Gå til innhold

Eventyrspill til ps3?


Roxanne123

Anbefalte innlegg

Eternal Sonata

 

Resonance of Faith

 

I tillegg har man jo en del ting som kan kjøpes og lastes ned på PSN:

Monkey Island, de gamle spillene og nye episoder.

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Hmm, tror kanskje jeg må prøve Eternal Sonata, det virket spennende! Og billig er det og;)

 

Jeg har ikke mulighet til å laste ned for øyeblikket, så PSN er ikke aktuelt akkurat nå. Synd, for Sam & Max så morsomt ut!

 

Takk for tipsene:)

 

Jeg reagerte også på at det stod på elkjop.no nå jeg skulle kjøpe det, men nå er ikke elkjøp de som har mest peiling på spill heller.

Move logoen pleier pleier å ha en kort beskrivelse av graden av Move støtte i spillet, og det er stort sett bare hvis det står "Move required" at du må ha Move. På Sly står det "Bonus Move content", så som andre har sagt -på selve spillet bruker du den vanlige håndkontrolleren.

 

Flott, men da er jeg helt sikker! Takk;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker spill som Zelda og Okami til wii, så er noe i den retningen jeg er ute etter. Spill hvor det er litt slossing, men også mye fokus på sidequests, gå rundt i byer og hus og få info fra folk etc., kanskje litt gåteløsning og lignende. Det trenger ikke være fantastisk grafikk eller flotte scener, jeg er mest opptatt av at det skal være gøy å spille.

 

Ratchet and Clank spillene er handler stort sett om å sprenge endeløse horder av fiender med et absurd arsenal av våpen, så her ville jeg nok hold meg unna. Uncharted 1 har en rolig begynnelse, men transformeres raskt til et rent skytespill, så igjen ikke til å anbefale for deg. Uncharted 2 er kanskje litt bedre - framdeles mye skyting, men flere pustepauser med utforskning og gåteløsning mellom de store kampene, og muligheten til å snike seg rundt å nøytralisere en fiender før skytingen begynner.

 

Assassin's Creed er i teorien om å snike deg rundt og unngå kamp, men jeg må innrømme at det ofte er enklere å bare massakrere alt rundt deg enn å pønske ut en vei fram til målet uten å bli oppdaget. Spesielt i eneren.

 

Som et alternativ til Oblivion kan du prøve Fallout 3 eller New Vegas. Samme spilldesign, men med en forholdsvis klar hovedquest. Du står fritt til å fokusere på sniking og snakking istedet for kamp, og "VATS-modusen" fryser tiden og lar deg ta kampene ett trekk av gangen hvis du heller vil det.

 

Ellers, Tomb Raider HD collection. Forholdsvis lineært, men mye utforskning og gåteløsning, med litt lett action nå og da. Kommer i mars.

 

Prince of Persia (2008). Akrobatikk og utforskning, med kamper mellom brettene.

 

Stacking på PSN. Et "gåteløsningspill" uten action, men ganske artig. Gratis for PlayStation Plus abonnenter denne måneden.

Virker som om Uncharted og Assassins Creed ikke er det rette for meg, da. Fint å vite!:)

 

Har vurdert Fallout 3 før, og etter det du sier høres det ut som om det er noe jeg vil like! Prince of Persia ser også ut som noe som kan være aktuelt for meg. Har hørt at det ikke går an å dø helt der, og det passer meg bra, så dårlig som jeg er;)

 

Tusen takk for svar, det finnes visst en god del playstation 3-spill for meg også! Men det ser dårlig ut for neste måneds studielån, da..;)

Lenke til kommentar

Trur disse 2 spillene vil fange din intresse.

Begynner med og anbefale Darksiders,litt fokusert på comboer,spillet har ekstrem stor verden,den har gåteløsning i dungeons som i zelda,en god del sidequests nå det gjelder oppgraderinger,relics osv.tok meg 30timer og gjennomføre første gang,veldig bra spill.

 

det andre er Nier,deffinitivt et undervurdert spill i 2010.combatten er veldig button mashing,men i gjengjeld gir spillet deg en utrolig historie som jeg synes få spill gjør idag.Du har masse sidequests,du farmer etter penger for og oppgradere våpen,du skaffer Words(såkalt ehcnantments for og forbedre visse egenskaper når du sloss.)Har vel 3-6 byer som du kan snakke med folk og få quests.Quest systemet er utrolig bra og det kan variere fra fange fisk til og levere andre ting til byer.Musikken i spillet har det best soundtracket jeg noensinne har spilt omtrent.Historien er helt utrolig.

