Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen klikket. Måtte restarte!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Orker ikke sende pcen inn på reprasjon. Den er omtrent 5 måneder gammel.

 

Skjermen frøs og lyden klikket.

 

Jeg mistenker at det har noe med at jeg har så lite RAM på pcen. Jeg er ikke noe ekspert.

 

Jeg scanner for virus med Avira nå, venter på at den skal blir ferdig. Jeg har skjekket lydkortet og det var ingen problem.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Hadde vert fint om noen kunne hjelpe meg med feilsøking og se om det er noen korrupte filer elns.

 

(Dere skjønner helt sikkert at jeg er nabbkake og bruker ord jeg ikke har peiling på etc :p)

 

Begynner på IKT til neste år og håper jeg lærer noe mer der ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel® Core i3 CPU 540 @3.07GHz 3.07 GHz

Minne (RAM) 2,00GB

64-biters operativsystem.

 

Skjermkort: http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gts_250_us.html

 

Er det nok? Hvor finner jeg det andre? Enhetsbehandling? (>_<)

 

under "Klassifisering og forbedre datamaskinens ytelse" ligger alt på 6,4 - 6,9 utenom Minnet som er på 5,5. (Hvis du skjønner hvor jeg er..)

 

Satt og spilte wow, hadde spotify og skype på. Åpnet Google Chrome.

 

Spiller wow med nesten alt på high. Spiller med glatte 60-100 (cappet på 60) fps på de verste stedene. (hvis du gamer kan jeg også si at jeg ikke har skygge effekt på høyere enn 2/5).

 

PCen er bygget av en nabo som fant komponenter ut i fra min økonomi. Skal siden oppgradere noe av det, begynne med minnet.

 

Det var forresten ikke noe virus som jeg fant.

Endret av Jooose
Lenke til kommentar

Tja, trenger nødvendigvis ikke å være noe problem i det hele tatt men at du har for lite minne.

Se om problemen vedvarer når du kun bruker feks spotify og skype uten å spille wow, prøv med å spille av en del sanger , det er nettop da du bruker lite minne og sånn sett så bør du egentlig ikke ha noe problem da.

 

Ellers så antar jeg at det er et integrert lydkort du har som er på hovedkortet, det kan være at du må oppgradere driverne på dette så om du finner ut hva hovedkortet ditt heter så kan jeg vel finne ut litt mer for deg.

 

Kan være lurt å få testet minnet litt ordentlig : memtest.org last ned en versjon som du kan enten brenne til CD eller lagre på en usb flashdrive og bruk denne til å starte opp datamaskinen med og få kjørt testen.

Lenke til kommentar

Tja, trenger nødvendigvis ikke å være noe problem i det hele tatt men at du har for lite minne.

Se om problemen vedvarer når du kun bruker feks spotify og skype uten å spille wow, prøv med å spille av en del sanger , det er nettop da du bruker lite minne og sånn sett så bør du egentlig ikke ha noe problem da.

 

Ellers så antar jeg at det er et integrert lydkort du har som er på hovedkortet, det kan være at du må oppgradere driverne på dette så om du finner ut hva hovedkortet ditt heter så kan jeg vel finne ut litt mer for deg.

 

Kan være lurt å få testet minnet litt ordentlig : memtest.org last ned en versjon som du kan enten brenne til CD eller lagre på en usb flashdrive og bruk denne til å starte opp datamaskinen med og få kjørt testen.

Skal prøve.

 

Når vi likevell er innpå minne:

 

Når jeg skal kjøpe nytt er det bare til å velge et random minnekort? Eller er det noe som ikke passer maskinen min? Tenker 4gig får holde.

 

Foreksempel det?

 

Skal gi det litt mer gjennomtanke. Det var bare noe jeg fant fort på komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...