Gå til innhold

Boikotter du Israel?


Boikotter du Israel  

184 stemmer

  1. 1. Boikotter du Israel?

    • Ja
      39
    • Nei
      113
    • Jeg buikotter Israel(Aktivt kjøper Israelske varer)
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går bare nedover og nedover, men hvordan et land styres er irrelevant i denne sammenhngen da det er Israels handlinger i utlandet jeg kritiserer og er imot. Derfor velger jeg å boikotte produktene deres.

 

Jo, det er faktisk relevant. Når det er det eneste frie landet i midtøsten har vi hvertfall én grunn til å støtte Israel og kjøpe produktene deres.

Lenke til kommentar

Norge er kåret til verdens mest demokratiske land så nordmenn vet det svært godt! Men nå er det altså ikke hvor demokratisk et land er som avgjør om jeg vil boikotte produktene dets eller ikke.

 

Nei, vi ser jo det. Når du heller vil boikotte Israel enn Iran, da er det noe gale.

 

*fjernet sitat som er moderert bort*

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, vi ser jo det. Når du heller vil boikotte Israel enn Iran, da er det noe gale.

 

Feil. Det er forskjell på hva et land gjør innenlands og hva et land gjør utenlands.

 

Hva i alle dager mener du med "feil", elendig herkseteknikk du.

Du må slutte å komme med de oppgulpene dine Glimti som alle ser at er rein og skjær usikkerthet på din egen mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel er ikke noe demokrati eller representativ stat så det argumentet faller sammen! Og når man boikotter produkter fra et land så er det en grunn til det. Noe forhåpentligvis iallefall noen av israelerne tenker over...

Klart Israel er et demokrati. Alle israelere har stemmerett.

 

Norge er kåret til verdens mest demokratiske land så nordmenn vet det svært godt! Men nå er det altså ikke hvor demokratisk et land er som avgjør om jeg vil boikotte produktene dets eller ikke.

Du trekker altså tilbake påstanden din om at Israel ikke er et demokrati?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg boikotter ikke, og jeg boikotter ingen land fordi det hjelper ikke. F.eks. hvis Israel mister 30% av potensiel handel, så vil det bare redusere BNP-en deres noe og boikotter noen land deg så er det bare å finne nye handelspartnere eller selge ting man ikke kan boikotte. Man kan også selge til et annet land som selger det videre. F.eks. New Zealand har rundt 40% like mye eksport som Danmark per capita. Allikavel, har ikke New Zealand noe problemer utenom noe lav BNP.

 

Jeg kjøper noen ganger israelske produkter fordi jeg vil vise at jeg støtter dem og deres rett til å eksistere og ha trygge grenser. Selv om jeg ikke støtter alle handlingene de gjør, f.eks. bosetningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...