 

Du har dungeons her i spillet,du har noen få gåter i en skog og kjappe puzzles med flytting av stener.det er et action RPG spill som en god del som følger med i rpg er i Nier også slikt som lvl up,upgradering av våpen,quests,god story,byer,dungeons,puzzles.

 

hvis du har planer om og sjekke ut reviews,så ikke sjekk ut Gamespot,Kevin VanOrd er bare negativ imot spillet,jeg vet om noen på diskusjon her som synes spillet er helt utrolig opplevelse samt meg.

 

Fins vel sikkert andre spill og,men ingen av de jeg spiller som er verdt og nevne utenom FF13 som har en god del exploring,masse quests,lvling via sphere grid som i FFX.

 

Men sjekk ut de spilla der,sykt brae.

Lenke til kommentar

Har du sjekket ut Heavy Rain? Anbefales hvis du er ute etter en helt annerledes spillopplevelse. Det som er så spesielt med dette spillet er alle valgene du tar i spillet vil få konsekvenser for hvordan slutten blir. Jeg tror det er neste 20 forskjellige mulige slutter på spillet. Det har en veldig bra story hvor du skal finne en serial-morder og redde sønnen din. Du spiller 4 hovedpersoner som du veksler mellom å styre. Når det en sjelden gang er litt action så gjøres dette i form av å trykke på forskjellige knapper etter hverandre.

 

Spillet er som en interaktiv spenningsfilm!

Sjekk ut trailer

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Begynner med og anbefale Darksiders,litt fokusert på comboer,spillet har ekstrem stor verden,den har gåteløsning i dungeons som i zelda,en god del sidequests nå det gjelder oppgraderinger,relics osv.

Må si at selv om brett designet ligner en del på Zelda, gir det combobaserte kampsystemet det en helt annen følelse - det hele blir mye mer stressende og slitsomt - og jeg mistet interessen i det temmelig raskt.

 

det andre er Nier,deffinitivt et undervurdert spill i 2010.combatten er veldig button mashing,men i gjengjeld gir spillet deg en utrolig historie som jeg synes få spill gjør idag.

...personlig syntes jeg det var utrolig at det hadde fire forskjellige slutter på spillet uten å klare å gi noen skikkelig konklusjon på de forskjellige plottrådene. :p

 

Nier er et spill som vekker veldig motstridene følelser i meg. Fantastisk musikk, flott design (om ikke fult så flott gjengitt av grafikkmotoren), og en unik og spennende verden å utforske, blir etterhvert mer og mer spolert av bøttevis med billig sentimentalitet og plothull en kan kjøre Nier's åtte magiske gigantknyttenever gjennom. :p

 

Det hjelper litt lese igjennom de uoffisielle oversettelsene av det japanske ekstramaterialet (som for eksempel er eneste måten å finne ut hva prologen handler om), men til syvende og sist ble jeg sittende igjen med følelsen av en ufullstendig opplevelse. Men så betyr det jo og at spillet engasjerte meg såpass at jeg faktisk brydde meg om det, istedet for at det bare gikk i glemmeboken.

Lenke til kommentar

Trur disse 2 spillene vil fange din intresse.

Begynner med og anbefale Darksiders,litt fokusert på comboer,spillet har ekstrem stor verden,den har gåteløsning i dungeons som i zelda,en god del sidequests nå det gjelder oppgraderinger,relics osv.tok meg 30timer og gjennomføre første gang,veldig bra spill.

 

det andre er Nier,deffinitivt et undervurdert spill i 2010.combatten er veldig button mashing,men i gjengjeld gir spillet deg en utrolig historie som jeg synes få spill gjør idag.Du har masse sidequests,du farmer etter penger for og oppgradere våpen,du skaffer Words(såkalt ehcnantments for og forbedre visse egenskaper når du sloss.)Har vel 3-6 byer som du kan snakke med folk og få quests.Quest systemet er utrolig bra og det kan variere fra fange fisk til og levere andre ting til byer.Musikken i spillet har det best soundtracket jeg noensinne har spilt omtrent.Historien er helt utrolig.

