Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Noen andre med MIUI som sliter med å installere Juwe's Ram script?

 

Jeg opplever en snodig bug med MIUI hvor totalt minne vil variere mellom ca 500Mb helt ned til 300 Mb. Tenkte derfor å installere Juwes script. problemet mitt da er at jeg ikke får mountet r/w i root explorer.

 

På roten av filsystemet har jeg r/w, men i det jeg går inn i /system har jeg ikke lengre mulighet til å endre rettighetene for denne eller noen av undermappene, slik at jeg ikke får lagt inn s97-scriptet. Om jeg klikker på r/w-knappen på toppen av skjermen skjer ingenting, og om jeg markerer mappen og forsøker å endre tilgangen ved å legge inn permission: 777 skjer ett av følgende; 1 jeg trykker OK men ingenting skjer, 2; jeg får melding om at jeg ikke kan gjøre endringen fordi mappen er read-only.

 

Edit; etter å ha rebootet x antall ganger fungerte det :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lå på rundt 300 selv.

 

Etter å ha installert Juwe's script ligger jeg nå på 345 tilgjengelig, samt 246 brukt (11 prosesser som bruker RAM kjørende). Stusser litt over dette iom at jeg var sikker på at telefonen hadde 512 Mb ram.

 

Lurer på om det kan være noe krøll med kernel som gjør at telefonen enten ikke registrerer minnet riktig, evt ikke klarer å utnytte det ordentlig...

 

Edit; jeg har nok sett feil og ligger på ca 300 mb tilgjengelig RAM :blush: Går ut fra at de øvrige 200 Mb går til selve android-systemet. Noen som har mulighet til å bekrefte dette?

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Jøss! Skrivebordet, språket og alt er jo intakt etter flashing..? Jeg var da overbevist om at alle apps og innstillnger ble slettet?

Deilig! :dribble:

Da er det bare en issue - jeg får stadig feilmelding: "prosessen android.process.media stoppet uventet" ..?

 

 

Du glemte wipe data/factory reset.

 

ClockworkMod

 

start igjen og wipe data/factory reset + wipe cache partition før flash.

Lenke til kommentar

MÅ jeg gjøre dette for å bli kvitt problemet? Det var jo så sykt greit at alle innstillinger fortsatt var på plass.. :dontgetit:

 

*edit: Fått blod på tann her nå - hvilken MIUI er det dere bruker(mest stabil), og kan jeg få norsk(native eller ved morelocale?)

 

*EDIT: Alt wipet og CM7 innstallert, og alt restored - men jeg kan ikke laste noe som helst fra market, får bare feilmeldingen med "prosessen android.process ...." Any help?

Endret av toth
Lenke til kommentar

MÅ jeg gjøre dette for å bli kvitt problemet? Det var jo så sykt greit at alle innstillinger fortsatt var på plass.. :dontgetit:

 

*edit: Fått blod på tann her nå - hvilken MIUI er det dere bruker(mest stabil), og kan jeg få norsk(native eller ved morelocale?)

 

*EDIT: Alt wipet og CM7 innstallert, og alt restored - men jeg kan ikke laste noe som helst fra market, får bare feilmeldingen med "prosessen android.process ...." Any help?

1. Ja, du må gjøre det hvertfall første gang du flasher, spesielt fordi du kommer fra 2.2 --> 2.3 ;) men hvis du oppdaterer den samme ROMen trenger du vanligvis ikke det.

 

2. Den siste versjonen.. (bare ikke test på 1,8GHz, kan fucke det opp slik som skjedde med meg :p ) Ikke støtte for norsk, og sist jeg prøvde morelocale funket det svært dårlig.

 

3. siste versjon av CM7 er det flere som har hatt forskjellige problemer med... Du kan prøve å slette data for market i innstillinger :)

Lenke til kommentar

cm7 rom?

 

Flashet du bare 111015-cm7-u8800 ? Flash også 111018-cm7-update-package (install from sd choose zip bla ..) flash over uten wipe.

Fikser det også process.android.phone? Jeg måtte restore til stock-rom for å kunne ringe, ved hvert forsøk på inn- eller utgående samtaler røyk prosessen, og jeg måtte taste pin-kode 2-3 ganger. Forsøkte full wipe og reflash, uten å kjøre titaniumrestore etterpå, men var fortsatt samme problem.

 

EDIT: Funka dårlig, kommer ikke ut av flightmodus nå - ber aldri om PIN.

Endret av toth
Lenke til kommentar

cm7 rom?

 

Flashet du bare 111015-cm7-u8800 ? Flash også 111018-cm7-update-package (install from sd choose zip bla ..) flash over uten wipe.

Fikser det også process.android.phone? Jeg måtte restore til stock-rom for å kunne ringe, ved hvert forsøk på inn- eller utgående samtaler røyk prosessen, og jeg måtte taste pin-kode 2-3 ganger. Forsøkte full wipe og reflash, uten å kjøre titaniumrestore etterpå, men var fortsatt samme problem.

 

EDIT: Funka dårlig, kommer ikke ut av flightmodus nå - ber aldri om PIN.

Leser du i førsteposten om CM7 tråden under u8800 @xda, står alt du trenger der :new_woot:

Lenke til kommentar

cm7 rom?

 

Flashet du bare 111015-cm7-u8800 ? Flash også 111018-cm7-update-package (install from sd choose zip bla ..) flash over uten wipe.

Fikser det også process.android.phone? Jeg måtte restore til stock-rom for å kunne ringe, ved hvert forsøk på inn- eller utgående samtaler røyk prosessen, og jeg måtte taste pin-kode 2-3 ganger. Forsøkte full wipe og reflash, uten å kjøre titaniumrestore etterpå, men var fortsatt samme problem.

 

EDIT: Funka dårlig, kommer ikke ut av flightmodus nå - ber aldri om PIN.

 

ja, flash 111018-cm7-update-package.

Flightmode problem må du skifte en fil, libril. les

 

Du kan flytte filer med root explorer,husk sett permissions lik filen du erstater.

 

Bytt utdenne filen også.

 

Etter det skal det fungere.

Lenke til kommentar

Er ulike problemer med alle rom ser det ut som, så bare prøv en og se om det fungerer.

 

Flashet cm7 med engang en fikk mobilen, heldigvis var det allerede instrukser for å skifte de to filene.

 

Så med cm7 var det:

flash:

111015-cm7-u8800

111018-cm7-update-package

franco.Kernel-04102011

gapps-gb-20110828-signed.zip for google apps+gmail fra market

 

Med root explorer:

99francoRam

libsensorservice_extract to system,lib.zip // sensor fix

libril.rar //mobile network fix

 

Har ikke testet mobilen med standard rom.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...