Gå til innhold

Trening av underarmer ?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger noen tips til trening av underarmer tror jeg. Jeg trener et par ganger i uka (prøver så godt jeg kan) Det går sånn tålig, men jeg føler at jobben spiller veldig inn på dette. Jeg jobber med data, så jeg sitter veldig mye stille med henda på ei mus og et tastatur. Derfor synes jeg at jeg har unormalt tynne underarmer.. Noen som har noe tips for å få trent de også litt bedre? Blir fly forbanna av at jeg liksom ikke får trent dem skikkelig :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånne klemmer tror jeg gir bedre styrke i fingrene... Har hørt at endel klatrere bruker slike.

 

Jeg pleier å ta en tung manual, holde den i hånda med håndflaten opp for så å vippe manualen opp og ned med kun håndleddet. Så tar du en lettere manual og snur hånda og vipper andre veien. bruk låret/kneet i sittende posisjon for støtte.

 

Vær litt forsiktig dog, er fort gjort å skade seg mtp på senebetennelser og sånn.

 

 

Edit: Sjekke ut linken til Matsemann i ettertid, er denne øvelsen jeg mener. Takk for genial link matsemann, den skal undersøkes nærmere!

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

slike "klemmere" funker bra, du får blant annet bedre grep og det styrker opp bra på underarmer og da blir det tøft og klemme folk i hånda senere også hehe. Men markløft er det beste, om man får og bedre grep til og trene markløft. Men om du sliter vedlig med grepet i markløft er det anbefalt og bruke slike :)

 

veldig fort og skade håndleddet med manualer ja, så jeg synes det er en fy fy øvelse.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Ja man kjenner det med de klemmene altså!

Har treningsstudio i nærheten, men for det første så er det nok så lite og "utbrukt" men i tillegg er det alltid stappfullt med folk der :thumbdown: Ei vanlig økt kan nesten ta 3 timer..

 

Så beste hadde vært å komme seg på et treningsstudio som hadde en viss standard og som likevel ikke var overbefolket!

Lenke til kommentar

Har hørt nedtrekk er bra mot underarma

 

Du kan jo kjøpe slike? varer_4262.jpg

 

Hva heter slike klemmer?

 

Jeg har kjøpt et par slike for noen år siden som jeg nå har dradd frem igjen. Disse er litt "løse", og jeg skulle gjerne hatt noen med mer motstand, slik at jeg ble sliten av 10-30 repitisjoner, og ikke 80-120 som jeg må ta i dag...

Lenke til kommentar

Har hørt nedtrekk er bra mot underarma

 

Du kan jo kjøpe slike? varer_4262.jpg

 

Hva heter slike klemmer?

 

Jeg har kjøpt et par slike for noen år siden som jeg nå har dradd frem igjen. Disse er litt "løse", og jeg skulle gjerne hatt noen med mer motstand, slik at jeg ble sliten av 10-30 repitisjoner, og ikke 80-120 som jeg må ta i dag...

 

Handgrips ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...