Gå til innhold

Er muslimer mer rasjonelle enn kristne?


Hvem er mest rasjonelle?  

79 stemmer

  1. 1. Hvem er mest rasjonelle?

    • Kristne
      25
    • Muslimer
      11
    • Uavgjort
      43


Anbefalte innlegg

Hvordan skal man vurdere det? Metafysisk? Etisk? Vitenskapelig? Filosofisk? Hvilke argumenter? Alfabetisk? Kronologisk? Tilfeldig? Skal man tillate referanser fra enkeltpersoner, eller bare organisasjoner og grupper?

 

 

Beklager for at jeg ikke utdypte. Teologiske eksperter vil i min mening kunne berøre temaer og diskutere med full kunnskap om alle emnene i den aktuelle religionen som vedrører emnet det er snakk om, og i den sammenheng i minst mulig grad være subjektiv i sin mening.

 

Men det var en 10 sekunders post. Poenget mitt forblir det samme :)

 

Vel, det innebærer en stor spørreundersøkelse som jeg er usikker på hvem som skulle ha hatt interesse av å betale for.

 

Slik jeg ser det er ekspertene bare interessante hvis vi vet hvor mye resten tilpasser seg det de sier. Men i tillegg så må disse ekspertene være blant de aller mest irrasjonelle, når de faktisk går inn for å studere sin egen tro, og likevel ender opp med å beholde den.

 

Edit: Bare fordi det ikke er verdt en ny post.

 

ateister, mente jeg

 

Ah.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Islam har mye av skylden.

se her

Meget skalert historie ,leste litt gjennom det , men det er så mye som er hoppet over. forklaringer osv som er tatt vekk med hensynn på å si så lite positivt som mulig, på tide at muslimene oversetter historien til norsk selv så ingen blir lurt av en forfatter som ikke er så glad i å fortelle alt men kun det han liker

Lenke til kommentar

Mener du at det er tilfeldig at nesten alle selvmordsbombere er muslimer?

 

Kommentar: Vel, de har en kultur på det. I USA liker de fanatiske kristne brannbomber og trusseltog samt folkemurer eller direkte utpressing bedre. Bytt ordet ordet "selvmordsbomber" med "terrorist" or så er vi ikke lenger på samme ståsted.

Lenke til kommentar

Mener du at det er tilfeldig at nesten alle selvmordsbombere er muslimer?

Jeg tror ikke at nesten alle selvmordsbombere er muslimer , jeg tror heller at lyset pekes på muslimer hver gang det skjer noe sånt. ikke personene individuelt. men om vi skulle være mer rettferdige kunne vi klassifisert alle folk etter sin relegion. da kunne det så at en kristen 17 åring gjorde det og det så da får kristne det på lista , eller en ateist gjorde det og det så det står på ateistenes regning.

 

om du skjønner mitt prinsippet så er det mer sånn at hvis en muslim gjør noe galt selv om han ikke en gang bryr seg om sitt relegion/følger den så er det muslimene som først blir beskyldt.

 

Dette har ført til at mange folk hater muslimer for å ga gjort dårlige ting uten å fokusere på resten. så hender det at populære aviser lager provoserende ting som fører til at kanskje noen muslimer reagerer negativt & heller bryter loven pga sinnet.

 

Synes at respekt er en ganske viktig faktor for at verden skal kunne fungere sammen best som mulig.

 

Vi vet jo nå at 11.september var bare for å sette over lyset til muslimene, og at det var opprinlig jøder bak det. planen var for ¨ha grunn til å overta oljekanaler i muslimske land. så alt var på muslimenes påkosting.

 

Synes vi bør være mer rettferdige mot andre å heller tar opp alt & ikke deler av sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener du at det er tilfeldig at nesten alle selvmordsbombere er muslimer?

 

Kommentar: Vel, de har en kultur på det. I USA liker de fanatiske kristne brannbomber og trusseltog samt folkemurer eller direkte utpressing bedre. Bytt ordet ordet "selvmordsbomber" med "terrorist" or så er vi ikke lenger på samme ståsted.

 

Uansett så viser vel metodene hvilke som er mest fornuftig. En brevbomber kan sende flere over tid. Mens en selvmordsbomber kun får gjort det en gang. Ikke vanskelig å skjønne hvem som har mest vett.

 

Men for oss alle så er jo selvmordsbombere beste løsning, da blir man jo kvitt en idiot uansett.

Lenke til kommentar

AndersT2: Jeg er uenig, men jeg tror det handler om kultur. De har en kultur på å gå ned i døden på et kraftig vis når de skal drive med terror. De Amerikanske kristne har ikke det, og handlingene deres blir ikke mye mer fornuftig heller.

Det andre er et selvmordsbomberen er VELDIG SYNLIG, og det har en umiddelbar effekt. Med brevbombene så er det ingen garanti at det fungerer.

