Gå til innhold

Vente til ny lansering av Apple, eller kjøpe MacBook Pro/Air nå?


Anbefalte innlegg

Det er på tide å utvide mine gadgets, blant annet en ny bærbar.

 

Har bestemt meg for å prøve noe fra Apple. Har sett at den nye MacBook Air har forbedret ytelsen betydelig, og MacBook Pro er også alltid et fint og godt stykke maskineri.

 

Men jeg lurer på om det ikke er best å vente til sommeren, ettersom jeg tror det er en god sjanse for at Apple kaster ut nye modeller rundt den tiden. Jeg har ingen hast, men kan ikke vente lenger enn til maks sensommeren.

 

Hva er deres meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å si. Intel har litt småproblemer med sandy, så tror det vil spille inn på når de nye kommer. Antar du tenker på 13" for mbp siden du vurderer air. Personlig hadde jeg vel bare ventet om det ikke var noen hastet. Litt for sykt å betale så mye for en c2d nå synes jeg...

Lenke til kommentar

Dersom det ikke haster er det lurt å vente, pc'er er ikke kjent for å stige i verdi.

 

Når det er sagt, har Apple prioritert riktig med mba. Litt daff cpu blir veid opp av vekt, brukbar batterilevetid og rask oppstart -> mobilitet. Men for min del er skjermen med høy oppløsing det aller viktigste. Det er vel egentlig bare Sony som kan konkurrere, og de er ikke billige de heller.

 

Hører dere leverandører, vi vil ha skjermer med høy oppløsning.

 

På vegne av vanvittig mange.

SH.

Lenke til kommentar

Som alltid: Hva skal du bruke den til??

 

Macbook Air handler ikke om ytelse til tunge oppgaver. Den handler om en lett elegant maskin som har lang batterilevetid og er rask og fin til alle vanlige oppgaver.

Jeg fikk min 13" for noen dager siden (min første Mac, er ingen fanboy).

 

Den funker helt prima til office, web, video og sånt. Genial batterilevetid, og genialt lett å ta med seg rundt. I vanlig bruk er den også helt lydløs.

 

Hjemme har jeg en stasjonær maskin (PC) som får de tunge oppgavene som mediaserver, nedlasting, videoredigering etc. Har satt opp synkronisering av en del ting mellom maskinene, så det ikke blir så mye styr å bytte mellom de. Derfor er ikke tung ytelse så viktig for den bærbare.

Bare sørg for å velge 4GB ram, siden det er umulig å oppgradere senere på Air.

 

Jeg synes kombinasjonen funker utmerket for min del.

Lenke til kommentar

Tror dere det kommer noe bra innen høsten 2011 da?

 

Det kommer alltid noe nytt på sommeren, men om det er noe bra, det er noe annet :p Som regel små endringer det er snakk om (jada jada Sandy Bridge, men hvor mye kommer du egentlig til å merke det?)

 

Skal du ha en macbook pro ville jeg ventet; skal du ha en helt ny må du vente, vil du ha en nå-generasjons billigere - vent til de nyeste kommer. Skal du ha en air, tror jeg det blir snakk om mindre endringer i sommer.

 

Du kan lese mer her:

http://buyersguide.macrumors.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...