Gå til innhold

Prisøkning på sydentur?


Anbefalte innlegg

Hei! Kjæresten og jeg ser på sydentur til sommeren. Har tenkt på Egypt og funnet et fint hotell vi liker godt på ving.no sine sider. Har aldri bestilt reise før da vi kun er 18 år, og lurer rett og slett på om det lønner seg å bestille tidlig pga det kan bli prisøkning, eller om prisene er stabile?

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Kjæresten og jeg ser på sydentur til sommeren. Har tenkt på Egypt og funnet et fint hotell vi liker godt på ving.no sine sider. Har aldri bestilt reise før da vi kun er 18 år, og lurer rett og slett på om det lønner seg å bestille tidlig pga det kan bli prisøkning, eller om prisene er stabile?

 

Takk på forhånd! :)

 

Vet ingen ting om priser, men ville undersøkt reisemål svært nøye. Egyptere er det mest uspiselige folkeslaget jeg noen gang har møtt. Hva med Hellas? Korfu er fantastisk.

Lenke til kommentar

Var i Hellas med familien to ganger i sommer, så vi ønsker begge å oppleve et nytt land, selv om Hellas var herlig. Men hvordan uspiselige mener du egypterne er? Vi har sett på dette hotellet: linkDet har fått mange positive tilbakemeldinger og er i en ganske ok prisklasse. Hva tror dere om det?

 

Og er det egentlig varmere i Egypt enn f.eks. Hellas?

Lenke til kommentar

Var i Hellas med familien to ganger i sommer, så vi ønsker begge å oppleve et nytt land, selv om Hellas var herlig. Men hvordan uspiselige mener du egypterne er? Vi har sett på dette hotellet: linkDet har fått mange positive tilbakemeldinger og er i en ganske ok prisklasse. Hva tror dere om det?

 

Og er det egentlig varmere i Egypt enn f.eks. Hellas?

 

Egypt er knallvarmt om sommeren, gjerne opp mot 40grader. Egypterne lar deg aldri gå i fred. De maser og drar deg i alle retninger. Du kan nesten ikke gå inn i en butikk uten å bli overfalt. Ser det hotellet ligger i Hurghada, hvor jeg var for knappe tre dager siden. Vi var på tre turer utenfor hotellet; en til marinaen, en til gamlebyen og en til hovedbyen. Alt var egentlig en skuffelse. Havna var liten og unnagjort på en halvtime. Byen var skitten og du kunne se støvet fly rundt deg. Gamlebyen virka direkte farlig. De lever i en helt annen verden enn oss. Folka trasker rundt i rundkjøringene og driter i om svært trailere ligger på hornet bak dem. Politiet og alt av sikkerhetsvakter er gjennomkorrupte. Fattigdommen er enorm. Alt i alt er jeg glad for at jeg har opplevd det, det har på mange måter gitt meg et litt annet perspektiv på livet i Norge, men samtidig vil jeg aldri i verden dra tilbake.

Lenke til kommentar

Min teori er at prisene er ganske høye nå, Ving har jo alt å vinne på dette. Får de ikke solgt alle reisene kan de dumpe prisene. Det skumle med å bestille sent er å ikke få noen reise, så det er jo en vurdering/risk å ta.

 

Sharm el Sheik er vel egentlig en "fake" by, altså laget kun for turister. Jeg tror dette er stedet å dra til da jeg har hørt mye negativt om egyptere.

 

Har dere vurdert Asia? Er kanskje dyrere, men tror det er ett bedre feriested enn Egypt.

Lenke til kommentar

Ønsker oss en litt organisert chartertur da dette er den første turen vi har alene. Er ikke noe særlig reisevante noen av oss, så backpacking føler vi oss ikke helt klare for :p

 

Saken er ikke den at vi var så utrolig interessert i Egypt. Handler mer om det var der vi fant det fineste hotellet til den beste prisen for oss. Sjekket respons på hotellet rundt om på nettet og de fleste roser det opp i skyene. Men her virker jo folk veldig negative til landet. For samme prisen andre steder får man så dårlige hoteller langt unna by og strand eller uten aircondition. Syns det er skikkelig vanskelig å finne et sted... :/

Lenke til kommentar

Du/dere burde finne ut hva dere faktisk vil så finne noe som passer...

Hotellet kan være veldig bra, mange velger å tilbringe hele turen på hotellet sitt område, for dem er sikkert Hurghada ett bra sted.

Nå har ikke jeg erfart noen av delene, så jeg kan ikke uttale meg sikkert.

 

Personlig er jeg minst mulig på hotellet, så jeg er litt mer avhengig av miljøet rundt :)

 

Forresten, charter er ikke ett dumt valg om du ikke liker selve reisen, men reisemålet :)

 

En ting til, vaksinering bør vurderes før man drar til Egypt, kanskje spesiellt drikkevaksinen Dukoral som forhindrer masse mageproblemer. Egypt ligger på toppen når det gjelder mageproblemer.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Dere gjør ihvertfall ikke feil ved å velge Ving. Vi reiste med dem i sommer og storkoste oss (tyrkia).

 

Jeg ville blitt litt rastløs hvis jeg måtte tilbrakt mesteparten av ferien på hotellområdet, så jeg ville nok fokusert på å finne ett sted hvor det er alright miljø og noe å se på bortsett fra bassengområdet.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i både Sharm el Sheikh, Kairo og flere byer sørover i Egypt. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen til jj_89. Ja, de kan være pågående, spesielt i handlesenter som ligger rundt hoteller og "badebyer", men slik er det jo i alle land der tilreisende strør om seg med penger. Hvis du er i f.eks. Kairo, så er det ingen som drar deg inn i butikker, eller prakker på deg varer.

 

Trafikken i Kairo kan være ganske bedritten, og det kan være litt stress å komme seg rundt i buss eller taxi midt på dagen.

 

Jeg vet ikke hvor langt dere tenker å dra utenfor Hurghada, men av ting som er verdt å se er:

- Pyramidene

- Det egyptiske museum

- Sinai

- Dykking i Rødehavet

- Ellers har jeg hørt at Aswan er fint, men der har jeg ikke vært.

 

Edit: jj_89 får det til å virke som et U-land, men det er faktisk ganske så sivilisert og greit der.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Edit: jj_89 får det til å virke som et U-land, men det er faktisk ganske så sivilisert og greit der.

 

Hurghada var alt annet enn sivilisert og greit. Folk tyter ut av bilvinduene, mens horna går konstant. Security'en på flyplassen presterte å sleppe forbi en mann selv om det peip fordi han fikk noen egyptiske pund. Det å bevege seg utenfor hotellområdet om kvelden var direkte farlig. Egypt kan ikke i nærheten av Hellas, Spania og andre populære turistmål. Sammenliknet med dem er Egypt uten tvil et U-land.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...