Ergo: Kultur..........

Lenke til kommentar

Mener du at det er tilfeldig at nesten alle selvmordsbombere er muslimer?

Jeg tror ikke at nesten alle selvmordsbombere er muslimer , jeg tror heller at lyset pekes på muslimer hver gang det skjer noe sånt. ikke personene individuelt. men om vi skulle være mer rettferdige kunne vi klassifisert alle folk etter sin relegion. da kunne det så at en kristen 17 åring gjorde det og det så da får kristne det på lista , eller en ateist gjorde det og det så det står på ateistenes regning.

 

om du skjønner mitt prinsippet så er det mer sånn at hvis en muslim gjør noe galt selv om han ikke en gang bryr seg om sitt relegion/følger den så er det muslimene som først blir beskyldt.

 

Dette har ført til at mange folk hater muslimer for å ga gjort dårlige ting uten å fokusere på resten. så hender det at populære aviser lager provoserende ting som fører til at kanskje noen muslimer reagerer negativt & heller bryter loven pga sinnet.

 

Synes at respekt er en ganske viktig faktor for at verden skal kunne fungere sammen best som mulig.

 

Vi vet jo nå at 11.september var bare for å sette over lyset til muslimene, og at det var opprinlig jøder bak det. planen var for ¨ha grunn til å overta oljekanaler i muslimske land. så alt var på muslimenes påkosting.

 

Synes vi bør være mer rettferdige mot andre å heller tar opp alt & ikke deler av sak.

 

 

Nå kan du ikke være seriøs. Forventer du å bli tatt på alvor ved å stemple en konspirasjonsteori sann uten å forvente noen argumenter på det?

Lenke til kommentar

Koranen sier at muslimer skal ta vare på menneskeliv , at den som dreper kun et liv får så mye sinner som om han drepte hele menneskeheten! om man redder et liv får han like mye belønning som hvis man redder hele menneskeheten. dette er ingen problem for Gud.

 

Er ganske sikker på at du vil komme med noen verser & si at det motsier det jeg sier , men det er ikke det. for der er det annet tema hvor Gudsdyrkerene i mekka overtok muslimenes eiendom , gull sølv osv... da muslimene var i Madina. da kom verset som oppfordrer muslimene til å ta tilbake sitt eiendom. å det kunne dem ikke uten vold.

Lenke til kommentar

Koranen sier at muslimer skal ta vare på menneskeliv , at den som dreper kun et liv får så mye sinner som om han drepte hele menneskeheten! om man redder et liv får han like mye belønning som hvis man redder hele menneskeheten. dette er ingen problem for Gud.

 

Er ganske sikker på at du vil komme med noen verser & si at det motsier det jeg sier , men det er ikke det. for der er det annet tema hvor Gudsdyrkerene i mekka overtok muslimenes eiendom , gull sølv osv... da muslimene var i Madina. da kom verset som oppfordrer muslimene til å ta tilbake sitt eiendom. å det kunne dem ikke uten vold.

Så da er jo problemet at religionen din sier både det ene og det andre. Og historier om henrettelser, masseslakt og drap er ikke tatt med i boka bare for å fortelle hvordan historien var på et tidspunkt. Det er ment som et eksempel på hvordan man skal handle, og muslimer skal handle på samme måte i lignende situasjoner eller?

 

Den religionen du har er full av vold og vemmeligheter.

Lenke til kommentar

Kommentarene dine blir ikke lest hos meg Abigor , desverre! :)

Du har gått angrept meg personlig og mitt relegion flere ganger uten å se innholdet på postene mine. så du nok for lav verdi til at jeg svarer på noe du skriver til du blir voksen og skriver mer saklig.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

da kom verset som oppfordrer muslimene til å ta tilbake sitt eiendom. å det kunne dem ikke uten vold.

 

Nei, mye som ikke kan gjøres uten vold. F.eks. kan ikke drepe de vantro uten vold. Kan ikke undertrykke kvinnene uten vold.

 

Koranen er like blodig som Bibelen, muslimene har en like blodig historie som de kristne, og i dag så er den delen av verden med muslimsk majoritet langt bak sivilisasjonsmessig de landene som nå er i ferd med å kaste av seg kristendommen.

 

At du selv må spesialtilpasse innholdet i troen for at du som et forholdsvis fredfult menneske skal kunne leve med troen, hjelper ikke på religionen som helhet. Det rasjonelle hadde vært å forkaste alt sammen, til fordel for et menneskesyn basert på ditt forhold til virkelige mennesker, ikke på tusen til flere tusen år gamle fantasier fra kunnskapsløse eller maktgale mennesker.

Lenke til kommentar

da kom verset som oppfordrer muslimene til å ta tilbake sitt eiendom. å det kunne dem ikke uten vold.

 

Nei, mye som ikke kan gjøres uten vold. F.eks. kan ikke drepe de vantro uten vold. Kan ikke undertrykke kvinnene uten vold.

