FranzJosef Skrevet 22. desember 2010 Skrevet 22. desember 2010 Jeg trodde det ville bli hysterisk dyrt. En avis med tips til vinterbruk av bil tipser om å installere motorvarmer og sier det koster kun ca 2000 kr å få installert, kan det virkelig stemme?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2010 Skrevet 22. desember 2010 For en elektrisk blokk- eller slangevarmer, ferdig installert, høres dette riktig ut (med litt slingringsmonn). Dersom du mener en drivstoffdrevet motor- og kupevarmer kan du nok gange beløpet med 10.
FranzJosef Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Skrevet 22. desember 2010 Drivstoffdrevet? Altså noe aggregat-greier? Mener bare en sånn enkel sak som plugges enkelt via ledning til "vanlig strøm-kontakt". Får man med mulighet for kupevarmer da?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2010 Skrevet 22. desember 2010 DEFA (og sikkert andre) leverer elektrisk (230 V) kupevarmer, motorvarmer og batterilader, samt timer-system.
nebrewfoz Skrevet 22. desember 2010 Skrevet 22. desember 2010 Drivstoffdrevet? Altså noe aggregat-greier? Nei, det dreier seg om enheter som brenner det samme drivstoffet som bilen bruker, og som varmer opp kjølevannet i motoren samt luften i bilkupeen. Mener bare en sånn enkel sak som plugges enkelt via ledning til "vanlig strøm-kontakt". Får man med mulighet for kupevarmer da? Hvis man vil ha med mulighet for kupevarmer, så må det legges noen flere kabler i motorrommet, bl.a. en som går til en vanlig 220V-kontakt i kupeen. Litt mer jobb, med andre ord.
nomore Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Eg monterte nettopp Defa kupevarmer i bilen med kontakt i front. Delene kostet meg ca 3k. Fikk da kablene som skal være i motorrommet inkl kontakten i front, timer og et rele. Gjorde jobben selv. Selve motorvarmerelementet, og kanskje lader, kjøper eg senere. Den største jobben var å få ledningen fra motorrommet og inn i kupen slik at det såg fint ut. Montering av kontakten i grillen var lett. Om du har ledige gjennomføringer gjennom torpedoveggen så bør du klare jobben på 1 time eller 2. Eg brukte 4 kvelder på kabel fra motorrom til kupe(mest av alt pga usikkerhet og manglende verktøy). Når eg nå står opp om morgenen så er kupen varm og vinduene isfrie. Herlig! Når eg så setter meg i bilen så fyrer eg i gang hjelpemotorvarmeren(Eberspächer dieselvarmer) og i løpet av et lite minutt får eg også varme ut av varmeapparatet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå