Gå til innhold

Fallskjermjeger - Generelle spørsmål


Bordplate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha, litt langt unna da :p

 

Blir det ja, men har bestemt meg for å skrive treningslogg når jeg starter opp treningsprogrammet til/for fallskjermjegerne (så fort den jævla snøen forsvinner) så kan vi gå med hverandre på den måten :p

 

Var forresten på første spinningtime i historien i dag...slitsomt, men merker det er løping/svømming som er den ultimate kondisjonstrener. Blir vel noen turer i skiløypa også før den store Finse-turen med skolen i slutten av mars! Ah, gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Knall på Ringkollen. Du kan jo gå i hele Nordmarka derifra. Er det ikke bedre å trene på Elixia sentrum? Virker som det er litt mindre folk der.

 

Nei, jeg syns ikke det :( Er så forbanna trangt der også er det så jævla mange klissete pappa-gutter som tror de er så forbanna maskin der nede...

Så da tar vi oss heller bryderiet med å ta bussen opp dit ;) Hehe, men på sommeren er det jo ikke et spørsmål (moped).

 

EDIT: Mens vi snakker om å gå langt. Jeg har lyst (når jeg er bedre trent og skikket til å gå i skog med sekk) å ta laaaange turer! Fler-dagers-marsjer med sekk og telt og bare gå så langt ein orker omtrent!

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Er ikke dumt det. Skal det selv til sommeren. Gå langt om dagen, finne seg et bra sted å sove, koke seg en deilig kopp med kaffe og bare kule'n.

 

Sant det du sier om sentrum. Men er bare å være der rett før skolen slutter, rett før stengetid, eller rett etter skolen har startet. Men nå går vel kanskje du på skole selv, så det blir litt vanskelig kanskje?

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Sant det du sier om sentrum. Men er bare å være der rett før skolen slutter, rett før stengetid, eller rett etter skolen har startet. Men nå går vel kanskje du på skole selv, så det blir litt vanskelig kanskje?

 

Yes, gjør'e ser du :( Og da skal alle folka fra Idrett trene også. Klysete apekatter som tror de har så forbanna peiling på trening og kosthold. Alle med bakoversleik og stram svettlukt etter seg... :nei2:

Lenke til kommentar

Slutt å trene styrke det er bortkastet tid. (medmindre du er rett ut veik, men da trenger du ikke å prøve deg)

 

Utholdenhet/seighet er det du trenger for å komme deg igjennom, pluss litt i hodet men det er det ikke mye du kan trene deg på.

 

Anbefaler ellers at du får den sekken opp i vekt, allerhelst over det du skal bruke (slik at det blir lettere)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Sant det Boss. Og styrker langt i fra bortkastet. Men jeg tror ikke jeg fortsetter på Elexia når medlemsskapet går ut. Og sikkert fornuftig å trene med mer enn man bruker i forsvaret, men det vil ta lang tid før jeg er i stand til å gå med 35-40kg sekk på tur!

 

Kompisen til "halvbroren" min var på opptak, men røk ut pga ryggskade. Han sa at man kommer aldri noe særlig over 30kg MAX på slike turer/generelt i forsvaret. Og det er kun på de tyngste turene.

Lenke til kommentar

Styrke er absolutt ikke bortkastet, tren begge deler. Og bordplate må jo trene seg opp til å bruke sekk først, kan ikke begynne med 30kg sekk vet du.

Du får inn tilstrekkelig styrke på lange repetisjoner også, og om det er slik at TS er svak tviler jeg på at han vil klare å bygge seg opp tilstrekkelig medmindre han har over ett år på seg.

 

Stemmer det med å ikke begynne med tung sekk, begynn med sekk med nistepakka i og bygg deg oppover. Ta korte turer først og bygg oppover til flere timers-turer, deretter bygg opp vekten i sekken gradvis så mye som du klarer (ideelt over 40kg).

 

Og sikkert fornuftig å trene med mer enn man bruker i forsvaret, men det vil ta lang tid før jeg er i stand til å gå med 35-40kg sekk på tur!

Beklager at jeg ikke sa det, men du skal ikke GÅ på tur, du må nok springe ja.

Lenke til kommentar

Her har du noe du kan gå etter som mål:

 

http://www.mil.no/haren/hjk/start/spesialjeger/Krav_til_s_ker/

 

HUSK en særdeles viktig ting, det er IKKE verdt det å ødelegge seg ved å kjøre for hard treningen (noe du kan komme til å gjøre om du kjører deg selv for hardt). Det er adskjillig bedre å droppe ideen om jegerskole, enn å ende opp med plager i rygg eller knær.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...