Gå til innhold

Hvor ofte formaterer du?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en del på disse sidene de siste ukene, er ett vanlig svar på mange spørsmål; Formater.

 

Samme hvor lite problemet er, virker det som at noen alltid vil at du skal formatere, så hvor ofte gjør dere det, siden det nesten virker som om dere syntes det er morsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke formatert/reinstallert på systemdisken siden 19.10.2002 ifølge datoen på windows-katalogene mine. Regner med at det må være i forbindelse med den nye disken jeg satte i i fjor høst.

 

Nærmer seg vel drøye 9 måneder nå og jeg ser ingen grunn til å reinstallere - alt funker raskt og problemfritt.

 

Win XP vettu - fjellstøtt! :)

Lenke til kommentar

Jeg formaterer ca 3 ganger i året, oftere om det er ett problem jeg ikke finner ut av... Dette er pga diverse oppgraderinger av hw etc... på det lengste har jeg latt være å formatere på ca 8 mnd, men det som er greit med å formatere ofte er at man holder ved like litt basic kunnskap.. 8)

Lenke til kommentar

1 år og 22 dager siden :woot:

 

Har ikke noen problemer enda, og xp'en går normalt.. Så jeg ser ingen grunn til å formatere.. Tidligere da jeg hadde 98 og Me var det hyppigere formatering, men nå har jeg ikke hatt behov for det.. :p

 

Tar sikkerhetskopi hver 3 måned circa.. +/-

Lenke til kommentar

Alt for ofte :lol::yes::lol:

 

Sist denne uka... Men saa var det ca 6 mnd siden forrige gang da. Har en tendens til aa formatere et par ganger (minst) hver gang.. hehe... Maa jo proeve forskjellige ting og tang som ikke alltid er like lurt, og da er det jo like greit aa gjoere alt saant med det samme man er i gang!!! :lol::lol::lol:

 

Men alt er rutine... Bruker ikke mer enn 5-10 min forand PC`en under formateringen og installeringen... :woot:

 

MEN: formatering er vel i mange tilfeller helt unoedvendig, men enkelt loesning på mange snodige problemer... :yes:

 

edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar

Har ikke formatert partisjonen med win2k sp4 på 1 år, 10 mnd.

 

Jeg gidder ikke formatere unødvendig, da det bør være unødvendig dersom man har et (relativt) godt/stabilt operativsystem og god programhåndtering og vedlikeholdsrutiner.

 

Men som windows-bruker må man heller ikke undervurdere verdien av en "fresh install" (og gjerne en formatering først), etter flere år med MS-pedagogikk med variabel stabilitet. Burde ikke være sånn.

Lenke til kommentar
Har ikke formatert/reinstallert på systemdisken siden 19.10.2002 ifølge datoen på windows-katalogene mine. Regner med at det må være  i forbindelse med den nye disken jeg satte i i fjor høst.

 

Nærmer seg vel drøye 9 måneder nå og jeg ser ingen grunn til å reinstallere - alt funker raskt og problemfritt.

 

Har heller ikke formatert/installert win xp siden 28.6.02, altså over ett år?

Det er sværet skjelden du behøver å formatere winxp/2K, det bør/må du gjøre ved ett hovedkort bytte, eller om du har andre alvorlige problemer som du ikke kan fikse med de forskjellige verktøyene.

Programmene eg bruker for å rydde opp i rotet er: Norton utilities 2002, system mechanic 3.7h, webroot spy sweeper, windows washer 4.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...