Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Svømming er vanvittig bra til kondisjon. Anbefaler deg å ikke jogge mer en 2 ganger i uka også gå 1 gang i uka med sekk. Det er VELDIG lett å få betennelse i ankler og legger viss du starter for hardt med intervaller. Du burde dedikere de første ukene til grunnlagstrening. DVS VELDIG rolig jogging, viss du starter for hard så har du betennelse i begge leggene etter 4 - 6 uker. Det kan jeg garantere deg. Det er også helt bortkastet å trene hardt nå når opptaket er i sommer. Det jeg anbefaler deg er å bygge et SKIKKELIG bra grunnlag ( mye rolig langkjøring, rundt 1 hard økt i uka og 2 - 3 rolige) og et par mnd før sommern nærmer seg så kjører du på med et par tunge økter i uka, da vil du treffe formen akkurat og du vil ha bra grunnlag så du ikke pådrar deg noe slags skader.

 

Et annet tips, ikke la andre folk sette grenser for deg. Drit i mannboobs, start å svøm og gjør det du vil med engang. Hvorfor skal du la andre folk hindre deg i å gjøre det du har lyst til. Alle må starte et sted, og jo fortere jo bedre.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit å spise litt usunt i helgene, men når du har et konkret mål om å gå ned i vekt, så BEGRENS DEG. Det hjelper lite hvis du skaper et moderat underskudd i ukedagene når du spiser opp hele underskuddet i helga. Gjør som storken sier, spis deg skikkelig mett på et ordentlig sammensatt måltid før du begynner på godteriet. Spis deg også ordentlig god og mett før du går i byen/på butikken/til kompiser etc, så du ikke får skikkelige cravings på alt mulig rart. Det hjelper veldig.

 

Jeg blei imponert over bildet av ryggen din. Den så ganske bra ut, og latsen var også godt synlig. Du har gjort en bra jobb hittil, så det er bare å fortsette i samme ånd videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Sno: Hadde det bare vore så lett...huff, skulle ønske eg bare kunne gjere som du seier, å bare drite i det alle andre meiner.

Takk for tipset ang. kondisjon. Skal hugse på det når eg skal begynne med det.

 

Storken: Det er sant det, men hjernen min tenkte ikkje på noko anna enn å komme seg på butikken for å tilfredsstille søtsuget. Skal hugse å heller spise mat.

 

Sir-Andy: Huff, er akkurat det som skjer. Eg klarar å holde eit underskudd gjennom veka, men spiste det opp i helga. Nå er eg tilbake på same vekta eg starta med seiste veka, så det er bare å starte på nytt, å forsøke å lære av det.

Takk for komplemantet :) Er vell igrunn kunn ryggen eg er/kan være fornøgd med. Iallfall som har noko særleg synleg muskelatur.

 

Då startar eg med ny veke i morgo, og denne veka skal gå bedre - promise!

Lenke til kommentar

Trening:

 

Benkpress:

 

15x 30kg

15x 40kg

7x 60kg

7x 60kg

Frykteleg vondt å venstre handa, så kunne ikkje fortsette.

 

Frontbøy:

 

20x 20kg

10x 40kg

10x 40kg

10x 40kg

10x 40kg

 

Fekk vondt i kneet, og hadde visstnok dårleg svai i ryggen, så gjekk frå vanleg knebøy til frontbøy.

 

Roing:

 

20x 45kg

15x 45kg

12x 50kg

12x 50kg

8 x 55kg

 

Tricepspushdown kabel:

 

15x 25kg

15x 25kg

15x 25kg

15x 25kg

 

Pullups:

 

2 før trening og 2 etter trening. ikkje veldig bra teknikk, men det kjem seg.

 

Vurderar å ta å kunn trene pushups, situps, planken og pullups resten av veka for å la den handa kvile.

 

Kosthald:

 

Heimelaga potetstappe m/ 7 kyllingnuggets, 30g (4dl mjølk) protshake og 80g havregryn m/ 300g mjølk

Lenke til kommentar

Når jeg kjenner søtsuget pleier jeg å snekre sammen en søt og god smoothie :thumbup:

 

1-2 bokser cottage cheese

Valgfri frukt

Litt juice

1-2 scoops med proteinpulver.

 

(De uten smak fungerer ekstra bra til dette, men har også brukt sjokoladesmak(!) med hell :)

Masse proteiner, sunn og god frukt og kommer garantert til å stoppe søtsuget!

 

Når det kommer til styrkekravene burde det ikke by på store problemer så lenge du er motivert og jobber jevnt med dem. Stå på !

