Gå til innhold

Lei av å studere, hva nå?


Anbefalte innlegg

Hei, har seg slik at jeg er dritt lei av å studere, går på eller gikk på universitetet ifjor og slutta ifjor. Har lite arbeidserfaring og lite referanser å vise til. Har funnet ut at jeg helst vil jobbe istedenfor å studere i 100 år på universitetet. Hvordan går jeg frem da? Tenkte butikk ellerno, skal jeg da bare gi CV personlig, uten eller med søknad til butikkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig vil jeg råde til deg å ta opp igjen studiene. Kanskje ikke samme som før, men noe du interesserer deg for og kunne tenke deg å jobbe videre med. 100 år var vel overdramatisk, det finnes yrker som trenger kun kurs eller lavere utdanning. Skal man ha noe noenlunde greit, f.eks bachelor (ingeniør), starter man på 2- eller 3-årig grunnstudier og får den kompetansen til å ta seg videre derfra.

 

Jeg var selv lei av enkelte fag på høgskolen, men holdt ut for å ha en framtid å bygge på.

 

Vil du heller prøve deg i arbeidslivet, følger du ole_marius' eksempel, som helst gjelder ved direktekontakt av potensielle bedrifter.

 

Du har ellers rett at søknad er must i jobbsøkingsprossessen. Lete deg gjennom mange potensielle annonser og skrive søknad på de som er mest interessante. Du må nok regne med å skrive et titalls søknader for å finne en jobb som passer, så ikke kom her etterpå og si at du er dritt lei av det også. :p

 

Start med å finne ut hva du vil først, så kan du finne bedrifter og annonser for videre kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg var også dritt lei skole, egentlig var jeg dritt lei siden 9. klasse, men allikevel ut av ren fornuft, gikk jeg korteste vei og ble Dataingeniør. Alle de 3 årene på høyskolen var dritt, eneste jeg ville var å jobbe, noe jeg også gjorde mye ved siden av studiet. Jobbet vel 20-30 timer i uka. Nå som jeg er ferdig utdannet og har en jobb jeg både trives med og som er godt betalt, angrer jeg ikke et sekund på de årene jeg sleit meg gjennom studier. Det er så definitivt verdt det!

 

Kom deg tilbake på skolen og fullfør ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...