Gå til innhold

Uggs på menn


Anbefalte innlegg

Det samme gjelder UGGs. Vil påstå at det verden rundt er like mange som bruker UGGs rett som det er de som bruker de feil. Har sett UGGs bli brukt både i Australia, California, Portugal og Sør-Afrika på riktig måte. At det har blitt en trend ti år etter alle andre akkurat her i Norge og det blender ditt syn på skoene er ikke min feil.

 

Du har altså sett skoene blitt brukt i Australia og andre land, men det forandrer ikke det faktum at skoene er helt like der som i Norge.

 

Hvis jeg bruker en joggebukse til å jogge, mens naboen bruker den til å sitte å se på TVe så bruker jeg den riktig, men begge buksene ser helt like ut.

Helt riktig. Men det må sies å være greit å bruke de til hva de er ment til, uansett hvordan de ser ut. Når det kommer et alternativ som ser bedre ut og fyller samme funksjon blir saken en annen (noe som fortsatt ikke har skjedd på 20 år). Frem til da blir det for dumt å snakke om utseendet når ingen andre kan lage et alternativ som ser bra ut.

 

Hverdagsbruk er noe annet og kan ikke unnskyldes, imo.

 

DET ER INGEN SOM SIER AT DET IKKE ER GREIT. LES HVA FOLK SKRIVER. HERREGUD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme gjelder UGGs. Vil påstå at det verden rundt er like mange som bruker UGGs rett som det er de som bruker de feil. Har sett UGGs bli brukt både i Australia, California, Portugal og Sør-Afrika på riktig måte. At det har blitt en trend ti år etter alle andre akkurat her i Norge og det blender ditt syn på skoene er ikke min feil.

 

Du har altså sett skoene blitt brukt i Australia og andre land, men det forandrer ikke det faktum at skoene er helt like der som i Norge.

 

Hvis jeg bruker en joggebukse til å jogge, mens naboen bruker den til å sitte å se på TVe så bruker jeg den riktig, men begge buksene ser helt like ut.

Helt riktig. Men det må sies å være greit å bruke de til hva de er ment til, uansett hvordan de ser ut. Når det kommer et alternativ som ser bedre ut og fyller samme funksjon blir saken en annen (noe som fortsatt ikke har skjedd på 20 år). Frem til da blir det for dumt å snakke om utseendet når ingen andre kan lage et alternativ som ser bra ut.

 

Hverdagsbruk er noe annet og kan ikke unnskyldes, imo.

 

DET ER INGEN SOM SIER AT DET IKKE ER GREIT. LES HVA FOLK SKRIVER. HERREGUD.

Jo, det er faktisk det. Men det er urelevant.

 

Poenget mitt er uansett at når det har gått så lang tid og det fortsatt ikke finnes noe alternativ som ser bedre ut, så blir det for dumt å latterliggjøre UGGs for utseendet. Derav eksempelet mitt med regnjakken. Er det ingen andre plagg som gjør samme nytten, så er det liksom litt håpløst å klage over utseendet.

 

Bare for å understreke, så du ikke tyr til enda verre tiltak enn stor skrift for å få oppmerksomhet, jeg skjønner poenget ditt og er egentlig så og si helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Det er som om folk skulle laget en tråd om at regnjakker er verdens verste plagg fordi de er så stygg og folk som bruker de i byen er tapere. Da er det greit å forklare til idiotene at regnjakken egentlig ikke er ment til å brukes i byen, men i skogen. Det samme gjelder UGGs. Vil påstå at det verden rundt er like mange som bruker UGGs rett som det er de som bruker de feil. Har sett UGGs bli brukt både i Australia, California, Portugal og Sør-Afrika på riktig måte. At det har blitt en trend ti år etter alle andre akkurat her i Norge og det blender ditt syn på skoene er ikke min feil.

 

Hva akkurat du mener om UGGs, utseendet deres og når de burde kunne brukes driter jeg fortsatt i. Du har tydeligvis ikke noen peiling utover at du hater skoene pga. noen her i Norge har plukket opp denne latterlig moten.

