Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke skiftet bakgrunns bilde!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet hva som er galt. Du må slette en temp. mappe.

 

Slett: C:/Min Datamaskin/windows/system32

 

problem solved

 

woah woah!

system32 inneholder vel masse viktige systemfiler gjør den ikke? Denne meppen er så langt jeg vet ikke temp filer (i så fall er det helt nytt for meg)

 

Jeg ville trodd at om du slettet denne så ville du fått STORE systemproblemer.

 

Jeg er åpen for at det kan være noe jeg ikke vet her - men i så fall bør du forklare litt nærmere. Dette er ihvertfall ikke noe jeg hadde annbefalt noen selv.

 

til OP: hvis bakgrunnen bare har forsvunnet så kan det ha med non-genuine windows versjon å gjøre - men om bakgrunnen er der men bare er låst så skal det ikke ha med det å gjøre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

woah woah!

system32 inneholder vel masse viktige systemfiler gjør den ikke? Denne meppen er så langt jeg vet ikke temp filer (i så fall er det helt nytt for meg)

 

Jeg ville trodd at om du slettet denne så ville du fått STORE systemproblemer.

 

Jeg er åpen for at det kan være noe jeg ikke vet her - men i så fall bør du forklare litt nærmere. Dette er ihvertfall ikke noe jeg hadde annbefalt noen selv.

 

til OP: hvis bakgrunnen bare har forsvunnet så kan det ha med non-genuine windows versjon å gjøre - men om bakgrunnen er der men bare er låst så skal det ikke ha med det å gjøre.

 

-Stigma

 

TS skal selvsagt ikke slette denne mappen, dette rådet er kun trolling og ikke noe annet. Faktisk er det noe jeg hadde forventet å finne på /b/, og ikke her på diskusjon.no. Jeg oppfordrer Lycantrophe til å slette posten sin før moderatorene gjør det.

 

Når det gjelder TS's problem, har du sort bakgrunn nå, eller et bilde? Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om OS'et ditt er piratkopiert eller ikke. Kom gjerne med mer informasjon om nøyaktig hva som skjer når du forsøker å skifte bakgrunn.

 

PS: Posten som er omtalt er slettet, derfor fjernet jeg også innlegget i svaret mitt.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Takk for mulige alternativer. Jeg har bilde bakgrunn ja. Det som er at når jeg skal skifte bilde så går jeg på "personaliseringer" og skifter bakgrund der. Men når jeg har skiftet til et annet bilde så er fortsatt det gamle på skrivebordet mitt. Selv om det står at jeg har skiftet. Jeg har ikke en piratkopert os

Lenke til kommentar

Huff så useriøst... jeg ville forventet bedre av en bruker med like mange posts som meg selv. Å forvente at en relativt ny forumbruker som spør om hjelp skal vite at det er en spøk er jo ikke særlig realistisk. Not cool Lycantrophe :thumbdown:

 

Ellers så er jeg enig med deg ChaosPredicted at den mest typiske og sansynlige grunnen er at det er en piratversjon av windows som har merket at den ikke er aktivert (eller evt. en gyldig versjon som har feilvalidert - det kan også skje).

 

OP må svare på om bakgrunnen har gått blank eller ikke, samt sjekke omhan har fått noen melding om manglende registrering. Det kommer vel også opp en melding nede i høyre hjørnet på bakgrunnen om windows ikke er aktivert om jeg ikke husker feil. Det burde være vanskelig å overse med all de mase-beskjedene som dukker opp når den merker slikt.

 

EDIT: noe utdatert info her da jeg postet rett etter OP.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Pardon, men jeg trodde faktisk system32-spøken var så kjent i praksis alle kjente til den. I tillegg når jeg sa temp-mappe som heter -system-.

 

Uansett vet jeg ikke hva problemet ditt er. Men et par spørsmål:

 

Har du prøvd å restarte? Av en eller annen grunn fungerer det ofte.

Du når menyen via høyreklikk -> personalize?

Har du installert noe/forandret noen instillinger som du tror KAN ha noe med dette å gjøre?

 

Prøv også å finne et fileldig bilde, høyreklikke på det og "Set as desktop background".

 

:)

Lenke til kommentar

Har prøvd å bytte "theme" for w7. Da gikk jeg inn på datamaskin-windows-resources og la inn en theme fil dær. Den funket ikke så da slette jeg den! Kan det være derfor?

 

Altså selve probleme er jo at jeg går inn på personalisering. Der kan du skifte skrivebords bakgrunn, lyd tema osv. Det som skjer er at når jeg skal bruke bilde jeg vil ha og trykker på lagre så kommer det ikke opp. Det er fortsatt det samle gamle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...