Gå til innhold

Rask USB 3.0 harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enheten har en overføringshastighet på opptil 90 MB/s, noe som skal være ti ganger raskere enn forgjengeren.

Arsæll: Har du sett/forstått videoen du viser i artikkelen?

 

Enheten skal være inntil 3 ganger raskere på enkelte typer last (sekvensielt) og ikke fult så mye raskere på andre typer laster.

 

Det står 500 Gb i artikkelen.

Jeg må nok korrigere korrigereren. Det står 500 GB i artikkelen. En vesentlig forskjell fra 500 Gigabit.

Lenke til kommentar
Enheten har en overføringshastighet på opptil 90 MB/s, noe som skal være ti ganger raskere enn forgjengeren.

Arsæll: Har du sett/forstått videoen du viser i artikkelen?

 

Enheten skal være inntil 3 ganger raskere på enkelte typer last (sekvensielt) og ikke fult så mye raskere på andre typer laster.

Dette er en vesentlig feil i artikkelen som jeg også reagerte raskt på. Sekvensiell les er 3 ganger raskere, sekvensiell skriv ca 2,2x raskere, 512KB tilfeldig les 1,7x raskere, 512KB tilfeldig skriv ca 2x raskere, og 4KB random både QD 1 og 32 helt lik.

Å si dette er lik SATA ytelse er også ukorrekt, ytelsen for små filer er høyere over SATA, og man får skalering med QD om man bruker AHCI/RAID, som USB ikke støtter. Dette kan merkes om man tar tid for kopiering av mange små filer.

Jeg irriterer meg også over folk som ikke behandler enheter som case sensitive.

 

Storage POD og Super talent... herregud for noen navn da, ikke mye oppfinsomhet her i gården nei. Vist de kommer med en Tablet kommer sikkert den til å hete Super PAD.

Kanskje markedsføringsdepartementet er basert i asia? Det er fortsatt ikke så galt som mange japanske produktnavn :p

"Super happy fun huge mega external fast storage drive!" :tease:

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hva er det du babler om Amiga? Ta det gjerne opp i den aktuelle tråden så du ikke sporer av denne med helt usaklige ting.

 

 

 

 

"Jeg regner med AMD plasserer ytelsen nøye etter GTX 570 og 580. Altså at 6950 blir så vidt raskere enn GTX 570 og 6970 blir så vidt raskere enn GTX 580."

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1282492&st=0

 

Hakke peil hvordan man siterer en annen tråd.

 

Kan vel kalles en grov bom da 580 er såpass mye bedre enn 6970 ;)

Lenke til kommentar

Liker godt at Super Talent tar i bruk USB 3.0, men synes det virket litt dyrt. Prisen per GB er 1,2 NOK, mens prisen per GB på Western Digital My Book 3.0 er 0,7 NOK og 0,56 NOK på henholdsvis 1TB og 2TB modellen.

 

Slacbert: Den ene bokstaven er kanskje liten og virker ubetydelig, men den har en viktig betydning som alt for mange ikke bryr seg om. Da blir det rot og det irriterer meg.

Det betyr faktisk veldig mye, ettersom b er 8 ganger større enn B. Er en grunn for at vi har noe som kalles språk og gramatikk. Hvis vi slurver med slike ting vil mange misforstå og mye kan bli feil. Ved å ha en felles enighet om enheter og prefikser får man frem budkapet uten at det blir misforstått. Hvis alle hadde skrevet dette feil ville alt blitt kaos. Det er ikke uten grunn folk terper på dette! Hva er vitsen med å ha et språk alle snakker hvis alle snakker det feil? Språket er til for at man skal kunne kommunisere med hverandre, og da må man bruke det likt for å kunne forstå noe ut av det og kunne formidle noe til andre...

 

 

Hvorfor tror alltid folk at ati kort yter bedre enn Nvidia kort? Ati har skjeldent laget noe bra.

Feil. Dette blir veldig OT, men ytelse vs pris har de vært veldig god på, samt effektforbruk og temperaturer og pris generelt. Er vel først nå nVIDIA har tatt dem igjen med kort som GTX 460 og 500-serien. Før det var 5000-serien noen hakk foran. nVIDIA har dog lykkes med å lage det raskeste enkelt-kortet i verden gang på gang den siste tiden. Som sagt, dette må vi la ligge, det blir alt for OT.
Lenke til kommentar
Liker godt at Super Talent tar i bruk USB 3.0, men synes det virket litt dyrt. Prisen per GB er 1,2 NOK, mens prisen per GB på Western Digital My Book 3.0 er 0,7 NOK og 0,56 NOK på henholdsvis 1TB og 2TB modellen.

De du nevner der er i en annen klasse. De bruker 3,5" harddisker internt og er dermed fysisk mye større og krever strøm via egen stikkontakt og spenningsadapter.

 

Den fra supertalent har en intern 2,5" harddisk og krever ingen andre tilkoblinger enn USB-kabelen. Den er også mye lettere og bedre for transport, f.eks på innerlomma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...