Gå til innhold

ukjente korttransaksjoner


PlayPS4ever

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sjekket kontoen min for noen dager siden og jeg hadde mistet ca.350kr, og i transaksjonene sto det Statoil 200kr, 5kr og 48kr og Rimi Refstad 100kr, men jeg har aldri vert på disse stedene eller mistet kortet mitt og jeg har forsatt kortet hos meg + at ingen andre enn meg vet pinkoden. Så jeg logget på nettbanken og meldte ukjente kortreklamasjoner. Og etter noen dager får jeg telefon at jeg har brukt kortet eller noen har tatt kortet fra lommeboka mi og vert på de stedene og kjøpt noe, men jeg vet at ingen har LÅNT kortet mitt og ba dem på kundeservicen sende meg skriftelig brev. Dette gjelder Postbaken. Jeg vet 350kr ikke er mye, men jeg er under 18 og jobber + at jeg vil vite hva jeg skal gjøre fordi den som tok ut penger eller kjøpte varer kan gjøre det igjen.

 

 

Hei

 

Vi viser til dagens telefonsamtale.

 

Vi vil anbefale deg å oppbevare kortet ditt slik at ingen andre får tilgang til det.

Kortet bør oppbevares på samme forsiktige måte som du oppbevarer dine kontanter.

 

Visakortet ditt som brukes på steder som du ikke selv har handlet er brukt med magnetstripe og riktig kode.

Du har ikke mistet kortet ditt men bruker det selv innimellom de ukjente transaksjonene.

 

Så lenge kort og kode er benyttet og du har kortet ditt selv så kan vi ikke tilbakeføre pengene.

 

 

Har du spørsmål, så ta kontakt med oss.

 

 

 

Hva skal jeg gjøre, bare gi opp eller klage??

Endret av PlayPS4ever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klag, og får du ikke igjennom viljen din så lager du en mediesak og bytter bank. Banker som ikke stoler på sine egne kunder er ikke verdt lojaliteten.

 

Her er det viktig at du står på krava hvis du vet 100% sikkert at du aldri har vært på disse butikkene!

 

Jeg sa til hun på telefonen at jeg er 100% sikker på at jeg ikke har vært i disse butikkene, men da sier hun at noen må ha tatt kortet ditt og brukt det og deretter lagt det tilbake, men jeg sa til henne at jeg hadde kortet hos meg, men hun bare nei.

 

Det kan være at du har brukt kortet ditt på disse stedene før, men at transaksjonene ikke har blitt registrert og trukket i nettbanken fra før nå. Det har skjedd meg før i hvert fall.

 

Nei, jeg har ikke vært på de butikkene + at jeg fikk lønn etter en uke hadde noen tatt ut tilsammen ca. 350kr

Lenke til kommentar

Klag, og får du ikke igjennom viljen din så lager du en mediesak og bytter bank. Banker som ikke stoler på sine egne kunder er ikke verdt lojaliteten.

 

Her er det viktig at du står på krava hvis du vet 100% sikkert at du aldri har vært på disse butikkene!

 

Jeg sa til hun på telefonen at jeg er 100% sikker på at jeg ikke har vært i disse butikkene, men da sier hun at noen må ha tatt kortet ditt og brukt det og deretter lagt det tilbake, men jeg sa til henne at jeg hadde kortet hos meg, men hun bare nei.

 

 

Da stoler hun med andre ikke på kundens ord, og vurderer tvilen hun stiller overfor deg som mer viktig enn å beholde deg som kunde. Dette kan ikke aksepteres av en servicebedrift. :nei:

 

Igjen med forbehold om at det du skriver er riktig, og jeg velger å la tvilen komme tiltalte til gode - i motsetning til hva Postbanken tydeligvis gjør. :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at de ikke tilbakefører pengene. Da kunne jo alle ringt og sagt at det har gått ut for mye av kontoene deres. Kjipt for deg, men jeg tror ikke du vil få noen annen respons hvis det samme skjer i en annen bank.

 

 

Saken er at det kan skje tekniske feil når noe skjer elektronisk, selv om sannsynligheten er liten, og når kunden melder om en feil som han insisterer på at er en feil så bør banken gjøre noe annet enn å blankt avvise vedkommende. De burde kanskje lage en sak på det, finne ut på hvilket tidspunkt disse transaksjonene er gjort, osv. Siden trådstarter sier at han har hatt bankkortet sitt hos seg hele tiden uten å ha lånt det bort eller at kortet har vært i butikken, så er det to alternativer: 1. Trådstarter lyver, eller 2. Teknisk feil som har ført til at hans konto (istedenfor en annens konto) har blitt trukket. En servicebedrift bør ikke uten videre gå utifra at nr 1 er tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at de ikke tilbakefører pengene. Da kunne jo alle ringt og sagt at det har gått ut for mye av kontoene deres. Kjipt for deg, men jeg tror ikke du vil få noen annen respons hvis det samme skjer i en annen bank.

