Gå til innhold

Lurer på å kjøpe Asus U36Jc +HD


Fuel

Anbefalte innlegg

Jepp. Den er ser veldig bra ut.

 

Mine første tanker:

  • Hvorfor skal jeg kunne se meg selv i skjermen nesten som i et speil? (Vet det er sånn type skjerm, men likevel)
  • Hvor er lokket til harddisken? Fant ikke pr nå hvor den evt kan taes ut å byttes med en SSD.
  • Utrolig mye drittprogramvare som ligger med... Tror jeg har fått fjernet det meste nå.
  • Den har nok ikke USB 3.0 da den ikke har blå USB kontakt. Klarer ikke se noen forskjell på de 2 på høyre side. Det står riktignok SS til venstre for USB pluggen som evt er til USB 3.0. Har ingen enhet som jeg kan teste mot enda.

 

I tillegg fikk jeg nå TV2 Sumo kode fra Komplett.no. Genialt for å se Tippeliga snart :) Bare å sende til meg flere hvis dere ikke vil bruke de selv ;) Må aktiveres før 1.juni 2011

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil kalle den svart ja.

 

Har brukt den nå i snart to døgn og er veldig fornøyd. Har ikke fått testet batteritiden enda da jeg har ladet den ordentlig først og tenker og lade ordentlig opp og ut de første gangene for å beholde batteritiden.

 

Hvis det er posten den kommer med så kommer den nok i morra ja.

Lenke til kommentar

Fint at den ikke bråker så mye da. Får vel også gjøre det samme som deg mtp. batteriet.

 

Cuz: Vi fikk pcen for 6094,- inkl. frakt. Mens pcen egentlig koster 7500,-(nå), mens den nye modellen sikkert ikke blir noe billigere. Har hørt at den nye modellen ikke kommer før juni/juli som blir for lenge å vente for min del, siden pcen min tok kvelden for 2-3 uker siden.

Lenke til kommentar

Ja, og dette var ikke en pc som hadde bra skjermkort og veldig bra prosessor som det mest aktuelle. Den har bra batteritid mot en god prosessor og greit skjermkort.

 

Og helt enig med Xmir, det kommer alltid noe nytt og spennende. Tenker man sånn får man aldri kjøpt datautstyr i hvert fall.

Lenke til kommentar

Fint at den ikke bråker så mye da. Får vel også gjøre det samme som deg mtp. batteriet.

 

Cuz: Vi fikk pcen for 6094,- inkl. frakt. Mens pcen egentlig koster 7500,-(nå), mens den nye modellen sikkert ikke blir noe billigere. Har hørt at den nye modellen ikke kommer før juni/juli som blir for lenge å vente for min del, siden pcen min tok kvelden for 2-3 uker siden.

 

Ja, jeg fikk bekreftet fra komplett om at de nye maskinene med SB vil de sannsynligvis få inn juni/juli. Har bestilt samme pc, men rakk dessverre ikke "tilbudet" på komplett.no :/

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min, og sitter her og ordner den litt nå. Men jeg savner hotkeys til å få skiftet sang i spotify med. Noen som har en løsning? ser det egentlig er den typen hotkey på piltastene, men de virker ikke med spotify tydeligvis. Nå jeg hadde ferdig ladet den første gangen og tok ut lader stod det at jeg hadde batteritid på livv over 5timer igjen :S er det normalt når pc'n står på entertainment mode? eller er det noe som ordner seg etter ett par ladninger? :p eller får man bare 10timer om man kjører på strømsparing?

Endret av Nabbetuzz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg testet ut batteriet for første gang. Tok ca 7 timer og 10 minutter før den nådde 3 % og satt seg i dvale som jeg hadde bedt den om. Da hadde jeg sittet og brukt den i perioder og bruken gikk på Opera, Regneark, spotify, pdf og trådløst nettverk. I tillegg til litt filoverføring via bluetooth og nettverk og noen videosnutter i VLC.

 

Jeg hadde den på batterisparingsprogrammet og den brukte da lenger til på å starte ting, men ikke så mye at det var plagsomt. Hadde brightness på 3. Må si meg helt greit fornøyd med dette :)

 

Ofte så blir batteritiden noe bedre etter litt bruk, men vi får se.

 

Jeg skulle også gjerne styrt hva mediakanppene går til så hvis noen har funnet program for dette si gjerne i fra. Ellers har jeg merket at "Delete"-tasten min er litt dårlig. Må trykke på midten eller til venstre for at den skal reagerer. Skjer ikke noe når jeg trykker ytterst til høyre. Flere som opplever det samme? Er det mulig å ta av tastene uten å ødelegge tasten?

 

Flere oppdateringer følger kanskje etter hvert ;-)

Lenke til kommentar

Ikke verst ;) Har ikke fått testet batteriet selv, men vil tro den varer noe mellom 6-7 timer +-. Det problemet med "delete" - tasten har ikke jeg i hvert fall... kan trykke hvor jeg vil på tasten, og den reagerer fint.

Må bare si at jeg synes tastaturet er ganske deilig å skrive på.

 

Jeg har et annet problem. Når jeg trykker ned "Fn" tasten og "F7", "F6" eller "F5" så kan jeg stille lysstyrken på skjermen, men når jeg trykker "F11" eller "F12" for å stille på lyden skjer det ingenting...(gjelder også mange andre "Fn" taster. Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse det?

 

Skal vi kanskje åpne en ny tråd for denne pcen? Denne tråden har sport litt av, hehe.

Lenke til kommentar

Det problemet med "Fn" tastene hadde jeg og. Tror det oppstod når jeg oppdaterte pc'en med windows update. Løsningen min var å installere programmet som styrer de på nytt fra asus.no. Husker dessverre ikke hvilket program det var. Får høre med Asus om problemet med delete tasten...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Spørsmål: hvordan kommer jeg inn i bios på ASUS U36Jc?

 

vil innstallere windows 7 ultimate via usb men da må jeg vel forandre boot priority til USB..

 

 

Edit: fant ut av hvordan jeg kommer inn i bios, men hvordan velger jeg at PCn skal boote fra USB først? får bare ett valg og det er harddisk..

Endret av son
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...