Gå til innhold

Test: Samsung Nexus S


Anbefalte innlegg

er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover

 

Gjerne forklare meg hvordan du vet dette :)

 

Nexus one kom jo for ca 1 år siden, og vil sikkert bli oppdatert i noe tid fremover. Men å tro at Nexus one får android 3.2 14 april 2012 tror jeg er å drømme.

Vel, det er ikke usannsynlig. Så lenge hardwaren støtter det nye OS'et, så er det ingen grunn til at Nexus One ikke skal få nytt OS. Hovedgrunnen til at halvgamle telefoner ikke får nytt OS er at produsentene er mere interessert i å selge nye telefoner fremfor å bruke tid og penger på å holde tidligere modeller kurante. Greia med Nexus er at det er ingen som bremser.

 

 

 

Når jeg går i en filbehandler og finner et dokument/pdf, da starter thinkfree, men den bare en thinkfree leser, finner ikke noen muligheter å redigere/behandle dokumentene mine, eller opprette nye dokumenter, slik jeg kunne med min Samsung Galaxy S

Det er meningen at du skal kjøpe fullversjonen for $14,99.

http://www.appbrain....nkdroid.amarket

 

Det er akkurat det samme med Documents ToGo, men det er et (etter min mening) bedre program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir spennende med NFC-Chip.

Ble skuffet over de andre toppmodellene som ble lansert ved CES som ikke hadde NFC. Jeg mener å ha lest at her i Danmark, skal de vanligste betalingsterminalene de har i butikkene allerede ha støtte for NFC, det skal bare aktiveres i software.

 

Før det blir aktivert er det naturligvis ikke så viktig, men jeg føler at når jeg skal bytte ut min Nexus One, så må det nesten være med en telefon som har NFC-chip. Men jeg vil ha tegra2 eller kraftigere :p

Også gjerne > 4.2" skjerm

Lenke til kommentar

Etter min mening en knall telefon.

 

Men det jeg liker best med den er at den får updates rett fra google, leveres "nesten" med root og "åpen bootloader".

 

Savner egentig ingen ting på den. Jeg har brukt den siden Des. :)

 

Om man har kjøpt i usa feks kan norsk lett legges inn på menyer/tastatur.

Lenke til kommentar

Åssen gjøk er det som tester disse telefonene?

" – Menyene kunne vært enklere" ??

Det er Android! Det blir ikke enklere!!

hvilken gjøk er du?

 

 

Du burde jo ringe Google å fortelle dem at de ikke trenger å bruke store ressurser på å utvikle ui'et til android videre. Det er jo best uansett.

 

Det snakkes om blinde apple folk her på forumet, men du tar vel kaka i å være blind når det kommer til android.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klønete å ikke få frem muligheten for å søke i installerte apps rett fra search-widgeten.

 

Da må man jo først inn i den da, så det er vel ikke så elegant. Men, trykker man på søk-knappen og så første (og kanskje andre) bokstaven på app'en så finner man den kjapt.

Ellers har amobil fått masse pepper for akkurat dette i andre test-diskusjoner, men klarer ikke helt ta innover seg at det finnes andre måter å starte programmer på enn iOS'. De har kanksje et lite poeng at det for en fersking nok er lettere å finne fram dersom alle programmene er synlige på skjermen, men nå begynner de å dra inn at det også er vanskeligere når man har drøssevis av programmer, og da blir argumentet dødt; folk som installerer massevis av programmer bør skjønne at Android funker litt anderledes (og bedre) enn iOS på akkurat dette.

Lenke til kommentar

Sjekk Anandtechs test. Batteritiden ved browsing er ikke noe å skryte av, under 4 timer på 3G og 6 timer på wifi. Ringetiden på 8 timer er derimot bedre, så det ser ut som om skjermen trekker en del strøm.

 

 

Nettsurfing er dessverre veldig batterikrevende for mobiler med AMOLED skjerm. Grunnet til det er at nettsider stort sett har hvit bakgrunn og ved hvit skjerm så bruker disse skjermene mye mer strøm enn andre skjermer basert på TFT-LCD. En undersøkelser viser at AMOLED bruker 330% så mye strøm hvis skjermen er helt hvit.

