Gå til innhold

Elektronisk notatblokk


Anbefalte innlegg

Med enkle tegneverktøy og mulighet til å eksportere ut til pdf eller andre formater, ser jo dette ut som en helt genial sak til å ta forelesningsnotater. God batteritid, stor skrive-/tegneoverflate i tillegg til å være lett og håndterlig å ha med seg. I stede for å drasse med seg 4-5 notatblokker hver dag, og som i tillegg dobler seg i antall før semesteret er slutt (minst), så er dette et veldig godt alternativ for å kunne få digitalisert alle notatene og lagre de oversiktlig og greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtte for OneNote hadde vart tingen. Ser ikke behovet for farger, men invertering hadde vært tingen i funksjon av en "gul marker" som man ofte bruker i notater og skolebøker.

 

Men bør ogsa støtte pdf og e-bøker, sa man slipper med en lesefjøl.

 

OT: Noen som har sett en "penn" til Galaxy Tab i salg slik at man kan bruke den til notater? fingeren/skjermtastaturet tar for lang tid å bruke

 

Jeg har prøvd tekstgjennkjenningen i one-note, og jeg vet ikke om det er jeg som gjøre noe galt, men den er helt utafor når jeg prøver ihvertfall.

 

Ideen er god, og det finnes flere produkter som prøver det samme, det som teller er at det er gjod gejnnomført, feks ved at tekstgjenkjenningen faktisk er bra. Er den det, så er det et aktuelt produkt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er skeptisk til hvor nøyaktig tegnemulighetene på denne er. Det er avgjørende for om det blir bra eller ikke etter min mening. Jeg har et Wacom tegnebrett til 2-3000 kroner og det er tilfredstillende nøyaktig. De billigere tegnebrettene synes jeg er skrap, men de koster like vel mer enn denne dingsen.

Lenke til kommentar

Den er i allefall nydelig.

 

Jeg ser ikke det helt store markedet. Den bør kunne noe mer enn å bli skriblet på. Ebokstøtte er jo en ganske åpenbar mulighet.

 

Jeg ser større potensiale for at tablets og eboklesere vil bli bedre til å notere på. Det er fullt mulig å notere på min prs605, men det er ikke spesielt elegant enda.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det bare er flott at den gjør èn ting og kun det. Å få tak i elektroniske utgaver av pensumbøker er nok ikke realistisk per idag, så da har ikke jeg personlig noe nytte av det, samtidig så måtte jeg isåfall hatt to slike, en for å lese pensum, og en for å notere. Skulle man legge til flere funksjoner ville det nok også økt prisen litt, noe som heller ikke er ønskelig. Så lenge den gjør det den skal på en bra måte vil jeg tro det blir et supert produkt! Er i alle fall veldig spent på å se hvordan den blir mottatt og om den som andre har nevnt, har god nok presisjon.

Lenke til kommentar

Veldig bra pris! 99$ -> ca 700-900 kr i utsalg i Norge. Men jeg synes den var litt for begrenset. Den må nødvendigvis være begrenset for å få en så lav pris, men jeg kunne i det minste ønsket støtte for gråtoner (Nå er det rent sort/hvitt). Høyere oppløsning hadde heller ikke skadet. Firmwaren burde ikke bare vært delvis åpen, men helt åpen slik at det blir lettere for andre å lage programmer til denne. Deriblant PDF-støtte, tegneprogram, OCR-støtte, fremvising av gråtonebilder, støtte for redigerbare odf-dokumenter og mange andre lette applikasjoner.

 

ASUS eee Note har gråtoner, høy relativ oppløsning (768×1024 på en 8 tommer skjerm), koster ca. 270$ i Taiwan, og leser pdf og epub filer. Den kjører en slags linux som har blitt modifisert en hel del. Men ser ut til at man kanskje kan gjøre noe med det (link). Min er forhåpentligvis i postkassen min en gang i neste uke. Men den er litt kinesisk, så blir en liten språkbarierre å passere der 0_o.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...