Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Normalt å slå seg til ro i begynnelsen av 20-årene?


Gjest urolig

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått inntrykk av at man skal finne "den rette", få barn, leilighet og hele pakka allerede i begynnelsen av 20-årene. Jeg har selv alt for mange venninner som møtte kjæresten i tenårene, og som nå i en alder av 20-23 er godt i gang (og på vei). Selv er jeg 20 og ble akkurat singel etter ett forhold på 3 år. Har derfor blitt kjempestressa, føler jeg har "feilet" og mistet den jeg var ment for. Er det virkelig normalt å være så tidlig ute? :ohmy: Kan noen rekke opp hånda og si at slik er det nødvendigvis ikke? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror de fleste foretrekker å vente med å bli så veldig etablert, og du er jo "knapt ferdig med vgs" :p

 

Haha, nå er jeg jo halvveis i min bachelor, men skjønner jo at jeg er veldig ung. :blush: Men nettopp derfor er det så frustrerende at så mange på min alder er så tidlig ute.. Hjelpes!

Lenke til kommentar

herregud.. eier du ikke selvtillit? er jo ikke noe konkurranse..

 

Nei, jeg har veldig dårlig selvtillit og går til psykolog på grunn av det. Synes det er unødvendig å komme med slike kommentarer, når det er støtte og ikke flere bekymringer jeg trenger.

Endret av hina
Lenke til kommentar

Jeg ser på det som en uting å slå seg til ro tidlig i 20-årene.

 

Da sier man til seg verden: "Jeg er så fornøyd med hvordan ting er nå, at jeg vil ha det sånn resten av livet!"

 

Jeg sier ikke at jeg er missfornøyd med tilværelsen, men jeg vil da virkelig ha langt flere erfaringer, høyere utdannelse og mer kapital før jeg slår meg til ro.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Jeg har flere kollegaer på rundt 30 som har verken kone, barn eller fast kjæreste. Slik jeg ser det er det ikke noen mal på hvordan et liv skal foregå. Det er klart at samfunnet har visse "krav" til de som skal bli sett på som "normale", men jeg kan ikke fatte hvorfor det å være normal skal være noe mål. Gjør som du vil og du vil ha et mye bedre liv. Til syvende og sist er det ingen du møter på gata som bryr seg i det minste om hva du gjør. Det er ditt liv og du får bare leve en gang. Da synes jeg du skal ta ting i ditt eget tempo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser på det som en uting å slå seg til ro tidlig i 20-årene.

 

Da sier man til seg verden: "Jeg er så fornøyd med hvordan ting er nå, at jeg vil ha det sånn resten av livet!"

 

Jeg sier ikke at jeg er missfornøyd med tilværelsen, men jeg vil da virkelig ha langt flere erfaringer, høyere utdannelse og mer kapital før jeg slår meg til ro.

 

Der er jeg helt enig. Selv om jeg er trist etter bruddet, er det enda godt jeg skal få noen flere erfaringer (og alt dette andre), før jeg slår meg til ro. :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg har flere kollegaer på rundt 30 som har verken kone, barn eller fast kjæreste. Slik jeg ser det er det ikke noen mal på hvordan et liv skal foregå. Det er klart at samfunnet har visse "krav" til de som skal bli sett på som "normale", men jeg kan ikke fatte hvorfor det å være normal skal være noe mål. Gjør som du vil og du vil ha et mye bedre liv. Til syvende og sist er det ingen du møter på gata som bryr seg i det minste om hva du gjør. Det er ditt liv og du får bare leve en gang. Da synes jeg du skal ta ting i ditt eget tempo.

 

Det var det jeg hadde håpet å høre. Jeg hadde forsåvidt også håpet at det skulle fortsette å være slik allting var (og så ut til å skulle bli), men her er det nok heller kjærlighetssorgen som snakker... Kan nok ikke stresse med hva som skal skje framover nå nei.. :blush:

Lenke til kommentar

Etter min mening er det helt bak mål og stifte familie i starten av tyveårene. Man har rett og slett ikke peiling på hva fremtiden vil bringe og hvordan den vil påvirke både deg selv og partneren din. Man har nettopp kommet frem til ytterdøren og skal ta sine første skritt ut i verden på egenhånd. Da er det tåpelig etter min mening å fortelle seg selv at "denne mannen/kvinnen" skal være min krykke for alltid, alltid, alltidest".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter min mening er det helt bak mål og stifte familie i starten av tyveårene. Man har rett og slett ikke peiling på hva fremtiden vil bringe og hvordan den vil påvirke både deg selv og partneren din. Man har nettopp kommet frem til ytterdøren og skal ta sine første skritt ut i verden på egenhånd. Da er det tåpelig etter min mening å fortelle seg selv at "denne mannen/kvinnen" skal være min krykke for alltid, alltid, alltidest".

 

Det var i utgangspunktet også det jeg selv har ment, men har virkelig blitt usikker nå som så mange barndomsvenner plutselig handler stikk motsatt. Men skal jeg gå litt i meg selv så vet jeg jo at det er enda masse jeg vil gjøre og oppleve før jeg er klar for noe slikt. Har ei venninne på 17 som akkurat fikk barn og er forlovet, og da tok jeg meg selv i å tenke at "nå har hun mistet mye av ungdomstida".. Nei, huff, nå fikk jeg opp øynene litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...