Du har helt misforstått. Regnfrakk er et plagg som er lagd for å avstøte vann og det er en unison oppfatning av at det plagget skal brukes til nettopp det formålet. Den generelle oppfatningen av hvordan man skal bruke UGGs er ikke som nytteplagg i form av å holde surfere varme på føttene eller brukes som askebeger, men som "motesko". Den generelle, det vil si ikke den unntaksvise, oppfatningen er dermed det man LEGGER TIL GRUNN i en diskusjon. UGGs ser helt jævlig ut til det den generelle forståelsen av plagget brukes til. Regnjakker brukes i hovedsak kun når det regner (jeg sier hovedsak fordi det finnes sikkert folk som sverger til regnjakken de arvet etter far osv. uansett vær), men det har aldri vært noen tvil om hvilket bruksområde regnjakken har. UGGs blir i hovedsak brukt som et "moteplagg" og det er selvsagt det bruksområdet vi diskuterer estetikken rundt (på menn).

 

Du må iaf være i stand til å kunne debattere på en forståelsesfull måte - regnjakkeeksempelet ditt er jo helt på tryne.

Lenke til kommentar

Du har helt misforstått. Regnfrakk er et plagg som er lagd for å avstøte vann og det er en unison oppfatning av at det plagget skal brukes til nettopp det formålet. Den generelle oppfatningen av hvordan man skal bruke UGGs er ikke som nytteplagg i form av å holde surfere varme på føttene eller brukes som askebeger, men som "motesko". Den generelle, det vil si ikke den unntaksvise, oppfatningen er dermed det man LEGGER TIL GRUNN i en diskusjon. UGGs ser helt jævlig ut til det den generelle forståelsen av plagget brukes til. Regnjakker brukes i hovedsak kun når det regner (jeg sier hovedsak fordi det finnes sikkert folk som sverger til regnjakken de arvet etter far osv. uansett vær), men det har aldri vært noen tvil om hvilket bruksområde regnjakken har. UGGs blir i hovedsak brukt som et "moteplagg" og det er selvsagt det bruksområdet vi diskuterer estetikken rundt (på menn).

 

Du må iaf være i stand til å kunne debattere på en forståelsesfull måte - regnjakkeeksempelet ditt er jo helt på tryne.

Min oppfatning er den at en god del nordmenn generelt bruker regnjakken som en allværsjakke. Jeg snakker heller ikke om en regnfrakk, men om en regnjakke av typen Norrøna, Stormberg o.l. Spør du meg er det helt vanlig å se horder av mennesker i regnjakker i bybildet, uansett om det regner eller ikke.

 

UGGs er også laget for et formål som de fleste bruker det til, sett fra et bredere perspektiv enn akkurat Oslo, Bergen og Trondheim. At akkurat DU har den oppfatning av at det er et moteplagg fordi det er en trend i Norge akkurat NÅ, spiller ingen rolle. Det er den tåpelige trenden sin feil.

Lenke til kommentar

Det spørs vel hva folk legger i ordet formell. Jeg synes det er ganske uformelt å gå i skjorte og en v-hals, andre tar det vel bare til nøds på seg på julaften.

 

Å gå velkledd gir uansett visse signaler til mennesker rundt deg. At du bryr deg om hvordan du ser ut, at du er moden, at du har stil, at du har forståelse for klær og utseende og mye, mye mer. Du gjør egentlig bare alle en tjeneste ved å kle deg pent.

Lenke til kommentar

Trenger dere å kjefte på meg fordi jeg ikke tar på meg dressen når jeg drar på Bunnpris?

 

Det er ingen som har kjeftet på deg. Du er på mote-delen på diskusjon.no Vi er godt over gjennomsnittlige interessert i mote, og vi diskuterer klær, stil og tilbehør. Hvis du ikke interesserer deg for noe av dette er det helt ok, og ingen dømmer deg. Da er dette kanskje ikke sub-forumet for deg heller, siden du føler at absolutt alt er et angrep.

 

Du er for all del velkommen, men da må du bare venne deg til at flere her inne vil ha helt andre meninger, og de vil ikke nøle med å komme med de heller. Fordi vi liker å diskutere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...