Gå til innhold

Nokia med Windows Phone 7?


Anbefalte innlegg

Her er alle språkene som støtter .net:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CLI_languages

Men det finnes ingen c++ compiler for å lage WP7 kode, så du er stuck på c#.

 

Mulig at dette endres i fremtiden, tok tross alt litt tid før android fikk c++. Forskjellen er jo at android i det minste støttet java, som har vært brukt på mobiler siden fargeskjermen kom.

 

En jeg kjenner var hos på konferanse når microsoft presenterte wp7, og hadde en lenger diskusjon om akkuratt dette med teamet som viste det frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amerikansk perspektiv?

Sjefen er kanadier og resten av ledelsen er finsk. Meego blir ikke droppet, vel kan bli det av Nokia men ikke intel. Intel trenger å overbevise av de klarer å lage prosessorer som fungerer på mobiler. Nokia satser mye på forskning men de har vært litt sene med å få ut varene. Men jeg ser alltid frem til nye produkter være seg med winphone 7 eller series 40 eller hva annet nokia kommer opp med.

Lenke til kommentar

At det ikke er kompatibelt i det hele tatt med den eksisterende standarden, som er c++. De fleste kjernefunksjonene i programmene kan bare kopieres direkte mellom symbian, android, windows mobile og ios. For dumtelefoner finnes java, android er kompatibelt på denne siden også.

 

WP7 står altså helt uten kompabilitet med noen av de eksisterende mobilplatformene. For å si det slikt: linux og windows er mer kompatible enn wp7 og de resterende platformene, og vi ser jo hvor populært linux er.

Lenke til kommentar

Det er bare grunntanken "Nå skal vi lage et nytt mobil-os som har null kompabilitet med alle andre mobilo-os, inkludert vårt eget" som jeg finner latterlig.

sant nok

er vel forøvrig en selvfølge at det ikke støtter java ettersom microsoft har .net.. Det geniale er jo at det bruker samme verktøy som alle andre microsoft applikasjoner. Vanskelig valg å ta om man skal være kompatibelt med alle konkurrenter, eller om alle som kan utvikle til microft produkter fra før også skal kunne utvikle til WP7.

Lenke til kommentar

Dette kan være lurt av Nokia, selv om mange ikke har fått noe godt inntrykk av wp7 (det er rart, MS burde ha et enormt pr-apparat). Men jeg håper inderlig dette ikke skjer på bekostning av MeeGo, som jeg har stor tro på, men som må raske på skal de ta igjen Android. Det smarte (om wp7 på nokia-modeller er riktig) er at Nokia legger eggene sine i flere kurver, nemlig symbian, meego og wp7(?). Jeg lurer litt på hvordan f.eks SE, LG og HTC tør å kun satse på Android, som (slik jeg har forstått) er fullstendig kontrollert av Google, og som krever mye ressurser for disse produsentene når de må tilpasse nye versjoner til sine modeller.

Lenke til kommentar

Amerikansk perspektiv?

Sjefen er kanadier og resten av ledelsen er finsk.

 

 

Hvis du ser på en globus, vil du se at den øverste delen av den øverste halvdelen av Amerika, heter Canada.

 

Sjefen er nordamerikaner, og Nokia har svært dårlige markedsandeler i Nord-Amerika. I tillegg har han tatt med seg nøkkelpersoner, hvis jeg husker riktig, samtidig som mange av de finske nøkkelpersonene trer ut, inklusive han som hadde ansvaret for MeeGo.

Lenke til kommentar

Amerikansk perspektiv?

Sjefen er kanadier og resten av ledelsen er finsk.

 

 

Hvis du ser på en globus, vil du se at den øverste delen av den øverste halvdelen av Amerika, heter Canada.

 

Sjefen er nordamerikaner, og Nokia har svært dårlige markedsandeler i Nord-Amerika. I tillegg har han tatt med seg nøkkelpersoner, hvis jeg husker riktig, samtidig som mange av de finske nøkkelpersonene trer ut, inklusive han som hadde ansvaret for MeeGo.

Du tenker nok på han som hadde ansvaret mor Maemo. Det som skjedde var at han ble snurt og stakk når Nokia bestemte seg for å gå for MeeGo istedet for Maemo.

 

Etter å ha sjekket litt er nok hele saken bare oppspinn, men om det er noe i den, så er det microsoft som i desperasjon prøver å redde WM7 fra den visse død.

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket litt er nok hele saken bare oppspinn, men om det er noe i den, så er det microsoft som i desperasjon prøver å redde WP7 fra den visse død.

Nå har det seg slik at det er Microsoft vi snakker om, og de har vist før at de tørr å satse på tapsprosjekter (ja sikter til originale Xbox som ble etterfulgt av suksessen Xbox 360).

Jeg tror ikke WP7 kommer til å bli solgt som Varmhvetebrød i hungersnød, men jeg tror at neste store versjon (som krever nye telefoner) kommer til å ta en større del av kaken.

Lenke til kommentar

unntatt at ios har et godt potensiale for apps, da porting mellom android, symbian og ios ikke er den største jobben, da alle støtter c++. WP7 derimot støtter ikke c++, microsoft uttalte at det var fordi det skulle være mer dumtelefonsystem.

Du har tydligvis aldri kodet noe i C# som er språket som brukes på WP7. Jeg skal love deg at C# er mye mer intuitivt enn Objective C...

C# er en god blanding Java og C++

 

Det er bare grunntanken "Nå skal vi lage et nytt mobil-os som har null kompabilitet med alle andre mobilo-os, inkludert vårt eget" som jeg finner latterlig.

Hvorfor ikke?

Fordelen er at man slipper å ha med seg mye uheldig "bagasje" og problemer fra tidligere versjoner...

Lenke til kommentar

Jeg har programmert en hel del C#, og jeg syns det blander det værste fra java med det værste fra C++.

 

Hvorfor skal folk gidde å lage apps når valget er:

Skrive et program hvor alle kjernekomponenter er kompatible med android, ios, symbian og windows mobile. Og så kan jeg lege på UI for hvert os.

Eller skrive et program for Windows phone, og som kun fungerer på windows phone.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis Nokia satser på Windows Phone 7, så e det ingen nå som vil kjøpe en telefon med Symbian^3. Med tanke på at Symbian^3 er "ute av moten" allerede siden Nokia går etter noe annet.

Dermed så blir neppe salget av Nokia e7 noe stor. Ville vært kult hvis de ventet med Nokia e7 og laget den med Windows Phone 7.

Lenke til kommentar

Jeg har programmert en hel del C#, og jeg syns det blander det værste fra java med det værste fra C++.

 

Hvorfor skal folk gidde å lage apps når valget er:

Skrive et program hvor alle kjernekomponenter er kompatible med android, ios, symbian og windows mobile. Og så kan jeg lege på UI for hvert os.

Eller skrive et program for Windows phone, og som kun fungerer på windows phone.

har bøtter og spann av utviklere på jobb, og ingen av dem jeg har snakket med er enig.. Alle skryter jo voldsomt over hvor greit det er å programmere til WP7 kontra iphone.. Og de har utviklet flere iphone apps på oppdrag fra kunder. Smaken er som baken sikkert :)

 

Forsåvidt enig at det er dumt når det ikke standardiseres, men igjen er det jo litt teit å standardisere om standarden er mye dårligere.. fordeler og ulemper med begge valg.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...