OV-103 Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Broren min har en 2008 modell Audi A4. Den har ikke Xenon lykter. Hva må til for å få originale lykter med xenon LED stripe til den? Da sikter jeg til de lyktene der LED'ene går i en bue.
ChristR Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Du må montere originale xenonlykter. Hvis den ikke har lyktespylere må dette monteres. Høydejustering må monteres. Du må bytte kontaktene og kode om lyssystemet. Ganske mye jobb, og ikke minst dyrt, hvis du vil ha det ordentlig gjort.
OV-103 Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Skrevet 19. desember 2010 Lyktespylere tror jeg det er fra før. Må dette gjøres på Møller om det skal gjøres på verksted? Eller kan andre verksteder ta jobben? Jeg vurderer å gi det til han i julegave.
>Jonas< Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Skal du ha Xenon og LED eller bare LED? Skal du ha hele sulamitten, og du skal få gjort det skikkelig og lovlig, ja da flyr tusenlappene fort..
ChristR Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Hvis han får dette i julegave er du en meget snill bror. Installeringen av disse lysene kan både gjøres hos Møller og hos andre verkstedet. Møller er nok dyrest, men de vil nok klare å utføre det. Blir nok litt mere knot for et uavhengig verksted. Det kan gjøres på to måter da. 1. Den ordentlige måten. Som jeg nevnte over. Originale lykter finner du brukt på eBay for rundt 300 Euro. Høydejusteringskittet koster rundt 400 Euro. I tillegg må du nok regne med 3-4 timer i verkstedet, kjøp av xenonpærer og muligens noen ekstrautgifter med tanke på at kontaktene er såpass forskjellige. 2. Whitetrash måten. Devil Eyes er mektig populært blandt rånere. Du kan kjøpe et sett med sånne lykter. Koster nok 300-400 Euro. Disse er rimelig enkle å installere. I tillegg monterer du et xenon-kit til 300-1 000 kr. Dette er ikke lovlig og vil blende andre førere. I tillegg ser det ikke bra ut. Hvis du ikke har tenkt til å bruke like mye penger som det en MacBook Pro koster på broren din til jul, ville jeg vurdert andre ting. Har han: Cruisekontroll? Bluetooth? iPod tilkobling? Aux-In? Automatisk åpning av bakluke? Parkeringssensor? Dette er ting som du kan få installert for en rimeligere penge. Cruisekontroll kommer nok på 2000 inkl montering tenker jeg. (Også mulig å gjøre selv) I tillegg går det jo også ann å bytte til LED-lys bak (standard på S4 og A4 2010+), dette koster 700 på eBay.
OV-103 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Skrevet 20. desember 2010 Så det vil bli vrient å få til dette uten å bruke over 10k? Da må jeg vel kanskje prøve å finne noe annet. Det han ikke har i den lista du skrev tror jeg ikke er så interessant for han. Men bare så jeg kan se litt etter gode priser, hva heter de lyktene med bua LED stripe? Jeg antar de heter mer enn LED lykter, for det finnes jo en del variasjoner av dem.
ChristR Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 (endret) Ja, det vil jeg påstå. Lyktene kalles Audi A4 B8 Bi-Xenon Hovedlys Delenr: 8K0 941 003 C 8K0 941 004 C Endret 20. desember 2010 av Rs125
Bjerknez Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Men hvis det er B7 trådstarter har så er vel ikke lyktene like i det hele tatt? B8 lykter har vel en helt annen fasong enn B7 lyktene?
OV-103 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Skrevet 20. desember 2010 Det ble uansett en smule for dyrt. Går for å gi han originale LED baklykter isteden.
ChristR Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Men hvis det er B7 trådstarter har så er vel ikke lyktene like i det hele tatt? B8 lykter har vel en helt annen fasong enn B7 lyktene? Sannsynligheten for at det er en B8 er jo meget stor når han sier at han har en 08.
Bjerknez Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Joda... men tenkte det var greit å nevne...
OV-103 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Skrevet 25. desember 2010 Når LED baklyktene er montert, må det gjøres noen omkoding i bilen for at det skal virke? Denne siden indikerer at det er nødvendig med en software oppgradering av BCM2. Forhåpentligvis trenger jeg ikke kjøpe ny BCM2. Jeg antar at det bare kan gjøres hos Møller? Om lyktene byttes før oppgraderingen, vil de virke i mellomtiden? Hvis ikke så må jo nesten Møller gjøre lyktbyttet også. Jeg er temmelig grønn på dette som dere nok merker. Så all hjelp jeg kan få blir godt mottatt
ChristR Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 (endret) Her har du riktige adaptere og omkodingsverktøy! http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1412_c284_Kabelsatz---Codier-Dongle-LED-Heckleuchten-Audi-A4-S4-Limousine.html Lyktene vil ikke virke 100% uten omkoding. Endret 26. desember 2010 av ChristR
OV-103 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Skrevet 26. desember 2010 Takk . Da trenger jeg ikke noe annet enn det? Ingen VAG-COM kabel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå