Gå til innhold

Handle fra USA (og utlandet) - en hjelpende hånd


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å bruke ship2norway? Hadde tenkt til å bestille 4 nye skjorter. Noen som vet hvor store pakkene da blir, med tanke på å finne ut hva prisen på frakten.

 

Takk

Holde deg langt unna Ship2Norway...de er dritdyre. De tok USD 297 for å sende 4 bøker og dette gjorde de før de opplyste om prisen. Da jeg fikk vite prisen ba jeg de om å sende bøkene tilbake til Amazon, men fikk jeg beskjed om at bøkene allerede var på vei til Trondheim.

 

Møkkaselskap!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med å bruke ship2norway? Hadde tenkt til å bestille 4 nye skjorter. Noen som vet hvor store pakkene da blir, med tanke på å finne ut hva prisen på frakten.

 

Takk

Holde deg langt unna Ship2Norway...de er dritdyre. De tok USD 297 for å sende 4 bøker og dette gjorde de før de opplyste om prisen. Da jeg fikk vite prisen ba jeg de om å sende bøkene tilbake til Amazon, men fikk jeg beskjed om at bøkene allerede var på vei til Trondheim.

 

Møkkaselskap!

 

$297?! Ille. Men bestilte du bøker fra en selger på Amazon eller selve Amazon? Burde vel ikke være stress å få dem sendt direkte til Norge uten toll/moms hvis det var sistnevnte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Kan anbefale MyUS.com. Noe av samme opplegget som JetCarrier, tror jeg. Man får en adresse i Florida, og de gjør omtrent alt du ber om ang pakka di.

 

Betalte litt ekstra for en premium-løsning, noe som innebar at jeg kunne ha pakkene mine stående der gratis i inntil 30 dager. Det gjør det mulig å bestille fra flere butikker/flere omganger, så kan de enten sende alle pakkene samtidig, eller så kan de pakke alle eskene til en pakke. De kan også pakke om i flere esker basert på vekt osv. Mange muligheter.

 

Her er hva jeg fikk de til å gjøre for meg:

- Pakke om i en annen eske for å minimere fraktkostnadene basert på strl. Også for å lettere unnslippe tollen (siden jeg merka som gave, og det ikke var tegn til at det ble sendt fra en nettbutikk).

- Ta ut pakksedler i eska fra nettbutikken jeg bestilte fra, scanne de inn og sende til meg. Kosta meg vel $2-3 eksta.

- Sette ned prisene på innholdet til ønsket sum (ved forespørsel via mail)

- Sette en lavere fraktpris på pakka (flere valgmuligheter for frakt-merking her).

Ingen ting ved pakka som skulle tilsi at det var et kjøp fra en nettbutik, og den var heller ikke åpna. Får bare vente og se om det dukker opp noe krav om toll/mva fra DHL eller ikke..

 

De har også en god del andre valgmuligheter når det kommer til frakt. F.eks. fjerne skoesker osv for å minimere vekt/strl ifb fraktkostnader. De kan også rushe shippinga så det blir sendt så fort som mulig (koster litt ekstra).

 

Pakka lå der helt til jeg ga klarsignal om å sende den til Norge. Ga dem klarsignal torsdag 15. nov, og pakka var klar for levering på døra i Norge mandag 19 nov. 4 dager, og her var det også en helg i mellom! :eek:

 

Det kom på omtrent 600 kr totalt, inkl opprettelse av konto, ekstra betaltjenester og frakt til Norge.

Med gratis frakt fra nettbutikken, varer på salg og i tillegg prisdifferansen mellom Norge og USA var det absolutt verdt den summen.

 

TL;DR:

God service, mange valgmuligheter og rask frakt. Anbefales!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Sette ned prisene på innholdet til ønsket sum (ved forespørsel via mail)

Hvilken mail sendte du dette til? Sendte en mail via nettsiden deres i går (har ikke enda laget en bruker) og stilte diverse spørsmål, blant annet om de kunne markere som gave/skrive ned verdien på pakken. Fikk svar i dag, men jeg fikk svar på alle spørsmålene uten om akkurat denne. Takker for svar!