 

Til gjengjeld er filmer, bilder og spill en nytelse å se på og ved slik bruk bruker AMOLED faktisk mindre strøm en TFT-LCD.

Lenke til kommentar

Nettsurfing er dessverre veldig batterikrevende for mobiler med AMOLED skjerm. Grunnet til det er at nettsider stort sett har hvit bakgrunn og ved hvit skjerm så bruker disse skjermene mye mer strøm enn andre skjermer basert på TFT-LCD. En undersøkelser viser at AMOLED bruker 330% så mye strøm hvis skjermen er helt hvit.

 

Til gjengjeld er filmer, bilder og spill en nytelse å se på og ved slik bruk bruker AMOLED faktisk mindre strøm en TFT-LCD.

 

Du har rett i at OLED i forskjellige utgaver bruker mye strøm ved surfing, men jeg vil tro de også bruker mer strøm i spill og film.

 

Galaxy S f.eks bruker imponerende lite strøm for å vise Sunset on Mars bare 0,20 W mens iPhone 4 brukte 0,19 W ved samme lysstyrke og skjermstørrelse.

Men for helt hvitt bilde blir tallene 0,72 W kontra 0,19 W

 

Kilde

Lenke til kommentar

Åssen gjøk er det som tester disse telefonene?

" – Menyene kunne vært enklere" ??

Det er Android! Det blir ikke enklere!!

hvilken gjøk er du?

 

 

Du burde jo ringe Google å fortelle dem at de ikke trenger å bruke store ressurser på å utvikle ui'et til android videre. Det er jo best uansett.

 

Det snakkes om blinde apple folk her på forumet, men du tar vel kaka i å være blind når det kommer til android.

 

Jeg var visst en kjøttmeis som hadde fått litt vel mye Akevitt, så ja.. en stor gjøk :!:

Ang. Android-blindhet så skylder jeg fortsatt på spritbrillene.

 

("Applefolk" skrives i ett ord. og "Android" er et egennavn med stor forbokstav, samme gjelder "Apple".)

(Må bare spørre om det er noe annet du lurer på.)

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Åssen gjøk er det som tester disse telefonene?

" – Menyene kunne vært enklere" ??

Det er Android! Det blir ikke enklere!!

hvilken gjøk er du?

 

 

Du burde jo ringe Google å fortelle dem at de ikke trenger å bruke store ressurser på å utvikle ui'et til android videre. Det er jo best uansett.

 

Det snakkes om blinde apple folk her på forumet, men du tar vel kaka i å være blind når det kommer til android.

 

Jeg var visst en kjøttmeis som hadde fått litt vel mye Akevitt, så ja.. en stor gjøk laugh.gif

Ang. Android-blindhet så skylder jeg fortsatt på spritbrillene.

 

("Applefolk" skrives i ett ord. og "Android" er et egennavn med stor forbokstav, samme gjelder "Apple".)

(Må bare spørre om det er noe annet du lurer på.)

Tja, du kan jo utdype litt dine spesielle tanker om android og hva du mener at det ikke kan bli enklere når det kommer til ui'et(menyene).

 

 

 

Lenke til kommentar

Skjerm og menyer (underforstått kombinasjonen av software som utfører oppgaver og hardware som gjør det mulig) kan begge være responsive. Skjermen kan være responsiv ved å ha mange sensorer som oppdager berøring, software kan være rask og nøyaktig på analyse av berøringer og hardware kan være rask på å gjennomføre kommandoer.

 

Antar jeg.

Lenke til kommentar

Nettsurfing er dessverre veldig batterikrevende for mobiler med AMOLED skjerm. Grunnet til det er at nettsider stort sett har hvit bakgrunn og ved hvit skjerm så bruker disse skjermene mye mer strøm enn andre skjermer basert på TFT-LCD. En undersøkelser viser at AMOLED bruker 330% så mye strøm hvis skjermen er helt hvit.

 

Til gjengjeld er filmer, bilder og spill en nytelse å se på og ved slik bruk bruker AMOLED faktisk mindre strøm en TFT-LCD.

