Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

-Kan noen ta en kjapp forklaring på konsekvensene av de forskjellige 'Wipe cache'ene'?

 

-Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp det interne minnekortet når jeg kobler telefonen til pcn, og da evt løsnigen på problemet?

 

Kjører oxygen r4..

Endret av Kliss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min U8800 i ca to uker nå. Er stort sett veldig fornøyd De problemene mange nevner om tilkobling il trådløst nettverk har jeg ikke merket noe til.

Det jeg sliter med er fryktelig dårlig battrilevetid. Under ett føgn før den slr seg av. Og da brukes den til noen kortere telefonsamtaler, litt mail og musikk på vei til jobb (30 min) og caq 40 SMS.

Noen som har noen tips om hvordan man får forlenget batterilevetiden?

 

Jeg ser at det er en del aplikasjoner som kjører konstant. Hi Space og Aldiko. Hvordan får jeg fjernet disse?

 

Jeg bruker Gmail og ofte når det kommer mail så får jeg to meldinmger om det. Den ene fra gmail programmet og den andre fra epost programmet. Hvordan endrer jeg dette?

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som om du på ett eller annet vis har satt opp begge programmer til å sjekke e-post?

 

Sjekk hvilke kontoer som ligger under e-postprogrammet og evt. fjern hvis noe ligger begge plasser.

 

Ellers så er det en bug i original FW som tapper batteriet hvis man ikke lar e-postklienten stå på push. Kan det være dette du opplever?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har fått orden på det med -.post etter å ha slettet den ene kontoen.

Men den spiser fortsatt batteri.

 

Og er det noen som kan veilede meg i å fjerne Hi Space og Aldiko?

Skru av telefonen. Skru på mens du holder volum opp og ned, du vil få opp en rosa skjerm. Koble til PC med USB kabel. Finn mappen "image/cust/app" (dette kan variere avhengig av operatør). Slett de .apk filene du ønsker :)

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

Jeg har fått orden på det med -.post etter å ha slettet den ene kontoen.

Men den spiser fortsatt batteri.

 

Og er det noen som kan veilede meg i å fjerne Hi Space og Aldiko?

Skru av telefonen. Skru på mens du holder volum opp og ned, du vil få opp en rosa skjerm. Koble til PC med USB kabel. Finn mappen "image/cust/app" (dette kan variere avhengig av operatør). Slett de .apk filene du ønsker :)

Funket bra på spillene som følget med!

Men er det noen som vet hvordan får fjernet twitter og facebook HELT? vist trykker avinstaler, så virker det som den bare fjerner oppdatering, også blir hele programmet igjen og det som er plagsomt! er at under marketplace så ligger de å venter på "manual" oppdatering, og jeg har enda ikke funnet noen plass på marketplace som man kan huka av uønskete oppdateringer...

Noen tips? har forsovet aldri åpnet facebook eller twitter appene, så skjønner ikke hvorfor disse må være instalerte.

 

EDIT: ok, ser at det ikke går an å fjerne uten å roote, men er det ingen måte og sortere bort oppdateringer på market? noe dritt at disse 2 appene skal ligge der å forvente å bli oppdatert når jeg gir blanke i dem.

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Jeg gjorde dette:

flash:
111015-cm7-u8800
111018-cm7-update-package
franco.Kernel-04102011
gapps-gb-20110828-signed.zip for google apps+gmail fra market

Med root explorer:
99francoRam
libsensorservice_extract to system,lib.zip // sensor fix
libril.rar //mobile network fix

Men da jeg var ferdig så fikk jeg ikke kontakt med internett. Ingen svar å få i nettleseren eller mot marked, verken via mobildata eller wifi. Kjedelig.

 

Prøvde med oxygen, men samme resultat. Selv om telefonen er på nett med wifi, så får den ikke kontakt med noe som helst. Hva kan være galt ?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Det som er igjen i mappen er:

-Div språk pack

-HWIME

-Layer

-Road Sync

-Touch pal

 

Vet ikke helt hva disse er en gang, men face og twitter er ingen plass å finne i mappen. Har telenor så mappen er noe slik " cust_data\telenor\no\app"

 

Jeg slettet alt i den mappen men de to programmene jeg ville fjerne er fortsatt i telefonen...

Lenke til kommentar

Noen som har changelogg eller vet om det er vits å oppgradere til nyeste oppdatering på mobilen? ( V100R001C00B136 ) Trodde min telefon hadde nyeste versjon da nylig kjøpte den, men fant ut at har V100R001C00B135SP01, men så gidder jeg ikke å måtte formatere mobilen og ta backup osv, vist det er lite å hente fra 135 til 136.

 

Noen som har noe godt svar her? :)

Lenke til kommentar

Sitter å tenker på det ja, MEN siden det heter at offisielle 3.5 kommer snart, så kunne jeg tenkt å teste denne ut først.

Men uansett hvordan funker det med custom rom? Med min Samsung omnia HD kjørte jeg custom rom, og det som var dritt da er at disse "aldri" blir ferdige, kommer nye og bedre versjoner og på den telefonen måtte formatere hver gang. Er det slikt på denne telefonen også at man bruker romen i et par måneder også plutselig er det nye og bedre versjon som kommer og man må slette alt og instalere på ny osv?

Og hva er det som burde friste meg på custom rom? merker ikke at noen spill hakker så overclock ser jeg ikke helt vitsen med? Wifi er jeg forsovet fornøyd med, faller ut av og til, med for det meste stabil, men det største problemmet er vell batteriet tiden egentlig.

Lenke til kommentar

Kjører miui og savner ingenting, heller tvært imot.

 

Overclock, bedre musikkspiller, mye finere UI, bedre sms program med innebygget "popup" funksjon, Datatrafikkmonitorering uten ekstra program, innebygget lommelyktapp som aktiveres ved å holde inne "home" knappen på lockscreen (genialt!) pluss masse mer.

 

 

Edit: for ikke å snakke om at telefonen varer utrolig lenge på hver ladning.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Spørsmål, er android versjonen man har, uavhengig av hvilket rom man har? F.eks. om jeg installerer et stock rom, vil telefonen fremdeles oppgradere til android 2.3 når det slippes for denne telefonen?

 

Noen som har changelogg eller vet om det er vits å oppgradere til nyeste oppdatering på mobilen? ( V100R001C00B136 ) Trodde min telefon hadde nyeste versjon da nylig kjøpte den, men fant ut at har V100R001C00B135SP01, men så gidder jeg ikke å måtte formatere mobilen og ta backup osv, vist det er lite å hente fra 135 til 136.

 

Noen som har noe godt svar her? :)

B137 er det nyeste, ikke B136.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...