Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lyd via HDMI enkelte ganger


Anbefalte innlegg

Hvorfor har det seg slik at isted når min bror og jeg skulle se en film på pcen hans (tilkoblet en flatskjerm) så funket ikke lyden på noen filmer, men etter å ha restartet var det null problemer..??

 

Dette var i windows media player, tror jeg. Og det kom bare bilde, ikke lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har det seg slik at isted når min bror og jeg skulle se en film på pcen hans (tilkoblet en flatskjerm) så funket ikke lyden på noen filmer, men etter å ha restartet var det null problemer..??

 

Dette var i windows media player, tror jeg. Og det kom bare bilde, ikke lyd.

Som sagt tidligere: Systemfeil i The Matrix.

 

Det kan være at det ble noe kluss med driveren, eller innstillingene i den (testet dere andre ting?) når du koblet om. Spesielt hvis det var en TV (eller en annen skjerm med intrigerte høyttalere), og du brukte HDMI til overføring av bilde og lyd.

 

Ting har en tendens til å nullstille jeg hvis et nytt apparat oppdages.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg slik at isted når min bror og jeg skulle se en film på pcen hans (tilkoblet en flatskjerm) så funket ikke lyden på noen filmer, men etter å ha restartet var det null problemer..??

 

Dette var i windows media player, tror jeg. Og det kom bare bilde, ikke lyd.

Som sagt tidligere: Systemfeil i The Matrix.

 

Det kan være at det ble noe kluss med driveren, eller innstillingene i den (testet dere andre ting?) når du koblet om. Spesielt hvis det var en TV (eller en annen skjerm med intrigerte høyttalere), og du brukte HDMI til overføring av bilde og lyd.

 

Ting har en tendens til å nullstille jeg hvis et nytt apparat oppdages.

 

Hmm, men den er tilkoblet til enhver tid med den HDMI kabelen.. Det stod forresten noe om manglende "codecs" eller noe sånt.. En annen ting som muligens har å gjøre med det er at før dette hadde han sett en film på samme tven med en dvd spiller istedet for på pcen og dataen var da lukket igjen (mener den ikke ble åpnet når vi skulle se en film på den pcen...)

 

Mener han testet å åpne filmen i et annet program (som kommer med windows, husker ikke navnet), men da fikk han ikke engang frem bilde..

 

Funket det lyd i det hele tatt på pc'en? Har et lignende problem på en eldre maskin at lyden plutselig faller ut. Mistenker en driver som er dårlig, da det kommer et "sukk" i høyttalerne akkurat når den går i hvilemodus.

 

Hmmm, er ikke sikker. Sjekket ikke dette.

Endret av handerrre
Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg slik at isted når min bror og jeg skulle se en film på pcen hans (tilkoblet en flatskjerm) så funket ikke lyden på noen filmer, men etter å ha restartet var det null problemer..??

 

Dette var i windows media player, tror jeg. Og det kom bare bilde, ikke lyd.

Som sagt tidligere: Systemfeil i The Matrix.

 

Det kan være at det ble noe kluss med driveren, eller innstillingene i den (testet dere andre ting?) når du koblet om. Spesielt hvis det var en TV (eller en annen skjerm med intrigerte høyttalere), og du brukte HDMI til overføring av bilde og lyd.

 

Ting har en tendens til å nullstille jeg hvis et nytt apparat oppdages.

Kan ikke være codecs om det fungerer etter restart.

Er ikke bare det at du må sette HDMI som standard under tilkoblingen da? Det som plager meg til tider.

2ahzmer.jpg

Endret av qeamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...