Gå til innhold

objektiv til 7d


Anbefalte innlegg

da har jeg fått meg et fint canon 7d kamera og en knakende god makro-linse.

 

Hva jeg behøver nå, er en mer allround linse, hvor jeg kan ta bilder av alt fra portretter til landskap. kan noen anbefale noe, som ikke er så skandaløst dyrt. Skal brukes til å filme også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil absolutt anbefale en "normalzoom" - et slikt objektiv er utrolig allsidig og ikke uten grunn at de fleste kit-objektiver er nettopp en normalzoom.

 

15-85 skal være skarp og yter nok bra på 7D som er særs kresen på objektivkvaliteten dersom man skal dra ut potensialet som ligger i sensoren.

 

Og mulig du kan finne noe på bruktmarkedet hvis du leter litt.

 

Tor

Lenke til kommentar

Ut av det minimale jeg har prøvd 15-85 + 7d må jeg si meg meget fornøyd. Det er snakk om mindre enn 50 bilder. Spør om du kan få prøve det i en butikk. Helt grei vidvinkel. Eneste jeg ikke likte med objektivet er at zoomen ikke har jamn moststand hele zoomområdet. Finnes videoer som forklarer dette på youtube.

 

Ellers er the digital picture en fin nettside for canon brukere. Alt den mannen tester får stortsett kommentaren veldig bra om det er det du er på utkikk etter. (l-objektiv får som regel også veldig bra bildekvalitet), men kjekk side for å sammenligne ulike objektiv.

 

 

...etter hvert kan du jo kanskje supplere med 70-200? (f/4 - f/2.8 - is) :)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Hva med dette - http://www.japanphoto.no/product/objektiv/canon/canon-ef-24-70mm-f-2.8l-usm/ :dribble: ? Står i stil til kameraet i hvert fall.

 

Både 24-70 F2.8 L og 24-105 F4.0 L regnes som bra objektiver, men på et crop-kamera er 24mm for lite vidvinkel for de fleste. 15-85 er tilpasset crop-formatet mens 24-70 først og fremst er beregnet på full frame kameraer.

 

Jeg ser den, men i dette tilfellet så ville jo ikke trådstarter ha noe "skikkelig" vidvinkel... Og grunnen til at jeg ikke anbefalte 24-105 var lysstyrken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...