Gå til innhold

Er PS3 cracket for godt? (PS3)


Anbefalte innlegg

Sony finner vel på noe nytt kan jeg tenke meg :dontgetit:

hehe, ja det gjør de nok.

De sørget ihvertfall for at jeg ikke oppgraderte firmwaren min, på en ganske finurlig måte... etpar dager før denne saken slo til for fullt tok bluray-laser'n min kvelden...

kanskje like greit, så slapp jeg å lage en dead brick uten garanti/returmuligheter

 

Men håper de klarer å åpne den permanent, men uten mulighet for kopiering av spill, bare egenutviklede programmer som XBMC og slike nyttige ting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke giddet å lese igjennom alle kommentarene, men mange som sier at det ikke går ann å piratkopiere spill eller kjøre "backup" på 3.55 tar feil.

 

F.eks med Kmeaw 3.55 CFW kan du faktisk gjøre det, enten ved å bruke en lv2 patcher som patcher lv2 med nødvendig syscalls før du kjører backupmanager eller anna hombrew. Men nå har backupmanagerne begynt å ta med dette i buildene sine. Så nå slipper man å kjøre lv2 patch.pkg før man kjører "backups".

 

Det verste er at PSN funker på CFW, og at ingen har blitt bannet ennå. Likegreit, siden jeg ikke får kjørt backupsa mine uten BD online.

Endret av Pius
Lenke til kommentar

Sony finner vel på noe nytt kan jeg tenke meg :dontgetit:

 

Det værste de kan gjøre er nok å stenge hele boksen din. Men alle som har blitt busta til nå (har hørt om en), har bare mistet PSN.

 

Har selv spilt på nettet uten problemer.

 

Bare å kjøre EreaseMe v1.1, og stealth managern, så burde det gå bra.

 

Med mindre du er rigga for banwave.

Lenke til kommentar

Så kan man jo diskutere om det faktisk er LOV å selve konsollen fra XBL/PSN. Konsollen er jo markedsført med disse funksjonene, og du får ingen info om at disse kan bli fratatt deg, før du evt leser PSN/XBL EULA-en. Å banne selve hardwaren går jo utover bruktverdien også, og du sitter igjen med noe som er mindre verdt enn du betalte for. Jeg lurer på hvor mange importører som lar deg sende konsollen i retur til dem og gir deg pengene tilbake dersom du ikke godtar EULAen til PSN/XBL?

 

At de banner brukerkontoen derimot, bør jo være rimelig uproblematisk.

Lenke til kommentar

Med tanke på at forbrukerrådet nå mener at Sony bryter norsk lov, så er det en mulighet for at vi i Norge kan kreve å heve kjøpet. For eksempel var det mange som kjøpte phat-utgaven når slim for første gang kom nettopp fordi den hadde OtherOS. I ettertid viste det seg å være unødvendig, og man kunne gått for den mindre og strømgjerrigere utgaven.

Lenke til kommentar

De har jo allerede (i hvert fall så godt som) de samme nøklene som de har til 3.55, til 3.65. (De må, ironisk nok, kunne pakkes ut og leses inn av PS3-er med de gamle nøklene, eller så kan de ikke oppgraderes, så det blir nok vanskelig for Sony å stoppe...) Men utviklinen går vel kanskje litt forsiktigere fremover etter Spnys legal bonanza for tiden. Men det kommer nok alri til å stoppe noenting.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så enkelt, da hadde nok 3.56 vært cracket allerede. Det er sant det du sier med at de ikke kan endre nøklene siden også gamle PS3er og gamle spill skal funke, men såvidt jeg har skjønt det har de hvitelistet eksisterrende ting og laget nye nøkler ( http://twitter.com/#!/Mathieulh/status/30780083715182592 http://twitter.com/#!/Mathieulh/status/30766534917890050 )

Lenke til kommentar

Men med tilgangen man har til PS3 nå (en reell mulighet til å lage modifisert firmware), får vi nok sannsynligvis mulighet til å kjøre usignert kode likevel - evt at man får brukt de nye public keysene i eksisterende CFW for å dekode nyere spill.

 

Litt synd at jeg ikke har PSN, men skulle tro de ville at jeg skulle ha mulighet til å kjøpe PSN-content.Klart, jeg skjønner jo at man vil redusere muligheten for juks i onlinespill.

Lenke til kommentar

Men med tilgangen man har til PS3 nå (en reell mulighet til å lage modifisert firmware), får vi nok sannsynligvis mulighet til å kjøre usignert kode likevel - evt at man får brukt de nye public keysene i eksisterende CFW for å dekode nyere spill.

 

Litt synd at jeg ikke har PSN, men skulle tro de ville at jeg skulle ha mulighet til å kjøpe PSN-content.Klart, jeg skjønner jo at man vil redusere muligheten for juks i onlinespill.

 

Det er mulig du har CFW for backups, men du kan laste ned alle PSN-spill (småspill antar jeg), iallefall på private trackere.

 

Men, du kan fint ha PSN, er en risiko, men du kan bruke en bestemt DNS, så funker det. Selv ga jeg opp da jeg ikke fant noen "ok" knapp, og det tok evigheter å bla til rett tall. Og Crysis 2 demo var ikke verdt det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PS3 kommer aldri til å få pirat problemer. Sony vil gjøre det altfor strevsomt med konstante oppdateringer på nye spill pluss at de fleste ps3 eiere har ikke lyst til å piratkopiere fordi det viktigste for dem er at PS3 selger mest spill.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Det heter ikke bootloading, det heter skolisseknyting.

 

Feil. Booting refererer til "to pull oneself up by one's bootstraps", og en bootstrap er ikke det samme som en skolisse.

 

/nerd

 

 

Edit: Så lenge konsollmakerne driver med det jeg vil kalle skittent spill i forhold til sine kunder (ekstrem proprietær diktering og manipulering av "exclusives" og release dates på andre platformer), så¨kan de ryke og reise, de får ingen sympati fra meg.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...