 

Du har dungeons her i spillet,du har noen få gåter i en skog og kjappe puzzles med flytting av stener.det er et action RPG spill som en god del som følger med i rpg er i Nier også slikt som lvl up,upgradering av våpen,quests,god story,byer,dungeons,puzzles.

 

hvis du har planer om og sjekke ut reviews,så ikke sjekk ut Gamespot,Kevin VanOrd er bare negativ imot spillet,jeg vet om noen på diskusjon her som synes spillet er helt utrolig opplevelse samt meg.

 

Fins vel sikkert andre spill og,men ingen av de jeg spiller som er verdt og nevne utenom FF13 som har en god del exploring,masse quests,lvling via sphere grid som i FFX.

 

Men sjekk ut de spilla der,sykt brae.

Darksiders så jo ut som en ps3-versjon av Zelda, jo! På en god måte;) Men i de scenene jeg så var det alltid en mengde fiender som skulle bekjempes, er det slik hele tiden? At det er 4-5 stk som angriper deg på én gang? Eller får du pauser av og til, evt at du bare møter én og én? Blir fryktelig stresset hvis det blir for mye som skjer på én gang:p

 

Nier så også veldig spennende ut! Virket som om det han Gamespotfyren syns var mest dumt var at kampene ble litt for enkle, og det er sjeldent et problem for meg, hehe;)

 

Takk for tips!:)

Lenke til kommentar

Har du sjekket ut Heavy Rain? Anbefales hvis du er ute etter en helt annerledes spillopplevelse. Det som er så spesielt med dette spillet er alle valgene du tar i spillet vil få konsekvenser for hvordan slutten blir. Jeg tror det er neste 20 forskjellige mulige slutter på spillet. Det har en veldig bra story hvor du skal finne en serial-morder og redde sønnen din. Du spiller 4 hovedpersoner som du veksler mellom å styre. Når det en sjelden gang er litt action så gjøres dette i form av å trykke på forskjellige knapper etter hverandre.

 

Spillet er som en interaktiv spenningsfilm!

Sjekk ut trailer

Takk for svar!:)

 

Har faktisk vurdert Heavy Rain lenge, men har aldri blitt noe av, mye fordi jeg synes det ser litt trist og dystert ut. Jeg liker godt litt farge i spillene jeg spiller. Er det noen lyspunkt i spillet, eller er det ganske grått hele veien?

Godt mulig jeg må prøve det uansett, har hørt veldig mye bra om det spillet!

Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert Heavy Rain lenge, men har aldri blitt noe av, mye fordi jeg synes det ser litt trist og dystert ut. Jeg liker godt litt farge i spillene jeg spiller. Er det noen lyspunkt i spillet, eller er det ganske grått hele veien?

Godt mulig jeg må prøve det uansett, har hørt veldig mye bra om det spillet!

Det er ikke akkurat komedie.. men en god del av spillet er hysterisk morsomt. Litt vanskelig å sammenlikne med noe, men det heller kanskje mer mot The Fifth Element enn Delikatessen, for eksempel. Ellers er det såpass bra gjennomført som et interaktivt drama, at småting en gjør kan bli veldig engasjerende noen ganger. Siden det er lett å leve seg inn i karakterene (med måten du styrer hvordan de oppfører seg til en viss grad). Så avhengig av hvor lett du lar deg rive med kan det bli ganske intenst, egentlig..

 

..Resonance of Fate og er et veldig bra spill. Kamp-systemet er utrolig bra, og det endrer seg når en går opp i "level" på den måten at du må bytte strategi (mer enn at fiendene får mere hit-points). Det blir dypere jo mer en spiller. Veldig fin progresjon, med andre ord. Historien er bra skrevet (bortsett fra den første åpningscutscenen..). Men måten spill-verdenen er integrert i spill-flyten er det definitive høydepunktet. Super-egenskapene du har er ikke veldig overdrevne sammenliknet med andre jrpg-spill - men at folk tåler mer skade enn normalt, eller at du kan kutte tiden for en av heltene innimellom, osv, er forklart i spillet. Så heller enn at du har "slå til hit-points er 0", osv, så har de et system som er lettere å akseptere uten å forestille seg at det representerer noe annet. Blir helt kvitt de vanlige "Violent dark crashing Super Sphere Sword ATTACCKK!" greiene.. Så spillet "gjemmer" spill-mekanikken veldig godt ved å forklare det i spill-verdenen, uten alle de snodige effektene og poseringene. Så flyten i spillet er veldig god - lett å vise frem til andre, for å si det sånn :p

