Gå til innhold

CPU Usage = 100% - Hjelp meg


Anbefalte innlegg

PCen min har begynt å slite veldig nå for tida. Cpu Usage stå på 50% til 100% hele tida, uten at jeg kjører noen programmer. (Jeg har en AMD T-bird 1.3Ghz) Det samme skjer etter at jeg har restartet eller slått av maskinen i en time.

 

Det er 2 prosesser som tar 99% av usagen, det veksler stadig mellom disse to: save.exe og System Idle Process. Hvordan fikser jeg dette?

 

Jeg bruker WinXP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System Idle skal være der, det blir vel noe sånt som Ledige Systemresurser på norsk. Hvis jeg har forstatt det riktig så er prosenttallet hvor mye av prosessoren som blir brukt/ikke brukt. Altså hvis det står 99%, så er det 99% ledig osv.

 

Til dere andre rett meg hvis jeg tar helt feil nå.

Lenke til kommentar

er det noe proz eller annet som opptar cpu"en hele tiden.

er det noe proz som du kan avinnstalere silk at cpu" ikke bruker 50%-100% på dette.

har du hatt samme problemet før,eller er det bare nå.

 

ser du bruker xp..har du innstalert noe opptatering til xp..?

 

 

jeg ville iallefall ha avinnstalert proz helt til jeg fant feilen,eller formatere hele den disken du har opprativsystemet på..

 

men det gjeller jo og finne hvilket pro som lager trøbbel,slik at du ikke får pro senere også.

Lenke til kommentar
Ja, performancen synker aldri under 50%........ :(

Hvis performance alltid er over 50 %, så må det vel også være en prosess som bruker denne CPU-kraften!?

 

Trykk ctrl-alt-del --> Prosesser --> klikk der det står CPU slik at de prosessene som bruker mest kommer på toppen --> er det noen prosesser som tar over 50 % ??

Lenke til kommentar
nja.... System Idle Process tar 99 HELE TIDA :(

Men ærlig talt! At system idle process tar 99 % er jo bare positivt! Det betyr jo at PC-en ikke bruker CPU-kraft i det hele tatt. Men du sier samtidig at performance aldri går under 50 %, hmm..

 

Er PC-en ustabil? Er den varm? For så langt kan jeg ikke helt se hva som er galt.. Noe jeg har misforstått? :roll:

 

Min performance ligger alltid på 100 %, men det er fordi jeg kjører D2OL.. :D

 

Edit: skrev litt om..

Lenke til kommentar
nja.... System Idle Process tar 99 HELE TIDA :(

 

Den skal vanligvis det, med mindre du kjører ting som tar mye prosessortid. System Idle betyr at systemet gjør fint lite, slik at ~ all kapasitet står ved din disposisjon....

 

Ikke akkurat en bombe at det samme skjer da du reinstallerte....

Lenke til kommentar

Selv om jeg mistenker FireNacho for å være en tøysekopp, skal jeg la tvilen komme ham tilgode.

Okey, du sier at Performance ligger på 50%....HVA ligger på 50%? Du har 2 skalaer og 2 grafer på performance-siden. Jeg har en følelse av at du sitter og ser på minne-grafen.

Hva sier den HELT nederste linjen om antall prosesser, cpu-bruk og minnebruk?

Lenke til kommentar

Som jeg sa i denne threaden:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1040024#1040024

 

 

 

JAJA siden ingen tror meg (folk begynner å klage i den andre threaden også) så får jeg legge inn litt bevis.

 

btw: Hvorfor tror dere jeg tuller? Tror dere jeg har lyst til å kjøpe ny prossesor? Tror dere jeg tuller med det beste data forumet i norge sånn at jeg aldri kommer til å få hjelp her igjen når jeg trenger det ?

 

Se her: (tok bilde av hele desktopen siden dere sikkert tror jeg har manipulert det eller no :p)

 

http://home.no/andreliverod/01.jpg

http://home.no/andreliverod/02.jpg

 

Det defrag greiene hjelp ingenting og ja jeg kjører noen ting på dette bildene men som dere ser på 01 så skal jeg ikke ha så stor load.

 

Men takk for hjelpen hittil uansett, jeg setter pris på det :wink:

Lenke til kommentar
Der forsvant save.exe men System Idle Process er der ennå og jeg får ikke lov til å avslutte det :(

 

Jeg også får av og til cpu'en opp i 100 (%) og da er det system idle process'en...jeg pleier bare å kille explorer.exe....å ja må starte den igjen etter på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...