Lenke til kommentar

Takk for tipse, men må innrømme at eg ikkje er særlig fan av smoothie :p

 

Vekt: 93,0

 

Trening:

1 time hard handball trening i gymmen.

 

 

Kosthald:

Lasagne m/ salat og loff, 140g havregryn m/ 550g mjølk og 1 Skyr.

 

Skal innrømme at eg nesten (veldig nære) falt for fristelsen å ete noko sjokolade eg hadde med meg frå jobb i dag. (Hadde gått ut på data, så fekk det gratis), oh, veldig nære...

Lenke til kommentar

Ja, veit.

Gaaaah, sidan eg droppar styrketrening denne vaka, så må eg bare forhøre meg når symjehallen er open då...Hadde vore godt å kome over den barrièra òg.

 

 

Bare å kjøre på! Det er teitere å lese om unnskyldningene dine, enn å se en med manboobs i svømmehallen som har nok viljestyrke til å gi faen i hva andre mener om seg og gjøre det han har lyst til for å oppnå målene sine.

Lenke til kommentar

Sno: Huff ja...Skal muligens isbade i morgo, for å ta ein russeknute. Gruar meg som faen...

Men må bare begynne å svømme i bassenget.

 

Sir-Andy:

 

Rekna litt på det nå:

Havregryn 140g ~ 15g

Mjølk 600g ~ 20g

1 Skyr 160g ~ 18g

 

Totalt ~ 53g protein

Då reknar eg ikkje med middagen (hovudmåltidet), men det eg et fast kvar dag.

 

Kan sikkert med fordel tilføre ein Proteinshake for å supplere.

Proteinpulver 30g ~ 25g

Mjølk 400g ~ 15g

 

Kan kanskje ha endå meir proteinpulver saman med den mjølka, eller vil det bli feil å innta så mykje protein på så kort tid?

Lenke til kommentar

Du kan innta store mengder protein i et måltid, alt blir nyttegjort uansett. Jeg pleier å blande proteinpulveret med 1 dl væske til 1 måleskje (10g), og som regel er shakene mine på 40-50 gram på 4 dl. Det gir +-40 g protein alt ettersom hvor store måleskjeer jeg tar.

 

Du kan med fordel innta både en og to shaker ekstra i løpet av dagen. Du bør også revurdere enkelte av måltidene dine, da de er ganske proteinfattige. Man regner ikke med proteinene fra havregryn, da de ikke er fullverdige. Da har du ikke mer enn 38g protein + rundt 20(?) fra middag, altså får du ikke i deg mer enn 60 gram protein om dagen. Til sammenlikning er det like mye som jeg spiser i ETT måltid enkelte ganger.

 

Anbefaler deg å lese artiklene som heter Health & fitness concept - kosthold og Advanced concept - kosthold her: http://myrevolution.no/artikler/page/3/ for å få en grunnleggende forståelse om kosthold. Kosthold er faktisk den største faktoren hvis du skal bli kvitt manboobsa dine. Les gjerne andre relevante og interessante artikler derfra ;)

 

www.fitnessbloggen.no/oppskrifter for inspirasjon til bra mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fredag 18.02

 

Kosthald:

 

Haug med taco, halv pylse, 35stk briokaramell, Hamburger m/ litt salat og ein lite porsjon chips, 1 Skyr

Kunne med fordel ha droppa heile burgermåltide, for var egentleg ikkje så sulten...

Jobba forøvrig på bensinstasjonen, derfor det blei burger, pylse og karamell.

 

I dag:

 

Kosthald:

 

1 heil pylse m/ salat, brød og dressing, 20 briokaramell, 4 heimelaga pizzastykke, 1pk. lillakartong påskeegg, 1 plate (160g) smashsjokolade, 80g havregryn, 1 Skyr.

Huhu, gruar meg til å sjekke vekta på måndag. Skal holde meg unna driten i morgo, så kanskje det ikkje blir like ille som seist veke.

 

her er motivasjonen. Som eg har rundt nakken 24/7 :)

post-198613-0-00178000-1298146535_thumb.jpg

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Forslag: når du kjenner søtsuget strammer grepet rundt halsen din på jobb (bensinstasjon) stek opp 1-2 hamburger-emner (200-400g kjøtt) (avtal med sjefen din sånn at du får det til innkjøpspris: 15-30 kr). Etter de er ferdigstekt tørker du av det værste fettet (med papir), danderer med litt salat, tomat og kanskje litt ost - vips har du noe som ikke er så alt for ille næringsmessig sett. Holder deg mett, så slipper du småspise godteri hele tia.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...