Gå til innhold

felles oppsett for treningslogger?


Anbefalte innlegg

Mulig at dette blir feil plass å poste dette, men føler fremdeles det er mest korrekt.

 

Etter å ha lest igjennom flere logger har jeg sett at det er veldig mange forskjellige oppsett for å skrive dagens økt på, noen er mer oversiktlige enn andre. Tenkte det kanskje kunne være greit om alle gikk for samme oppsett slik at det blir lettere å følge med og forstå hva som blir gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Loggen din: (legger ikke i sitat da det ødelegger utssendet)

 

Dag 3;

 

Knebøy

60x10

60x10

60x10

60x10

 

Push-press

40x10

40x10

40x10

40x10

 

Tok foran hodet uten støt, litt tyngre..

 

Bulgask utfall

BWx10

BWx10

BWx10

 

Kjente det voldsomt på forsiden av låren på foten jeg hadde på benken, stemmer det?

 

 

Min:

 

17. november

RYP EM, dag 2 uke 1

Dragvoll 12:00 eller noe

Musikk: Green Day - American Idiot

 

Knebøy:


  •  
  • 10x 20 kg (oppvarming)
  • 3x 60 kg (oppvarming)
  • 12x 67,5 kg
  • 12x 67,5 kg
  • 12x 67,5 kg

Hellige ku, 12 reps får hjertet til å slå!

 

Skråbenk med manualer:


  •  
  • 10x 14 kg (oppvarming)
  • 12x 18 kg
  • 12x 18 kg
  • 12x 18 kg T

Siste på grensen.

 

Bred nedtrekk:


  •  
  • 10x 35 kg (oppvarming)
  • 12x 50 kg
  • 12x 50 kg
  • 12x 50 kg T

12 reps er døden selv!

 

 

Bare for å vise forskjellen. Så kan jo folk peke på hva de liker/ikke liker med de forskjellige oppsettene.

Lenke til kommentar

Om det fins et oppsett som ikke tar alt for lang tid å poste, som er oversiktlig, så hadde det helt sikkert vært greit. Ikke at jeg helt ser behovet, men jeg skjønner at noen av forenklingene kan virke forvirrende. Feks mine:

 

"Autoregulering 6rm, men hakket lettere enn vanlig.

 

Skråbenk: 18 - 18 - 18

Nedtrekk bredt grep: 45 - 50 - 50

Romaskin (spesiell belastning, behagelig): 25 - 30 - 30

Beinpressmaskin: 90 - 100 - 100

Facepulls: 12,5 - 12,5 - 12,5"

 

Bruker treningsloggen like mye til å snakke med meg selv om fremgang, som å legge ut øktlogger :p

 

 

Lenke til kommentar

Selv har jeg laget maler for alle treningsøktene jeg kjører og lagt dem i førsteposten. Da trenger jeg bare å kopiere derfra og raskt fylle ut.

 

Ellers er jeg enig i at det hadde vært en god idé med for eksempel en stickytråd der forumdelen "styrkelogg" ble presentert, og hvor blant annet gode forslag til oppsett - ble fremlagt og oppfordret til.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Synes måten jeg gjør det på er enkel og grei, og er ikke så keen på noe annet oppsett egentlig. Synes det funker utmerket, og har ikke fått noen klager på det enda :innocent:

 

 

Vel, jeg pleier bare å gå til forrige logg jeg skrev, trykke rediger, kopiere dette inn i et nytt innlegg og endre tallene.

 

Trykker bare på "Svar" på forrige like økt, tar vekk quote-taggene og endrer talla. Kjappere går det vel ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...