Gå til innhold

Generell diskusjon rundt nettstedet Wikileaks og dets talsmann Julian Assange


Anbefalte innlegg

Nå får WikiLeaks en konkurrent

 

OpenLeaks, den rivaliserende varslernettsiden til WikiLeaks, er nå oppe og går.

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/naa-faar-wikileaks-en-konkurrent-3404511.html

 

 

Varslerne kan selv velge hvilke nyhetsmedier de ønsker skal publisere materialet sitt. Ved å overlate oppgaven med å publisere til det enkelte nyhetsmediet, håper OpenLeaks å unngå noe av kontroversen og farene forbundet med å være den som publiserer materialet, slik tilfellet har vært med WikiLeaks.

 

Det der var smart på en måte, men på en annen måte veldig skummelt.

 

Det er jo ikke sikkert den øvrige verden får alt med seg da og vi har ingen garanti for at medie som mottar tipset publiserer dette og eller endrer på informasjonen.

 

Media er jo som de fleste vet ikke alltid like nøytrale og vil tolke ut fra sitt syn.

 

Bedre at originalen ligger åpen for hele verden tror jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kissinger fikk vel bare krigen i fanget fra de som startet den, og fikk fredsprisen fordi han fikk en slutt på den?

Kissinger var Nixons nasjonale sikkerhetsrådgiver, og en av de sterkeste støttespillerne for teppebombing i Kambodsja, som var en av årsakene til at Røde Khmer klarte å ta over makten. Kissinger støttet ikke bare denne strategien, han hadde også inflytelse. Han bærer et moralsk ansvar, selv om det juridiske ansvaret ligger hos presidenten.

Lenke til kommentar

Hvorfor burde de legge seg flate?

 

Fordi:

1. Han hadde ikke reiseforbud, han dro faktisk etter den opphørt

2. Dommeren oversteppet sin autoritet for å reinkalle han som vitne etterpå

3. Svensk rett har nektet å prate med han, via ambassade, skype, og tilsvarende

4. Og han er allerede kausjonert

1 og 2 burde gjøre at de SKULLE ha lagt seg flate og bare fått inn en ny forklaring.

At de har nektet og nektet og nektet å løse saken sier sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. at de har sagt nei til samtaler via ambassade ol. er fordi det ikke holder i tilfelle det er behov for å anholde ham etter forhøret.

 

Hvorfor? Da har de i minste en mer legitim tilbakekallelsesordre enn "skal tilbake til Sverige for å forhøres under ordre av dommer som overskrider sine rettigheter og domene"........

?

Lenke til kommentar

Wikileaks-sjefen er stormannsgal:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7501870

 

Og ikke minst slem mot katten sin....

 

Hvem vet hva slags fyr han er, synes ikke det er så kriseviktig om han er en dårlig katteoppdrager, men det er vel kanskje bare meg. Det eneste inntrykket jeg har av han er et intervju fra 60 minutes. I det intervjuet virket han oppgående og reflektert.

 

AtW

Lenke til kommentar
«Helt siden Julian bodde hos meg i Wiesbaden har den slitt med psykose. Julian angrep dyret hele tiden. Han spredte ut fingrene som en gaffel og tok kvelertak på katten», skriver han i boken.

Kan noen forklare meg hva den siste setningen beskriver? (Eller for den sakens skyld hvordan i alle dager han klarte å kvele katten med "fingre som en gaffel" uten at katten rev i filler hånden med bitt og klør?)

Håper noen sier fra hvis de får tatt en titt på denne boken, introen virker veldig lovende..

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Hva med intervjuet der han gikk i sinne fordi han ble spurt om voldtektsanklagene?

 

Disse anklagene samt det faktum at han kan ha satt folk i krigssoner i ytterligere fare ved enkelte av offentliggjøringene er det eneste negative jeg finner med ham.

Hva med det intervjuet? Han skulle intervjues om noe helt annet (ikke om hans privatliv), og så begynte intervjueren med tullete spørsmål. Når han ikke gir seg, er det kanskje ikke så rart at Assange ikke gidder å leke idioten som skal trekke seere til den tullete intervjueren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...