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

 

Det er ikke akkurat komedie.. men en god del av spillet er hysterisk morsomt. Litt vanskelig å sammenlikne med noe, men det heller kanskje mer mot The Fifth Element enn Delikatessen, for eksempel. Ellers er det såpass bra gjennomført som et interaktivt drama, at småting en gjør kan bli veldig engasjerende noen ganger. Siden det er lett å leve seg inn i karakterene (med måten du styrer hvordan de oppfører seg til en viss grad). Så avhengig av hvor lett du lar deg rive med kan det bli ganske intenst, egentlig..

 

..Resonance of Fate og er et veldig bra spill. Kamp-systemet er utrolig bra, og det endrer seg når en går opp i "level" på den måten at du må bytte strategi (mer enn at fiendene får mere hit-points). Det blir dypere jo mer en spiller. Veldig fin progresjon, med andre ord. Historien er bra skrevet (bortsett fra den første åpningscutscenen..). Men måten spill-verdenen er integrert i spill-flyten er det definitive høydepunktet. Super-egenskapene du har er ikke veldig overdrevne sammenliknet med andre jrpg-spill - men at folk tåler mer skade enn normalt, eller at du kan kutte tiden for en av heltene innimellom, osv, er forklart i spillet. Så heller enn at du har "slå til hit-points er 0", osv, så har de et system som er lettere å akseptere uten å forestille seg at det representerer noe annet. Blir helt kvitt de vanlige "Violent dark crashing Super Sphere Sword ATTACCKK!" greiene.. Så spillet "gjemmer" spill-mekanikken veldig godt ved å forklare det i spill-verdenen, uten alle de snodige effektene og poseringene. Så flyten i spillet er veldig god - lett å vise frem til andre, for å si det sånn :p

Hmm, kanskje jeg blir nødt til å gi Heavy Rain en sjanse.. Ja, tror jeg gjør det! Lar meg veldig lett rive med, så kan jo bli en spennende opplevelse:)

 

Resonance of Faith så bra ut, men tror ikke det kampsystemet er noe for meg. Jeg liker bedre å bare hoppe i det og slå løs, er ikke så flink på å legge en strategi først:p

Lenke til kommentar

Trur disse 2 spillene vil fange din intresse.

Begynner med og anbefale Darksiders,litt fokusert på comboer,spillet har ekstrem stor verden,den har gåteløsning i dungeons som i zelda,en god del sidequests nå det gjelder oppgraderinger,relics osv.tok meg 30timer og gjennomføre første gang,veldig bra spill.

 

det andre er Nier,deffinitivt et undervurdert spill i 2010.combatten er veldig button mashing,men i gjengjeld gir spillet deg en utrolig historie som jeg synes få spill gjør idag.Du har masse sidequests,du farmer etter penger for og oppgradere våpen,du skaffer Words(såkalt ehcnantments for og forbedre visse egenskaper når du sloss.)Har vel 3-6 byer som du kan snakke med folk og få quests.Quest systemet er utrolig bra og det kan variere fra fange fisk til og levere andre ting til byer.Musikken i spillet har det best soundtracket jeg noensinne har spilt omtrent.Historien er helt utrolig.

 

Du har dungeons her i spillet,du har noen få gåter i en skog og kjappe puzzles med flytting av stener.det er et action RPG spill som en god del som følger med i rpg er i Nier også slikt som lvl up,upgradering av våpen,quests,god story,byer,dungeons,puzzles.

 

hvis du har planer om og sjekke ut reviews,så ikke sjekk ut Gamespot,Kevin VanOrd er bare negativ imot spillet,jeg vet om noen på diskusjon her som synes spillet er helt utrolig opplevelse samt meg.

 

Fins vel sikkert andre spill og,men ingen av de jeg spiller som er verdt og nevne utenom FF13 som har en god del exploring,masse quests,lvling via sphere grid som i FFX.

 

Men sjekk ut de spilla der,sykt brae.