 

 

Saken er at det kan skje tekniske feil når noe skjer elektronisk, selv om sannsynligheten er liten, og når kunden melder om en feil som han insisterer på at er en feil så bør banken gjøre noe annet enn å blankt avvise vedkommende. De burde kanskje lage en sak på det, finne ut på hvilket tidspunkt disse transaksjonene er gjort, osv. Siden trådstarter sier at han har hatt bankkortet sitt hos seg hele tiden uten å ha lånt det bort eller at kortet har vært i butikken, så er det to alternativer: 1. Trådstarter lyver, eller 2. Teknisk feil som har ført til at hans konto (istedenfor en annens konto) har blitt trukket. En servicebedrift bør ikke uten videre gå utifra at nr 1 er tilfelle.

 

Jeg lyver ikke, hvorfor i allverden skal jeg lyve for 350kr????

Lenke til kommentar

Jeg lyver ikke, hvorfor i allverden skal jeg lyve for 350kr????

 

Jeg sier ikke at du lyver, men at det utifra bankens ståsted er to alternativer tatt informasjonen til betraktning. Jeg tar utgangspunkt i at nr 2 er riktig men det ser ut til at banken antar nr 1 uten videre, som jeg skriver overfor.

 

Er det chip på kortet ditt forresten? Isåfall er det jo snodig at de skriver at det er brukt med "magnetstripe og kode". Det kan være at du har blitt utsatt for skimming.

Lenke til kommentar

Jeg lyver ikke, hvorfor i allverden skal jeg lyve for 350kr????

 

Jeg sier ikke at du lyver, men at det utifra bankens ståsted er to alternativer tatt informasjonen til betraktning. Jeg tar utgangspunkt i at nr 2 er riktig men det ser ut til at banken antar nr 1 uten videre, som jeg skriver overfor.

 

Er det chip på kortet ditt forresten? Isåfall er det jo snodig at de skriver at det er brukt med "magnetstripe og kode". Det kan være at du har blitt utsatt for skimming.

 

Ja, det er chip.

Lenke til kommentar

Jeg lyver ikke, hvorfor i allverden skal jeg lyve for 350kr????

 

Jeg sier ikke at du lyver, men at det utifra bankens ståsted er to alternativer tatt informasjonen til betraktning. Jeg tar utgangspunkt i at nr 2 er riktig men det ser ut til at banken antar nr 1 uten videre, som jeg skriver overfor.

 

Er det chip på kortet ditt forresten? Isåfall er det jo snodig at de skriver at det er brukt med "magnetstripe og kode". Det kan være at du har blitt utsatt for skimming.

 

Ja, det er chip.

 

Når jeg svarte mailen med at kanskje kortet hadde blitt skimmet, svarte hun: Hei

 

Kortet ditt er ikke skimmet.

Mest sannsynlig er det at noen "låner" det mot din vilje..

Lenke til kommentar

 

Er det chip på kortet ditt forresten? Isåfall er det jo snodig at de skriver at det er brukt med "magnetstripe og kode". Det kan være at du har blitt utsatt for skimming.

 

Ja, det er chip.

 

Da bør du rapportere det som en mulig skimmingsak:

http://no.wikipedia.org/wiki/Skimming

 

Det kan være at kortet har blitt skimmet i en minibank, samt at vedkommende har greid å skaffe seg PIN-koden din (f eks vha kamera), og slik sett laget et identisk kort, som han igjen har brukt i butikken på Refstad med magnetstripe og PIN-kode.

 

Men for all del, ikke gi deg på dette. At banken ikke engang har tenkt på dette før de blankt avviste deg er en skam.

 

EDIT: Leste siste innlegget ditt nå. Du bør kontakte dem og spørre hvilken metode de har brukt for å komme fram til konklusjonen at det ikke er skimmet. Høres ut som en enkel bortforklaring.

Endret av VikingF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da stoler hun med andre ikke på kundens ord, og vurderer tvilen hun stiller overfor deg som mer viktig enn å beholde deg som kunde. Dette kan ikke aksepteres av en servicebedrift. :nei:

At TS har et kundeforhold gir han ikke noe troverdighet per se. Også kjeltringer bruker banktjenester.

Stikkord som moralsk hasard, asymmetrisk informasjon og prinsipial-agent faller seg naturlig i bankens vurderinger.

 

Må si jeg tviler ganske sterkt på påstanden om at hun vet at ikke det er skimmet. Hvis de kan vite det er det jo bare å nekte betaling når folk prøver å bruke skimmede kort.

Hadde kortet vært skimmet er det nærliggende å tro at det ville forsvunnet mer enn 350 kroner.

 

@TS: Håper det løser seg, og både du og banken får en avklaring på hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Hadde kortet vært skimmet er det nærliggende å tro at det ville forsvunnet mer enn 350 kroner.

 

@TS: Håper det løser seg, og både du og banken får en avklaring på hva som har skjedd.

 

De som driver med sånt kopierer gjerne ganske mange kort på flere lokasjoner, for å ta ut "småbeløp" som dette pr kort i håp om at det ikke blir så lett oppdaget da. Og mange bekker små...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...