Gå til innhold

Kjøre Win 7 under Ubuntu


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å begynne å bruke Ubuntu igjen, men en av de tingene som holder meg igjen er det faktum at jeg er avhengig av iTunes. Jeg vet at iPhone støttes av andre mediaspillere, men ingen av de kan synke mine apps :(

 

Så mitt spørsmål er følgende. Er det mulig å kjøre Windows 7 virtuelt under Ubuntu? Og da kunne bruke iTunes mot min iPhone? Vet det kan gjøres, men hører rykter om at bla USB ikke vil fungere. Og det skaper jo en del trøbbel...

 

En annen ting jeg og lurer på er om det finnes noe som Unify under linux? Vet man kan gjøre dette i Windows, og slik nye det beste fra to verdener. Men funker dette andre veien?

 

Håper noen tar seg tid til å svare, det ville jeg satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropbox? Ubuntu One? Vet ikke helt hva unify er, men er det ikke noe slikt?

 

Når det kommer til iphone, der får du for å kjøpe apple. Du kan alltids prøve wine, ellers mener jeg at USB funket ok for meg (men da var det linux i windows, ikke motsatt).

 

Som svar: Ja, det går ann å virtualisere W7 under Ubuntu.

Ok, var kanskje noe upresist formulert :) Var på jobb og noe stressa ;)

 

Det jeg forsøkte å spørre om var om det finnes "Unity Mode" i feks VMware når det kjøres i Ubuntu? Ikke "Unify" som jeg trodde det var :roll:

 

Slik som de viser til mot slutten av denne artikkelen: http://www.howtogeek.com/howto/11287/how-to-run-ubuntu-in-windows-7-with-vmware-player/

Lenke til kommentar

Da jeg hadde iPod Touch så funket den via USB, hadde da Windows XP virtualisert, men ser ikke noe grunn til at det ikke skal gå i W7.

Har egentlig ikke noe å si om det er Win 7 eller Win XP. Trenger det KUN for iPhonen sin del. Kommer ellers til å holde meg i Ubuntu :)

 

Brukte du VMware eller noe annet?

Lenke til kommentar

jeg har kjært Ubuntu i et års tid og tenkte som deg en gang å legge inn iTunes ved hjelp av wmware uten at jeg fikk det til. etetr å ha lest halve internett(det føltes iallefall slik) kom jeg vel frem til at det ikke gikk men ut ifra denne tråden virker det som jeg ikek prøvde hardt nok.

Hva er det du ikke får til da?

 

Virtualbox er det eneste programmet som presterer å kræsje hele maskinen min når jeg starter det, men VMWare player fungerer fint hos meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...