 

Koranen er like blodig som Bibelen, muslimene har en like blodig historie som de kristne, og i dag så er den delen av verden med muslimsk majoritet langt bak sivilisasjonsmessig de landene som nå er i ferd med å kaste av seg kristendommen.

 

At du selv må spesialtilpasse innholdet i troen for at du som et forholdsvis fredfult menneske skal kunne leve med troen, hjelper ikke på religionen som helhet. Det rasjonelle hadde vært å forkaste alt sammen, til fordel for et menneskesyn basert på ditt forhold til virkelige mennesker, ikke på tusen til flere tusen år gamle fantasier fra kunnskapsløse eller maktgale mennesker.

Skjønte du det jeg skrev? du bekrefter delvis noe av det jeg sa.

 

Dem kunne ikke få tilbake gjenstandene sine uten å bruke vold , så dem måtte bruke vold fordi Qureish folka brukte vold når dem stjelte dems eiendom.

 

Angående kvinner , Kvinneundertrykking har ikke plass i Islam. Islam er for kvinnes fordel. det er faktisk mest kvinner som konverterer til islam.

 

Islam setter forskjellige verdier for kvinner og men. Dette er noe Gud (skaperen av mennesker) har gjort. men det er ikke sånn at kvinner undertrykkes av islamske skrifter.

 

- Islam sier at brna skal ta vare på sine foreldre , spesijelt mor (kvinne)

Islam

- Islam er imot at kvinner misbrukes av "kåte" menn i gata.

Menn er glad i kvinners kropp og det kan ikke du fornekte. derfor er hijab (tildekkelse)et godt tiltak samtidig et påbudt for kvinner OG menn. (for menn gjelder det området fra navle til kne)

_ Derimot så har man ikke lov å se på andre kvinner en sitt eget.

 

- "Billigsex" er forbudt i Islam , skal du har forhold må du være ordentlig å alt må være ekte. man kan ikke ha sex med hvem som helst. Igjen , en fordel med ekteskaps påbud.

 

-- Kvinner får fritak for bønn og fasting når dem har menstrasjonsperioden. Menn får utsettelse for fasting kun hvis det er noe som gjør at det er umulig å faste. men de får aldri fritak , fordel for kvinner!

 

- Om kvinnen jobber så er pengene hun tjener hennes private eiendom og kan ikke kreves til omsorg av familien uten hennes tillatelse, mens mannen er den som er pålagt omsorg. igjen en fordel til kvinner.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Kommentarene dine blir ikke lest hos meg Abigor , desverre! :)

Du har gått angrept meg personlig og mitt relegion flere ganger uten å se innholdet på postene mine. så du nok for lav verdi til at jeg svarer på noe du skriver til du blir voksen og skriver mer saklig.

Hadde du ikke hatt en så ignorant og ekkel tone kunne jeg oppført meg skikkelig. Problemet er at du skryter av kunnskap og viten som du ikke besitter! Du sier at din religion er bevist. Ikke engang den lengst utdannede professor i religion kunne påstå noe så galt. Ingen religioner er bevist, eller så vet du ikke betydningen av ordet. Din religion er tro, du tror. Viten får man på helt andre måter.

Lenke til kommentar

Det faktum at du rasjonaliserer og fyller de logiske tomhullene i den personlige troen din fordi dette er det mest komfortable for deg, påviser jo enkelt det faktum at vi ikke får noe ut av å argumentere med deg. Når vi prøver å kommentere på disse tomhullene så sier du at du ikke orker å lese postene våre.

 

Du lagde tråden med den ene hensikt å overbevise andre om at de tok feil, og i rent islamsk stil, brukte du kristendommen som kontrast.

 

Og for å svare på alle påstandene dine om kvinner og islam: Jo, kvinner er undertrykt i Islam. Om du ikke har fått dette med deg er du degenerert mellom øra.

Lenke til kommentar

Det faktum at du rasjonaliserer og fyller de logiske tomhullene i den personlige troen din fordi dette er det mest komfortable for deg, påviser jo enkelt det faktum at vi ikke får noe ut av å argumentere med deg. Når vi prøver å kommentere på disse tomhullene så sier du at du ikke orker å lese postene våre.

Det har jeg aldri sagt.

 

Du lagde tråden med den ene hensikt å overbevise andre om at de tok feil, og i rent islamsk stil, brukte du kristendommen som kontrast.

Da har du lest feil tråd? noe som ikke jeg har laget?

 

Og for å svare på alle påstandene dine om kvinner og islam: Jo, kvinner er undertrykt i Islam. Om du ikke har fått dette med deg er du degenerert mellom øra.

Åja? da har jeg fått med det ,takk for informasjonen!

 

 

Narsissisten du kan bare joine lista! :) falske påstander om andre, svarer kun på overskrifter & ikke innhold.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...