Gå til innhold

Academy Awards 2011 (Oscar-tråden)


Hyperio

  

100 stemmer

  1. 1. Hvilken film vil du skal vinne Best Picture?

    • 127 Hours
      6
    • Black Swan
      27
    • The Fighter
      1
    • Inception
      34
    • The Kids Are All Right
      0
    • The King's Speech
      7
    • The Social Network
      18
    • Toy Story 3
      0
    • True Grit
      5
    • Winter's Bone
      2


Anbefalte innlegg

Jeg antar at Black Swan bør få statuett for beste kvinnelige skuespiller, OST og muligens manus/regi eller beste film.

Inception er overhypet, en god film - men den burde ikke vinne noe annet enn tekniske priser.

 

Hvis The Social Network hadde vunnet beste film, så hadde det forøvrig vært dritkult.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste med Oscars for meg er ikke nødvendigvis hvem som vinner, men alt styret rundt. Alle artistene på scenen, de fjollete programlederne, alt for lange emosjonelle takketaler, store åpningsnumre. Håper NRK sender hele greia live igjen, å sitte og håpe på å finne en ABC stream med et obskurt koreansk tv-stream program er ikke akkurat my idea of fun.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er akkurat The Social Network sett og jeg tenker ikke først og fremst beste film. Tenker mer beste regi og beste mannlige hovedrolle og birolle.

Jeg er enig her, noe som er litt rart. Tidligere har vel film og regi gått til samme, med unntak av år der man vil gi like mye heder til to filmer, f eks hvis begge filmene har vært politiske korrekte og "typiske" Oscar-filmer (Brokeback Mountain (homofili) vs Crash (rasisme)). I år ser det ikke ut til å være noen slike filmer, og da er det Boyle, Fincher, Aronofskoly og Coens som ligger best an. Da kan det være interessant om de skiller mellom regi, hvor The Social Network virkelig skiller seg ut, og beste film der f eks Black Swan, Inception eller Shutter Island kan stikke av med seieren.

Lenke til kommentar

Jeg er enig her, noe som er litt rart. Tidligere har vel film og regi gått til samme

Det stemmer. Jeg klarer ikke helt å forklare hvorfor jeg føler det slik. Kanskje det at ideen om en Facebook-film ikke fenger meg ble overrraskende bra laget uten at man kan gjøre noe med selve innholdet.

 

Tror forøvrig ikke de hadde hatt nok baller til å gi Shutter Island Best Picture foran Inception.

Lenke til kommentar

Tror forøvrig ikke de hadde hatt nok baller til å gi Shutter Island Best Picture foran Inception.

 

Dette gir ikke så mye mening. Av disse to er godeste Shutter en langt mer Oscarvennlig sak enn det Inception er. Problemet er jo hukommelsen her. Du gir ikke ut en film i januar hvis du vil ha gullstatuetter. Det vet ringreven Scorsese, og han blir neppe særlig sinna når det ikke kommer et nominasjonsbrev i posten.

Lenke til kommentar

Altså mister Scorsese har jo vært nominert mange ganger. Og det er smått utrolig at han ikke fikk noen pris før The Departed. Men den fikk han altså "nylig". Og da er de ferdig med den gamlingen for å sette det på spissen. Nolan har ikke fått Oscar før og er (tross alt) mer up and coming. Så jeg tror at det blandt folket er et større ønske om å gi en Oscar til Nolan i forhold til Scorsese. Selv om Scorsese fremdeles skulle være bedre.

 

Kanskje ikke så lett å forstå meg KayJay.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at noen av de stemmeberettigede, eller de som nominerer, tenker "liker den best, men tør ikke gi den stemme".

 

Tar man utgangspunkt i kontekst - dvs året Scorsese-filmene kom - og hvilken normer, hyper og trender som eksisterte den gang (og ikke sitte i 2011 og bedømme ut fra i dag), er det ikke overraskende at mannen ikke fikk Oscar for sine filmer.

 

Å være forut for sin tid betyr som regel at man ikke blir verdsatt i sin egen :)

Lenke til kommentar

Best Leading Actor:

Ben Stiller

 

Does not compute, does not compute.

 

Da har du ikke sett Greenberg :whistle:

 

Ser ikke for meg Ben Stiller bli nominert til Best Leading Actor. Er forresten Greenberg en god film?

 

Tviler på det jeg også. Har noen skuespillere fra en Baumbach film noensinne blitt nominert? Nicole Kidman og Jennifer Jason Leigh skulle ha vunnet leading + supporting i 2007. Ingen ble nominert for The Squid and the Whale heller.

 

Greenberg er en god nok film det. Ikke blant årets beste, men skuespillet er ekstremt godt.

Lenke til kommentar

Håper på at Black Swan tar Best Picture, men er stor konkurranse der. The Social Network har en ganske god mulighet, så også True Grit... Inception tror jeg ikke kommer til å vinne for BP, men kommer vel til å ta med seg noen tekniske priser.

 

Natalie Portman er vel nesten en sikker vinner av Beste Skuespillerinne?

For beste kvinnelige birolle håper jeg på Mila Kunis eller Helena Bonham Carter.

Mannelig hovedrolle håper jeg på James Franco :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...