøytralisere en fiender før skytingen begynner.

 

Assassin's Creed er i teorien om å snike deg rundt og unngå kamp, men jeg må innrømme at det ofte er enklere å bare massakrere alt rundt deg enn å pønske ut en vei fram til målet uten å bli oppdaget. Spesielt i eneren.

 

Som et alternativ til Oblivion kan du prøve Fallout 3 eller New Vegas. Samme spilldesign, men med en forholdsvis klar hovedquest. Du står fritt til å fokusere på sniking og snakking istedet for kamp, og "VATS-modusen" fryser tiden og lar deg ta kampene ett trekk av gangen hvis du heller vil det.

 

Ellers, Tomb Raider HD collection. Forholdsvis lineært, men mye utforskning og gåteløsning, med litt lett action nå og da. Kommer i mars.

 

Prince of Persia (2008). Akrobatikk og utforskning, med kamper mellom brettene.

 

Stacking på PSN. Et "gåteløsningspill" uten action, men ganske artig. Gratis for PlayStation Plus abonnenter denne måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...