Gå til innhold

Skjulte skatter; TV-serier som fortjener mer oppmerksomhet


Anbefalte innlegg

The Brogias.

 

600full-the-borgias-poster.jpg

 

Etter en litt lang og til tider kjedelig første-episode, kommer serien seg veldig etterhvert.

Har enda ikke sett alle episodene som er sendt enda, men de 4-5 første syns jeg er i alle fall ganske bra.

Endret av robolai
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

thatswhatloversdo1024.jpg

 

Treme

 

Folk skremmes kanskje vekk fra denne serien fordi de tror at dette er en ny The Wire fra David Simom, mannen som også ga oss The Wire. Jeg synes det er litt en ny The Wire, men med mye mindre fokus på kriminalitet og et større fokus på mennesker i en by der kultur er en mye større ting enn de fleste andre stedene i verden. Den følger heller ikke kriminelle karakterer, og til tider bare enkelte mennesker i politiet.

 

Sesong 1 var for min del grei, den ga oss mange gode stunder, som for eksempel en av de aller største scenene hvor vi ser en av de første Mardi Gras-paradene post-Katrina. Men sesong 2 i grunn føltes ut som en bedre jobb i å vise oss hva Orleans er, fremfor sesong 1 som veldig tidvis fortalte oss det.

 

Det er få serier som gir nærmest hver eneste karakter noe å gjøre. Det som gjorde i grunn sesong 2 litt sterkere i sin helhet og retning enn hva sesong 1 gjorde, for min del. I sesong 2 er også kriminaliteten i byen i et større fokus, som gjorde serien lettere å "fordøye". Men ikke alene, veldig mye også på grunn av skuespillet til spesielt Wendell Pierce, Khandi Alexander med flere. Serien har en fantastisk musikk, og en brilliant utførelse av atmosfæren som ikke føles falskt ut i noe grad for min del.

 

2011 var et godt år det kommer til serier, Treme var en av de seriene som ville ha hjulpet ekstra, men jeg så ikke sesong 2 nylig. Planer i grunn om å holde meg i takt med sesong 3 når den kommer i september på HBO.

 

En av de beste delene av sesong 2 uten tvil;

 

http://www.youtube.com/watch?v=jr419EsntJw

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...