Gå til innhold

ipad vs samsung galaxy tab


BLU3kp

Anbefalte innlegg

skal vurdere å skaffe meg nettpad nå , men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal ha. så langt har det stått mellom ipad og galaxy. holder en liten finger på galaxy grunnet den er mindre og har fått veldig bra kritikk. tviler på ipad grunnet funksjoner den ikke har som galaxy har + rykter om at ipad 2 skal komme snart.. men så finnes tv2 sporten som app på ipad, og det passer jo bra når jeg har skaffet meg tv2 sumo gull, finnes det noe lignende app til galaxy? vil gjerne se premier league på nettpaden :D noen som kan hjelpe meg til å velge hvilke jeg skal kjøpe? har tenkt på det her i flere uker og får ikke bestemt meg rett og slett. mvh gattuso

Endret av gattuso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tatt en titt på AnandTech sin review av Galaxy Tab, de sammenligner en del med iPad: http://www.anandtech.com/show/4062/samsung-galaxy-tab-the-anandtech-review

 

Akkurat nå ville jeg kun kjøpt Taben om jeg måtte ha en liten enhet eller støtte for vanlig telefoni. Det er den største HW forskjellen på de to enhetene. Når det gjelder software så er iPaden foreløpig overlegen i og med at man knapt får software tilpasset tablets til Android. Dette vil forbedre seg med Honeycomb, men det tar vel litt tid før Taben får støtte for det.

 

Personlig så hadde jeg ventet om jeg skulle hatt en tablet nå, ser ut som ny iPad vil komme rundt April, og det er vel ca. da Honeycomb skal komme ut og.

Lenke til kommentar

Jeg har testet iPad og Galaxy.

 

Kommer til å velge iPad pga

1. Større skjerm. (Galaxy blir for liten)

2. Mye mere flyt på iPad. Jeg opplever Galaxy som sirup når jeg bruker den.

 

Ser forøvrig den her sammenligningen:

Videoreview av iPad og Galaxy

 

er litt skeptisk ovenfor galaxy med bare 7 tommer.. har mer lyst til å kjøpe ipad, men det kmr vel en ipad2 snart... kanskje jeg burde vente over nyttår/påske?

Lenke til kommentar

Iom. at det er så sinnsynkt mye som skjer på dette markedet for tiden, hadde jeg venta noen mnd. før jeg hadde kjøpt noe. Ja, iPad er bra, men er i ferd med å bli utdatert. Galaxy Pad er også bra, men Android på tablet er ikke helt bra ennå (som nevnt over endres dette når Honeycomb kommer).

 

Skulle jeg ha kjøpt noe nå, ville jeg ha gått for en Notion Ink Adam (selv om den bare er mulig å forhåndsbestille foreløpig).

Lenke til kommentar

Jeg vurderte Galaxy en liten periode, men når iPad kom til Norge offisielt så var valget gjort. Større skjerm, gjør den mere behagelig å bruke til nett. Telefon har jeg utenom, så jeg har ingen behov for å ha dette i samme enhet. I tillegg så har jeg iPhone og iMac fra før, og synes det er en fordel at alt dette kan snakke sammen på en grei måte. Det at det finnes ekstrautstyr og applikasjoner til iPad som jeg ser på som virkelig nyttige understreket bare hvor enkelt valget var for meg.

 

Jeg har en mistanke om at iPad 2 vil bli forsinket til Norge, og at den derfor ikke vil være tilgjengelig fra våren. Jeg valgte derfor å kjøpe 16GB wifi nå, mens jeg venter på neste generasjon, som da blir kjøpt med større plass, samt med 3G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...