Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min sönn på 12 år onanerer........


Anbefalte innlegg

Hei. Skal pröve å forklare så kort som mulig. For noen dager siden så kom jeg inn på rommet til sönnen min som er 11 år, han var i full gang med onanering. Jeg visste ikke at han onanerte da, så det var IKKE derfor jeg gikk inn på rommet hans. Tror jeg har hört ham noen ganger tidligere også....Jeg er bekymret, når han begynner så tidlig med onanering så kan det vel utvikle seg til noe negativt? Bör jeg snakke med sönnen min om saken?

 

 

Med vennlig hilsen, en mamma på 46 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Skal pröve å forklare så kort som mulig. For noen dager siden så kom jeg inn på rommet til sönnen min som er 11 år, han var i full gang med onanering. Jeg visste ikke at han onanerte da, så det var IKKE derfor jeg gikk inn på rommet hans. Tror jeg har hört ham noen ganger tidligere også....Jeg er bekymret, når han begynner så tidlig med onanering så kan det vel utvikle seg til noe negativt? Bör jeg snakke med sönnen min om saken?

 

 

Med vennlig hilsen, en mamma på 46 år.

 

Ikke noe å beskymre deg over, helt normalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt normalt, og absolutt ingenting å være bekymret for. Prøv også å fortell på en smidig måte at det er normalt, så han ikke sliter med skamfølelse av reaksjonen din. Han så sikkert hvor overrasket du ble, så prøv å gi han inntrykk av at det er helt greit (uten at du gjør han veldig flau, så dermed på en diskrèt måte).

 

Om han bruker pc'n du skriver på nå bør du kanskje slette loggen også, så han ikke ser dette innlegget.

 

De fleste gutter begynner allerede i småbarnsalderen å dra i tissen for å utforske, og det er ikke mange årene det tar før de oppdager at det er godt. Vil vel gjette at de fleste gutter prøver dette mange ganger helt fra 7-8-9 års alderen. Normalt å begynne å få utløsning også ved 11-12års alderen, så da blir det enda mer vanlig.

 

Du kan jo tilby han en lås eller nøkkel til rommet, en 12 år gammel gutt bør få ha mulighet til å låse døren sin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du kan jo tilby han en lås eller nøkkel til rommet, en 12 år gammel gutt bør få ha mulighet til å låse døren sin.

 

Det skader heller ikke å banke på når han har lukket døren. Her i huset låses dørene så godt som aldri, men så vidt jeg vet har ingen overraska hverandre i gang med noe likevel, fordi vi praktiserer normal folkeskikk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Du kan jo tilby han en lås eller nøkkel til rommet, en 12 år gammel gutt bør få ha mulighet til å låse døren sin.

 

Det skader heller ikke å banke på når han har lukket døren. Her i huset låses dørene så godt som aldri, men så vidt jeg vet har ingen overraska hverandre i gang med noe likevel, fordi vi praktiserer normal folkeskikk.

 

Nei, men når mor tydelig ikke har rutine på å banke (iht førsteposten), så er lås et meget godt alternativ. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan jo tilby han en lås eller nøkkel til rommet, en 12 år gammel gutt bør få ha mulighet til å låse døren sin.

 

Det skader heller ikke å banke på når han har lukket døren. Her i huset låses dørene så godt som aldri, men så vidt jeg vet har ingen overraska hverandre i gang med noe likevel, fordi vi praktiserer normal folkeskikk.

 

Nei, men når mor tydelig ikke har rutine på å banke (iht førsteposten), så er lås et meget godt alternativ. ;)

Jeg synes ikke det gjør noe jeg om mamma tar sønnen sin på fersken. Innat i familien burde det gå greit uten at noen ble flaue. Veldig lenge siden at dette var hysj-hysj.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan jo tilby han en lås eller nøkkel til rommet, en 12 år gammel gutt bør få ha mulighet til å låse døren sin.

 

Det skader heller ikke å banke på når han har lukket døren. Her i huset låses dørene så godt som aldri, men så vidt jeg vet har ingen overraska hverandre i gang med noe likevel, fordi vi praktiserer normal folkeskikk.

 

Nei, men når mor tydelig ikke har rutine på å banke (iht førsteposten), så er lås et meget godt alternativ. ;)

 

Der synes jeg faktisk at mor skal gjøre en innsats for å skjerpe seg :)

 

Jeg synes ikke at barna skal være nødt til å låse døren til rommet sitt for å ikke risikere at foreldrene kommer busende inn uten videre. Barnas rom er tross alt "deres private sted" i huset, der de kan komme litt unna resten av familien hvis de føler for det. Man kan kanskje sammenligne det med fars hjemmekontor og mors hobbyrom; ingen har rett til å renne ned dørene der.

 

Låste dører innebærer tross alt en potensiell hindring i forbindelse med nødsituasjoner. Tenk deg at poden sitter på rommet og hører på høy musikk i headset med døren låst, og det begynner å brenne. Barnet er langt inne i sin egen verden, og hører ikke brannalarmen, og foreldrene kommer seg ikke inn for å hente ham/henne ut. Eller døra går i vranglås. Når enkel folkeskikk og respekt for privatliv kan fjerne risikoen for slikt synes jeg det bør være første steg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...