Darksiders så jo ut som en ps3-versjon av Zelda, jo! På en god måte;) Men i de scenene jeg så var det alltid en mengde fiender som skulle bekjempes, er det slik hele tiden? At det er 4-5 stk som angriper deg på én gang? Eller får du pauser av og til, evt at du bare møter én og én? Blir fryktelig stresset hvis det blir for mye som skjer på én gang:p

 

Nier så også veldig spennende ut! Virket som om det han Gamespotfyren syns var mest dumt var at kampene ble litt for enkle, og det er sjeldent et problem for meg, hehe;)

 

Takk for tips!:)

 

 

bare hyggelig det:)

han gamespot duden finner alltid noe og klage på,og jeg hadde ikke noe imot at kampsystemet er simpelt jeg heller.

 

Darksiders er slikt at du sloss med 3-4fiender av gangen,og exploring puzzles osv.Men så har det seg at noen fiender slår virkelig hardt hvis de treffer deg så mister du en god del helse.Men er av og til som du må bekjempe 15fiender om gangen men de gir deg lite konkurranse.

Lenke til kommentar

Resonance of Faith så bra ut, men tror ikke det kampsystemet er noe for meg. Jeg liker bedre å bare hoppe i det og slå løs, er ikke så flink på å legge en strategi først:p

:D ..så komplisert er det ikke. Det tar sikkert kortere tid å lære systemet i RoF, enn det tar å finne en god junction i FF8. Alt ellers er veldig enkelt.. Ikke noen valg å gjøre med annet enn hva slags våpen du har med, osv.. Granater... eller er det enklere med en ekstra pistol?

Lenke til kommentar

Heavy Rain er ett av de beste spillene jeg noen gang har hatt den ære av å spille og jeg har prøvd mye. Men det er vel som en sier her, enten elsker du det eller så hater du det. Det er i alle fall verdt et forsøk. Det er en ufattelig nydelig "opplevelse" både for den som spiller og eventuelt de som ser på. Gutt eller jente. Har fullført det 2 ganger så langt (med to helt ulike utfall), og det blir nok flere ettervært.

 

Denne traileren liker jeg svært godt:

 

 

Og ja, grafikken er slik igjennom hele spillet. Historien er enda bedre.

Lenke til kommentar

Heavy Rain er ett av de beste spillene jeg noen gang har hatt den ære av å spille og jeg har prøvd mye. Men det er vel som en sier her, enten elsker du det eller så hater du det. Det er i alle fall verdt et forsøk. Det er en ufattelig nydelig "opplevelse" både for den som spiller og eventuelt de som ser på. Gutt eller jente. Har fullført det 2 ganger så langt (med to helt ulike utfall), og det blir nok flere ettervært.

 

Denne traileren liker jeg svært godt:

 

 

Og ja, grafikken er slik igjennom hele spillet. Historien er enda bedre.

 

 

fyfaen for en elendig trailer,jeg også prøvde ut demon av heavy rain,men spillet gav meg lite siden det mesteparten er interaktiv film der du gjør for eks rister hånkontrollern og går videre og gjør noe lignende igjen.Jeg er vel enig at heavy rain er sært,et spill som man enten elsker eller hate.Så vil ikke anbefale det hvis du er usikker,men prøv ut demon på det.

Lenke til kommentar

Du får altså 3 spill til rundt 400 kr. Jeg liker spesielt toeren og treeren :)

 

Kjøper du Sly fra Amazon.co.uk koster det £20.76 inkl frakt. Dette er 195,- kr med dagens kurs, altså under momsgrensa. Heavy Rain kommer også under momsgrensa når amazon trekker fra britisk mva.

De fleste andre spillene som er foreslått kommer også godt under den magiske 200-kronersgrensa.

Darksiders, Nier, Resonance of Fate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får altså 3 spill til rundt 400 kr. Jeg liker spesielt toeren og treeren :)

 

Kjøper du Sly fra Amazon.co.uk koster det £20.76 inkl frakt. Dette er 195,- kr med dagens kurs, altså under momsgrensa. Heavy Rain kommer også under momsgrensa når amazon trekker fra britisk mva.

De fleste andre spillene som er foreslått kommer også godt under den magiske 200-kronersgrensa.

Darksiders, Nier, Resonance of Fate.

Åh, takk skal du ha! Jeg har allerede kjøpt Sly, men har hvertfall tenkt å kjøpe Nier, og muligens Resonance of Faith også, så dette var supert!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...