Gå til innhold

Ta turen til Lillestrøm i helgen!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+7412534

Noe fra Olympus?

 

Når du sier det så kan jeg ikke huske å ha sett noen fra Olympus. Jeg ser at de heller ikke står oppført som deltakere under listen på hjemmesiden til fotomessen. Men ikke ta mine ord for god fisk. Jeg har sikkert ikke fått med meg alt som skjedde.

 

Forresten. Sony hadde tilbud på Sony A33 speilrefleks uten at jeg helt husker prisen dessverre. (Lurer på om det var 4995 eller 5495), og Nex 5 og noen utvalgte videokameramodeller. Jeg skrev ikke alle tilbudene ned så dere får ta en tur å sjekke selv:)

Endret av Slettet+7412534
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg Fujifilm sin utstilling var mest spennende - med mulighet til å ta litt bilder selv i liggende possisjon på noen sakkosekklingende innretninger og utstilling av X100-dummy med medfølgende fuji-representant. Sto nesten 10 minutter og diskuterte kameraet med han. :)

 

Ellers var foredragende mye artigere å få med seg enn utstyrspusherene. Bjørn Opsahl hadde bra foredrag, med fantastisk live modellshoot etterpå. Jonas Bendiksen hadde nok de mest interessante bildeseriene å vise fram, men var ikke like karismatisk i sin fremføring. Fikk desverre bare med meg 20min av Marcel Leliënhof sitt foredrag, men det virka som bra saker det også.

 

Anbefaler virkelig å få med seg foredragene istedet for å se på masse svindyrt utstyr. :)

 

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Tar turen i morgen, mest for å få med meg et par foredrag, men skal selvfølgelig klå på litt utstyr.

 

Har hørt rykter om at det er dårlig med "HDSLR"-utstyr (videotilbehør) å se?

Litt rart at ikke det satses mer på det i norge. Alle som kjøper dslr og har planer om å få til noen brukbare filmsnutter trenger slikt tilbehør.

 

Har håp om å få tak i Tamron 28-75 f2.8 til en rimelig penge. Det er ikke noe superobjektiv, men canon 24-70 blir for stort til at jeg orker å dra rundt på det hver dag.

24-105 kunne jeg forsåvidt tenke meg, men det er litt for dyrt for meg å kjøpe nytt nå.

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at det er dårlig med "HDSLR"-utstyr (videotilbehør) å se?

Litt rart at ikke det satses mer på det i norge. Alle som kjøper dslr og har planer om å få til noen brukbare filmsnutter trenger slikt tilbehør.

Video4 hadde en del utstilt. Tror jeg så litt andre plasser også.

 

Forøvrig uenig i at man trenger slikt tilbehør for å få til god video. :)

Lenke til kommentar

Messer er ikke for folk med løse og varme visakort. Mange lokkemenner ;) på slike messer som vil selge hyllevarmere.

 

Eneste som jeg følte var et bra tilbud var på 5DII hvor man reelt i tillegg kan trekke fra 2000,- på huset, det er alltid noe mer enn huset man kjøper som regel - f.eks minnekort og ekstra batteri mm. De fleste andre prisene virker som mer ordinære tilbud man ser rett som det er både her og der - dersom man forholder seg nøktern er det ofte bedre å skygge unna slike messer for å ikke hive seg på ufornuftige impulskjøp.

 

Tor

Lenke til kommentar

Synes det var lite salg av gammelt rask; det var greie tilbud på mange høyaktuelle varer.

 

Men jeg var kun ute etter en behagelig skulderbag etter minee spesifikasjoner, og ettersom ingen kunne levere det, så brukte jeg ikke andre penger enn det inngangspengene kostet. Dvs. jeg skylder Lessis en farris ;)

 

Men jeg synes foredrag og bildeutstilling i år var mye bedre enn ifjor. Så det er vel verdt en tur.

Lenke til kommentar

Flott messe, veldig spennende og varierte utstillinger, bra foredrag! Mye spennende å tafse på, fy f**** så raskt supertelene til Nikon fokuserte!! Skjønner det er verdt pengene (gulp) for de profesjonelle...

Var for lang kø for å få renset kameraet gratis, og en del messetilbud var utsolgt i dag, litt synd, men vel verdt turen.

 

Ble bare et blitzfeste til 150kr, kredittkortet kan puste lettet ut! :!:

Fant et rått Benro stativ jeg må spare litt til :love:

 

Irriterer veldig med svindyr parkering, nå kan man ikke parkere gratis hos NSB lenger heller.

Lenke til kommentar

Dyr parkering ja... Men var absolutt verdt det, fikk testa Nikon 14-24mm 2.8, 70-200 2.8 VRII og 16-35mm F4 på eget hus, og det var jo morro og teste, helt til jeg kom på at jeg ikke har råd til en eneste en av dem. Gikk likevel til innkjøp av en Sigma 10-20mm 3.5 til 4200 kr, skal bli artig å prøve noe videre enn kitlinsa...

Lenke til kommentar

Det var ei fin messe, men hadde kanskje trodd det skulle gå over et større område (kvadratmessig). Det var helt greie tilbud generelt men det jeg føler jeg fikk mest ut av var nok foredragene. De var jo mange og interessante. Jeg bare slang bilen i ei grøft jeg og ingen parkeringsbot etterpå heller :thumbup: .

 

802393.jpeg

 

802394.jpeg

 

802395.jpeg

 

802396.jpeg

 

802398.jpeg

Endret av Vanskelig
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...