Gå til innhold

søk etter registreringsnummer


xain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av poenget med at det koster og skal være litt tungvindt er vel at det ikke skal være mulig å lage tjenester som massespør etter kjøretøyopplysninger. Dersom du er forhandler eller lignende og trenger tilgang til disse opplysningene finnes det andre løsninger som SVV tilbyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt av poenget med at det koster og skal være litt tungvindt er vel at det ikke skal være mulig å lage tjenester som massespør etter kjøretøyopplysninger. Dersom du er forhandler eller lignende og trenger tilgang til disse opplysningene finnes det andre løsninger som SVV tilbyr.

 

Personlig irriterer det meg at det er tungvindt, det gjør feks terkselen høyere forå ringe noen som har glemt å slå av lyset.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det hender jeg får lyst til å kommunisere med andre i trafikken. Da hadde det vært kjekt med et futuristisk utstyr som scanner øyet og der jeg ser, koblet til handsfree-settet i bilen slik at jeg kan ringe til sjåføren av en annen bil bare ved å se på nummerskiltet og trykke på handsfree-knappen.

 

Men jeg ser for meg at det kunne blitt litt mye roadrage dersom noe sånt fantes. Akkurat som anonymiteten på nettet har sluppet løs en del ekstreme uttalelser som folk ikke tør uttrykke så kraftig ellers. På nett har folk blitt mer nøkterne og diplomatiske etter hvert som de har modnet nettbruken sin. Det er lov å fantasere om at det samme ville skjedd i trafikken med systemet jeg fantaserer om.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

da må jeg bare kommentere at jeg har brukt sms-tjenesten til vegvesenet for å finne eier av bil. Så sendte jeg navnet til en opplysningstjeneste.

Mottok nummer til en person ved det navnet.

Gikk videre til å sende melding der jeg anbefalte at øl og kamera holds på innsiden av bilen(passasjerene drakk og lekte mens sjoføren tydelig ikke klarte å kjøre skikkelig).

 

beste var jo at dette fungerte faktisk. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

www.infotorg.no - bare å søke om tilgang. Om du ser noen som har glemt å slå av lysa, er det bare å ringe politi eller lokal parkeringsavdeling. De har slike tilganger.

 

Førstnevnte koster vel penger? Selvfølgelig kan man ringe politiet, men det er ikke noe mindre tungvindt enn sms-systemet.

 

AtW

Lenke til kommentar

www.infotorg.no - bare å søke om tilgang. Om du ser noen som har glemt å slå av lysa, er det bare å ringe politi eller lokal parkeringsavdeling. De har slike tilganger.

 

Førstnevnte koster vel penger? Selvfølgelig kan man ringe politiet, men det er ikke noe mindre tungvindt enn sms-systemet.

 

AtW

 

Ja, koster litt. Jeg har tilgang via jobben.

 

Ringe politi koster kanskje en krone eller to - sms til SVV koster 3,- og sms til 1881 koster vel endel det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...