Gå til innhold

Er PS3 cracket for godt? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå som den er knekt en gang for alle forhåpentligvis håper jeg at noen kan gi "tilbake" PS2+PS1 emuleringen samt gjøre den sone-fri...

skal vel ikke være så vanskelig å få det til.

piratkopiere? med de prisene som er på PS3 spill i statene og Japan er er Bluray brenne-platene nesten dyrere

(og latterlig lave også på PS2 spill for de som kjøper det framdeles slik som jeg... Europa og RPG utgivelser=katastrofe -_-" )

 

hadde vært så greit med kun 1 ny slim PS3 nedi hjørnet i stedet for 3 feite (japansk 60gb, US 80gb og norsk 60gb)

Lenke til kommentar

nå som den er knekt en gang for alle forhåpentligvis håper jeg at noen kan gi "tilbake" PS2+PS1 emuleringen samt gjøre den sone-fri...

skal vel ikke være så vanskelig å få det til.

piratkopiere? med de prisene som er på PS3 spill i statene og Japan er er Bluray brenne-platene nesten dyrere

(og latterlig lave også på PS2 spill for de som kjøper det framdeles slik som jeg... Europa og RPG utgivelser=katastrofe -_-" )

 

hadde vært så greit med kun 1 ny slim PS3 nedi hjørnet i stedet for 3 feite (japansk 60gb, US 80gb og norsk 60gb)

Det er sikkert mulig å få til spilling fra ekstern harddisk, da er det bare å stappe masse spill inn på den så har man alt tilgjengelig og slipper styre med plater.

Lenke til kommentar

nå som den er knekt en gang for alle forhåpentligvis håper jeg at noen kan gi "tilbake" PS2+PS1 emuleringen samt gjøre den sone-fri...

skal vel ikke være så vanskelig å få det til.

piratkopiere? med de prisene som er på PS3 spill i statene og Japan er er Bluray brenne-platene nesten dyrere

(og latterlig lave også på PS2 spill for de som kjøper det framdeles slik som jeg... Europa og RPG utgivelser=katastrofe -_-" )

 

hadde vært så greit med kun 1 ny slim PS3 nedi hjørnet i stedet for 3 feite (japansk 60gb, US 80gb og norsk 60gb)

PS1-emulering finnes allerede i PS3SX, se http://psx-scene.com/forums/f6/ps3sx-psx-emulator-released-71610/ . I tillegg finnes det dreamcast, nes og snes-emulatorer. Flere emulatorer er også under utvikling. En isoloader for ps2-avspilling finnes også, men krever en ps3 som har støtte for dette.

 

Det er sikkert mulig å få til spilling fra ekstern harddisk, da er det bare å stappe masse spill inn på den så har man alt tilgjengelig og slipper styre med plater.

Dette kan jeg bekrefte. Jeg har nå 10 spill på ekstern harddisk, som jeg spiller av på min ps3. isoloaderen jeg bruker, heter gaia manager. Den fungerer bare på firmware 3.41 og under, og du må bruke en jailbreak dongle, gjør feks et google søk etter ps3break, som er den donglen jeg bruker. Hovedsakelig utnytter disse donglene et hull i fiwmaren som gjør det mulig å endre OSet slik at det støtter montering av usb-enheter som en virtuell bluray drev.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Eneste eg kunne tenke meg var at denne kraftboksen kunne fungere som et skikkelig mediaspiller. Spiller ikke nok til å bry meg om kopierte spill men at eg ikke får koblet opp HDD formatert i NTFS filsystem og ikke kjørt MKV filer osv..

NTFS? NTFS fungerer jo bare såvidt på linux, hvor kjernen er open source. Det skal nok litt mer til for å endre ps3-kjernen til å støtte ntfs, da den er lukket. NTFS-3g og fuse er det heller ikke mulig å portere over, da det også krever tilgang til kjernen.

 

En port av mplayer er på vei i følge #ps3dev på irc.freenode.net . Men dette skjer nok ikke med det første.

Lenke til kommentar

Fastvare ... om dere lager slike ord, kun for å få oss til å poste negative kommentarer på forumet slik at dere får klikk? Hva er poenget? Om hw har en agenda om å fornorske alle de "stygge" dataordene fra slemme amerika, så er det rimelig tullete. Det er da ingen som ser opp til denne wannabeblekka.

 

Ontopic:

Da får vi sjekke salgsstatistikken i nær fremtid. Om PS3 nå blir et piratmekka, så skulle antall solgte spill til konsollen stupe ifølge visse lobbyorganisasjoner.

Lenke til kommentar

Det var failoverflow som fant nøklene (eller i hvert fall åpnet for tilgangen til dem). De valgte imidlertid å ikke offentliggjøre dem, fordi det gjør det for lett for pirater å lage signert firmware.

 

Forøvrig rart at de "snile" hackerne baserer seg på at alle apps som skal installeres må signeres med onys nøkler, det er jo en kriminell handling i de fleste land, som annen type dokumentforfalskning.

 

Ellers er fungerer ntfs helt fint på linux, ikke snakk om noe "såvidt" der. Helt enkelt er det nok ikke å endre PS3-kjernen, men det er ikke nødvendigvis nødvendig. Dualboot med native linux med full hardwaretilgang skulle nok kunne gi mediasenterløsning god nok. Problemet er vel heller Cell-arkitekturen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...