Lenke til kommentar

Hvilken mail sendte du dette til? Sendte en mail via nettsiden deres i går (har ikke enda laget en bruker) og stilte diverse spørsmål, blant annet om de kunne markere som gave/skrive ned verdien på pakken. Fikk svar i dag, men jeg fikk svar på alle spørsmålene uten om akkurat denne. Takker for svar!

Markere som gave er et valg du kan krysse av for inne på kontoen, i tillegg til mange andre valg. Jeg sendte mail til [email protected], en adresse jeg fikk etter jeg snakka med en på chatten dems. Forøvrig rask respons på både chat og mail.

 

Husk å legge inn verdien du vil at de skal skrive på hver enkelt vare! Jeg bare ga dem totalsummen, og så delte de det på antall varer, men de vil helst ha pris per vare fra deg.

Lenke til kommentar

Markere som gave er et valg du kan krysse av for inne på kontoen, i tillegg til mange andre valg. Jeg sendte mail til [email protected], en adresse jeg fikk etter jeg snakka med en på chatten dems. Forøvrig rask respons på både chat og mail.

 

Husk å legge inn verdien du vil at de skal skrive på hver enkelt vare! Jeg bare ga dem totalsummen, og så delte de det på antall varer, men de vil helst ha pris per vare fra deg.

Det er et valg jeg får som standard bruker også, ikke sant? Det skal jeg huske, takk!

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke sikker på, men står kanskje her: http://www.myus.com/...re-memberships/

 

Jeg gikk hvertfall inn på: My account > Shipping Preferences, og så ligger det under "Commercial Invoice Options".

Det stod ingenting spesielt der, men går ut i fra at det er mulig med standard!

Pakken er markert som gave, skrevet ned verdien, regningene i eskene er scannet og kastet. Tror du da at det er stor sjanse for at det blir tatt inn for toll? Noen som har erfaringer? Eskene man får fra nettbutikker i USA er vanlige pappekser ikke sant? Ikke med noe logo for merket eller lignende?

Lenke til kommentar

Er vel litt lotto om det blir tatt eller ei, men minsker vel mulighetene slik du gjør det nå. Var ingenting som tyda på at innholdet i min eske var noe som skulle fortolles, og den gikk gjennom uten å bli åpna eller at de krevde dokumentasjon på pris etc. Men får vente og se om jeg evt får en faktura i posten eller ei før jeg kan si noe for sikkert.

 

Om eska fra nettbutikker i usa er med logo på etc eller ikke, er vel det samme som her i Norge. Den de pakka om til hos MyUS var hvertfall helt plain, uten reklame osv.

Lenke til kommentar

Er vel litt lotto om det blir tatt eller ei, men minsker vel mulighetene slik du gjør det nå. Var ingenting som tyda på at innholdet i min eske var noe som skulle fortolles, og den gikk gjennom uten å bli åpna eller at de krevde dokumentasjon på pris etc. Men får vente og se om jeg evt får en faktura i posten eller ei før jeg kan si noe for sikkert.

 

Om eska fra nettbutikker i usa er med logo på etc eller ikke, er vel det samme som her i Norge. Den de pakka om til hos MyUS var hvertfall helt plain, uten reklame osv.

 

Ja okei! Jeg tenker nemlig å kjøpe standard membership. Da pakker de ikke om for meg da, derfor blir esken bare sendt slik som den er fra nettbutikken (RL). Regner med at det er en plain eske. Skal få de til å åpne den og sjekke varene samtidig scanne og sende meg kviteringen på epost og kastet de etterpå. Jeg regner med toll i prisen da jeg ikke er riktig sikker om det blir tatt eller ei.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at jeg fikk dem til å pakke om var fordi pakkene fra PRL visstnok har en tendens til å være i overkant store, så da ville jeg spare litt kostnader på frakt ved å pakke dem mindre.

Sa de noe om målene på den originale pakken? Vet du noe om det? Sendte mail til RL om det med pakkens størrelse og vekt, fikk mail tilbake om feil kontaktinformasjon (som om det spiller noen rolle). Derfor fikk jeg intet svar. Tenker å prøve igjen i kveld, med håp om bedre respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...