Gå til innhold

Er forsterkeren ødelagt?


Anbefalte innlegg

Les fra side 293 og til side 295 i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&st=417840

 

Har fått de fleste svara, men om det er noe dere vil tilføye eller om dere har noen andre tips så setter jeg UTROLIG pris på det.

 

Kan sitere førsteinnlegget mitt i den tråden:

 

KRISE!!!!!!!!

 

Jeg hadde en boks med brus stående ved siden av forsterkeren til hjemmekinoannlegget, også klarte jeg å komme borte den, slik at den falt over forsterkeren...

 

Når jeg prøver å skru på forsterkeren, så står det bare "AMP error". Nå går det ikke ann å skru den på i det hele tatt...

 

HVA HAR SKJEDD??!?! HAR FULL PANIKK OG HJERTET I HALSEN OVER AT DEN KAN VÆRE ØDELAGT!

 

Hvis det viser seg at den er ødelagt, vil det da være billigst å sende den til reprasjon, eller å kjøpe ny? Og hvor mye koster en slik forsterker i dag? Denne forsterkeren ble kjøpt for rundt 10k for rundt 3 år siden.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antaglig lønner det seg ikke å reparere. For å få avklart dette må du levere den inn til et verksted slik at de kan foreta en reell vurdering.

 

Brus inneholder mange stoffer som leder strøm og har normalt høyt innhold av sukker. Dtte lover ikke godt for elektronikken. Spsielt med tanke på forøk på å slå forsterkeren på før en er rengjort og tørket.

Lenke til kommentar

Antaglig lønner det seg ikke å reparere. For å få avklart dette må du levere den inn til et verksted slik at de kan foreta en reell vurdering.

 

Brus inneholder mange stoffer som leder strøm og har normalt høyt innhold av sukker. Dtte lover ikke godt for elektronikken. Spsielt med tanke på forøk på å slå forsterkeren på før en er rengjort og tørket.

 

Var sukkerfri brus, i det minste..

 

Men fy faen, hvis det er fordi jeg skrudde på forsterkeren etter kort tid for å sjekke om den funka som har eventuelt ødelagt den, så kommer jeg aldri til å bli den samme personen igjen. Da blir jeg gal, rett og slett. Aaaaargh... Dette er så hjerteskjærende!!! :(

 

Hvor mye koster en ny forsterker som kan dra et hjemmekinoannlegg nå til dags? Denne kostet rundt 10k for rundt 3 år siden.

Lenke til kommentar

 

Hvis det viser seg at den er ødelagt, vil det da være billigst å sende den til reprasjon, eller å kjøpe ny? Og hvor mye koster en slik forsterker i dag? Denne forsterkeren ble kjøpt for rundt 10k for rundt 3 år siden.

 

Det har skjedd mye på 3 år, både at hdmi har blitt en standard ,og at utviklingen ellers har gått fremmover.En ok hjemmekinoforsterker får du helt ned i 2500 på tillbud (Onkyo f.eks)

Jeg har uansett mine tvil på at det er særlig lønnsomt å sende inn til reperasjon ,med mindre din bror insisterer på at han ønsker den reparert kontra ny forsterker med nyere teknologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis det viser seg at den er ødelagt, vil det da være billigst å sende den til reprasjon, eller å kjøpe ny? Og hvor mye koster en slik forsterker i dag? Denne forsterkeren ble kjøpt for rundt 10k for rundt 3 år siden.

 

Det har skjedd mye på 3 år, både at hdmi har blitt en standard ,og at utviklingen ellers har gått fremmover.En ok hjemmekinoforsterker får du helt ned i 2500 på tillbud (Onkyo f.eks)

Jeg har uansett mine tvil på at det er særlig lønnsomt å sende inn til reperasjon ,med mindre din bror insisterer på at han ønsker den reparert kontra ny forsterker med nyere teknologi.

 

Åh, herregud, takk! Rundt 2500,- betaler jeg faktisk med glede om det bare er det som skal til for at det skal bli som før! (Hvis det viser at den er ødelagt, da.)

Lenke til kommentar

 

Hvis det viser seg at den er ødelagt, vil det da være billigst å sende den til reprasjon, eller å kjøpe ny? Og hvor mye koster en slik forsterker i dag? Denne forsterkeren ble kjøpt for rundt 10k for rundt 3 år siden.

