Gå til innhold

Hvordan styrte et land


mikaelvr

Anbefalte innlegg

Hei

 

Satser på at det ikke finnes en lignende tråd ...

 

Noe jeg liker å tenke mye på er som følger: Hvordan kan man styrte et land (Huff jeg høres ut som en psykopat).

 

Man kan jo selvfølgelig sende alle styrker man har inn i landet, men jeg er ute etter litt mer kreative løsninger.

 

Noe som slo en kamerat var for eksempel: Sett at et land virkelig gikk inn for å ødelegge et annet land. Det skulle ikke være så veldig vanskelig å forfalske det andre landets penger/sedler. Om man så bare slapp MENGER av pengene over landet, ville det skape en inflasjon som ville ødelegge økonomien (liker denne ideen veldig godt :D)

 

Hva om man slapp et par EMP bomber i børsen i New York (om du skjønner), Ville ikke det totalt fucke up for landet i en ganske god periode?

 

Har du noen ideer, skriv opp hvilket land, og fremgangsmåten din.

 

obs: håper ingen tar dette seriøst. Vi er ikke ute etter en neste Hitler

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje hvis du klarer å hemme forsyningen til landet, dette har jo blitt gjort gang på gang igjennom krigene og vært relativt effektivt...sant? Hvis man på en måte klarte å "videreføre" denne teknikken og klare å ødelegge alt av ressurser og forsyninger i landet så tror jeg de er ganske i klistret.

Lenke til kommentar

Den forfalske penger-ideen prøvde Tyskland under WWII.

Så vidt jeg vet så ble ikke planen om falskmynteri fullstendig utført, dessuten er det vanskelig å frakte penger inn i landet er på en øy, samtidig som landene var i krig med hverandre og pengene bare kunne slippes fra fly.

 

Falskmynteri vil nok kunne delvis ødelegge et lands økonomi, men både produksjon og distribusjon av pengene er vanskelig, man trenger tross alt ganske mange sedler for å gjøre et inntrykk på et lands totale BNP. Planen må nok dderfor kombineres med andre tiltak dersom målet er å styrte et land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...