 

Du har rett i at OLED i forskjellige utgaver bruker mye strøm ved surfing, men jeg vil tro de også bruker mer strøm i spill og film.

 

Galaxy S f.eks bruker imponerende lite strøm for å vise Sunset on Mars bare 0,20 W mens iPhone 4 brukte 0,19 W ved samme lysstyrke og skjermstørrelse.

Men for helt hvitt bilde blir tallene 0,72 W kontra 0,19 W

 

Kilde

 

 

Mitt innlegg var ikke spesielt rettet mot iPhone 4. Det var et forsøk på i gi en generell beskrivelse av de to skjermteknologiene.

 

Ja, du har rett at i forhold til Retina Display som er i iPhone 4 så er det mange tilfeller hvor telefoner med AMOLED bruker mer strøm, selv om det også finnes situasjoner hvor AMOLED bruker mindre strøm.

 

Skal du derimot ha en Android telefon så vil Galaxy/Nexus S ha en klar fordel i forhold til telefoner med TFT-LCD i de fleste tilfeller.

 

Siden AMOLED er en relativ ny teknologi så vil nok strømforbruket bli redusert etter hvert. Så det blir spennende å se hvordan strømforbruket i nye Galaxy S2 er i forhold til iPhone og andre Android telefoner.

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som et argument for å fremheve iPhone 4, men for å vise strømforbruket for de forskjellige skjermteknologiene.

 

SAMOLED har kommet seg betraktelig den siste tiden når det gjelder lesbarhet i lyse omgivelser, og virker som kan hevde seg mot annen teknologi.

Det at de bruker Pentile er et minus som burde frem i lyset oftere, det samme er fargene som er litt "off" i bestemte situasjoner.

 

Men uansett, skulle jeg hatt meg en telefon med Android i dag, hadde det uten tvil blitt en Nexus S :)

Lenke til kommentar

Klønete å ikke få frem muligheten for å søke i installerte apps rett fra search-widgeten.

 

Da må man jo først inn i den da, så det er vel ikke så elegant. Men, trykker man på søk-knappen og så første (og kanskje andre) bokstaven på app'en så finner man den kjapt.

Ellers har amobil fått masse pepper for akkurat dette i andre test-diskusjoner, men klarer ikke helt ta innover seg at det finnes andre måter å starte programmer på enn iOS'. De har kanksje et lite poeng at det for en fersking nok er lettere å finne fram dersom alle programmene er synlige på skjermen, men nå begynner de å dra inn at det også er vanskeligere når man har drøssevis av programmer, og da blir argumentet dødt; folk som installerer massevis av programmer bør skjønne at Android funker litt anderledes (og bedre) enn iOS på akkurat dette.

 

Må henge meg på her... Det er ikke slik at app-draweren i android har samme bruksområde som hjemmeskjermen til iOS (slik amobil prøver å få det frem som). Har hatt android-telefon i over ett år (Nexus One) og det er svært, svært sjelden jeg er innom app-draweren. Har heller ikke en haug med ikoner på hjemmeskjermene til programmer. Har prøvd å gjøre det enkelt og har på en av hjemmeskjermene to mapper (en som jeg har kalt spill og en som heter nytte) og der putter jeg programmer jeg bruker relativt ofte i sin respektive kategori. Har også et par programmer på noen av de andre hjemmeskjermene hvis de hører til en spesifikk kategori som jeg har "valgt" for en hjemmeskjerm, f.eks. nyheter. Ellers er det omtrent 10 widgets spredd utover på en oversiktelig måte (for min del i hvert fall ;)).

 

Det er også enkelt å legge til programmer på hjemmeskjermene i android, enten holder du inne på et ledig område på en hjemmeskjerm og velger "applications" eller så holder du inne direkte i app-draweren og plasserer programmet der du vil (f.eks. i en mappe). Kan ikke helt skjønne hvordan dette kan være uoversiktelig eller vanskelig.

 

Hvis man på død og liv vil sortere ting i app-draweren har ADW Launcher EX støtte for å sette opp flere app-drawere der man selv velger hvilke programmer som skal være synlige i de forskjellige.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...