 

Det har skjedd mye på 3 år, både at hdmi har blitt en standard ,og at utviklingen ellers har gått fremmover.En ok hjemmekinoforsterker får du helt ned i 2500 på tillbud (Onkyo f.eks)

Jeg har uansett mine tvil på at det er særlig lønnsomt å sende inn til reperasjon ,med mindre din bror insisterer på at han ønsker den reparert kontra ny forsterker med nyere teknologi.

 

Du har ikke tips til noen forsterkere som jeg eventuelt kan kjøpe, om det viser seg at den er ødelagt?

Lenke til kommentar

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hifi-komponenter/receiver/hjemmekinoreceiver/onkyo-tx-sr608/128508.4319/

 

Denne f.eks. Litt over hva jeg sa tidligere,men vet den er på tillbud nå og da hos Elkjøp for omkring 2500. Sikkert andre nettbutikker også. Bare ikke kjøp billig pioneer som erstatning, de er ofte kjipe i forhold til oppgitt effekt.

 

Men så vet jeg ikke hvilke krav din bror har til utstyret ,eller hvilke høyttalere han har tilkoblet. :)

Lenke til kommentar

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hifi-komponenter/receiver/hjemmekinoreceiver/onkyo-tx-sr608/128508.4319/

 

Denne f.eks. Litt over hva jeg sa tidligere,men vet den er på tillbud nå og da hos Elkjøp for omkring 2500. Sikkert andre nettbutikker også. Bare ikke kjøp billig pioneer som erstatning, de er ofte kjipe i forhold til oppgitt effekt.

 

Men så vet jeg ikke hvilke krav din bror har til utstyret ,eller hvilke høyttalere han har tilkoblet. :)

 

Takk for tipset!

 

Veit du/dere om det er noen her som er like bra som den jeg har nå? Til rundt 2/3000,-?

 

http://www.elkjop.no/catalog/lyd-bilde/loskomponent/no_receiveramp/receiver-forsterker

Lenke til kommentar

Hvor er det billigst å kjøpe forsterkere/recivere?

 

Har kikket litt rundt (på elkjøp.no og komplett.no), men veit ikke helt hva som er bra og dårlig... Her er oversikten på de sidene over hva dem har:

 

http://www.elkjop.no/catalog/lyd-bilde/loskomponent/no_receiveramp/receiver-forsterker

 

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10103

 

Er utrolig takknemlig for hjelp.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

har du kjøpt den på nett? s har du kvitering, og innbo forsikring gjelder, så da kan du bare ta kontakt med forsikringselskapet og sende over kvittering og fortelle dem at du har det som har skjedd og legg litt på slik at det virkelig var et uhell,

 

jeg gjorde det samme med min tv for ikke lenge siden, hadde fest og knuste hele skjermen, fikk bortimot full pris for det - egenandel ,

Lenke til kommentar

Om du skal ha noe håp om å få anbefalt en forsterker som er tilsvarende den du nå har ødelagt så mener eg et minimum er å nevne hvilken forsterker det er snakk om, ikke prisklassen.

 

Eg har for øvrig den Onkyo TX-SR608 forsterkeren som blir nevnt til 3495, og eg er utrolig godt fornøyd med den. Men all den tid vi ikke vet hva den skal sammenlignes med er det umulig å si om den er dårligere, like god eller bedre enn det du hadde.

Lenke til kommentar

har du kjøpt den på nett? s har du kvitering, og innbo forsikring gjelder, så da kan du bare ta kontakt med forsikringselskapet og sende over kvittering og fortelle dem at du har det som har skjedd og legg litt på slik at det virkelig var et uhell,

 

Broren min kjøpte den i butikk.

 

Hvordan skal jeg legge fram saken da, eventuelt?

 

 

Om du skal ha noe håp om å få anbefalt en forsterker som er tilsvarende den du nå har ødelagt så mener eg et minimum er å nevne hvilken forsterker det er snakk om, ikke prisklassen.

 

Eg har for øvrig den Onkyo TX-SR608 forsterkeren som blir nevnt til 3495, og eg er utrolig godt fornøyd med den. Men all den tid vi ikke vet hva den skal sammenlignes med er det umulig å si om den er dårligere, like god eller bedre enn det du hadde.

 

Forsterkeren er en Pioneer Audio/Video Multi-Channel Receiver VSX-1018AH

 

http://hometheater.about.com/od/avreceiversreviews/p/Piovsx1018pr.htm

 

Hvordan er den Onkyo'en i forhold til denne?

 

Ser at de Onkyo'en som anbefales er billigere på ELkjøp: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/receiver-forsterker/TXSR608B/onkyo-tx-sr608-receiver-sort

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...