Gå til innhold

Jøde som skjellsord?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanelig her i Bærum og. Går vel på det og være gjerrig tror jeg. Eller så er det bare et eksempel på et helt tilfeldig ord som blir til et skjelsord.

Skrevet

Har aldri hørt noen bruke jøde som skjellsord i min vennekrets i Bergen. Ser selv for meg at det muligens er mer populært i kretser hvor det er mye muslimer eller pakistanere, ettersom at det heller er dem min vennekrets bruker som skjellsord.

• Liker 1
Skrevet

Den eneste tiden jeg aktivt har hørt at "jøde" har vært et skjellsord var mellom år 2002-2004 da folk var motstandere av Ariel Sharon og Israel og ikke så forskjell på jøder i det hele tatt.

Skrevet

Her brukes aldri ordet mot jøder, men heller på de som er litt rage når de spiller. F.eks. bli drept av en dude, så skriker man jævla jøde. Jeg gjør det ikke selv, men vet om en del som gjør det :)

• Liker 3
Skrevet

Vanlig her men bare for de som kommer fra Oslo, som er ca 10% av skolen tror jeg, de fleste er muslimer også. Ganske synd at navnet på en som følger en religion som er relativt normal blir brukt som et skjellsord.

Skrevet

Vanelig her i Bærum og. Går vel på det og være gjerrig tror jeg. Eller så er det bare et eksempel på et helt tilfeldig ord som blir til et skjelsord.

Sier du at folk i Bærum er så lite gjerrige at de bruker Jøde som skjellsord? :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...