Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min sönn på 12 år onanerer........


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det gjør noe jeg om mamma tar sønnen sin på fersken. Innat i familien burde det gå greit uten at noen ble flaue. Veldig lenge siden at dette var hysj-hysj.

 

Dette var langt over grensen for hva jeg anser som normale familieforhold!!

 

Der synes jeg faktisk at mor skal gjøre en innsats for å skjerpe seg :)

 

Jeg synes ikke at barna skal være nødt til å låse døren til rommet sitt for å ikke risikere at foreldrene kommer busende inn uten videre. Barnas rom er tross alt "deres private sted" i huset, der de kan komme litt unna resten av familien hvis de føler for det. Man kan kanskje sammenligne det med fars hjemmekontor og mors hobbyrom; ingen har rett til å renne ned dørene der.

 

Låste dører innebærer tross alt en potensiell hindring i forbindelse med nødsituasjoner. Tenk deg at poden sitter på rommet og hører på høy musikk i headset med døren låst, og det begynner å brenne. Barnet er langt inne i sin egen verden, og hører ikke brannalarmen, og foreldrene kommer seg ikke inn for å hente ham/henne ut. Eller døra går i vranglås. Når enkel folkeskikk og respekt for privatliv kan fjerne risikoen for slikt synes jeg det bør være første steg.

 

Jeg er fullstendig enig i alt du sier. :)(Var vel kanskje et litt feilslått forsøk fra min side om å hinte til mor vedrørende barns rett til privatliv, jeg burde heller kommentert bankingen. Selv om jeg mener man også bør få ha muligheten og friheten til å låse om man ønsker det.)

Lenke til kommentar

Hei. Skal pröve å forklare så kort som mulig. For noen dager siden så kom jeg inn på rommet til sönnen min som er 11 år, han var i full gang med onanering. Jeg visste ikke at han onanerte da, så det var IKKE derfor jeg gikk inn på rommet hans. Tror jeg har hört ham noen ganger tidligere også....Jeg er bekymret, når han begynner så tidlig med onanering så kan det vel utvikle seg til noe negativt? Bör jeg snakke med sönnen min om saken?

 

 

Med vennlig hilsen, en mamma på 46 år.

Helt normalt Mor...så bare å slappe av:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Skal pröve å forklare så kort som mulig. For noen dager siden så kom jeg inn på rommet til sönnen min som er 11 år, han var i full gang med onanering. Jeg visste ikke at han onanerte da, så det var IKKE derfor jeg gikk inn på rommet hans. Tror jeg har hört ham noen ganger tidligere også....Jeg er bekymret, når han begynner så tidlig med onanering så kan det vel utvikle seg til noe negativt? Bör jeg snakke med sönnen min om saken?

 

 

Med vennlig hilsen, en mamma på 46 år.

 

Jeg var 9 år når jeg begynte, og jeg har ennå ikke voldtatt noen f.eks. Så å si at onanering er roten til alt ondt er jeg ikke helt sikker på er sant.

 

det er sikkert normalt. men likevel synes jeg dere skal snakke sammen om dette, barn bør lære om det og ha noe kunnskaper synes jeg, at det kommer fra deg vil det bli bra, for da har dere skapt tillit og åpenhet :) og det er viktig mellom mor og barn.

 

Det er helt normalt å begynne å utforske sin egen kropp når man er 12. Gjetter på at han startet før 12 også. Det er ingen vits i å lære gutten kunnskaper før han begynner å forstå hva sex er, gjerne rundt 7 klasse. Å snakke med sønnen din om onaneringen gjør ikke saken noe bedre, heller motsatt. Alle gutter runker, så å snakke med han om det ser jeg ikke poenget i.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Vet det, men det var ikke det som var poenget. Litt dårlig skrevet. Mente at det er ikke noe vits i å lære ungen om onani, men lær han heller om sex når han begynner å få stå av jenter, altså rundt den alderen hvor de begynner å forstå hva sex er.

 

Altså ikke noe poeng i å lære gutten hva onani er, osv. Gjør bare ting værre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det gjør noe jeg om mamma tar sønnen sin på fersken. Innat i familien burde det gå greit uten at noen ble flaue. Veldig lenge siden at dette var hysj-hysj.

Syns du det er like greit at far tar datteren sin på fersken når hun onanerer?

Hvis datteren sitter midt i stua og onanerer så får det vel være hennes sak, og litt kjipt for foreldra å måtte ferske henne.

 

Derimot om han åpner døra og går inn på rommet hennes uten å banke så er det akkuratt like ille som i alle andre situasjoner, akkuratt som i første post viser det en total mangel på manerer og oppførsel - er døren stengt så banker man på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Derimot om han åpner døra og går inn på rommet hennes uten å banke så er det akkuratt like ille som i alle andre situasjoner, akkuratt som i første post viser det en total mangel på manerer og oppførsel - er døren stengt så banker man på.

Ikke her, har sagt at foreldrene skal banke på men det gjør dem faen ikke dem blir bare forbanna :nei::mad:

Lenke til kommentar

helt normalt.

Jeg husker da jeg satt barnevakt for noen unger noen år, og 3-åringen hadde bæsja ut helvete i bleia si, så jeg måtte vaske han godt både foran og bak.. dette uttrykte han at var godt, men jeg bare kledde på han igjen og sa ikke noe om at det var galt.

Unger utforsker, og de forstår vel greia med onanering rundt den alderen sønnen din er i... men de har nok vært klar over nytelsen lenge før.

så det er ikke farlig. Du kan jo ev. ta en prat med ham om beskyttelse og jenter og sånn, men jeg tror nok ikke han har begynt å tenke på sex enda, så du kan jo vente litt

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...