Gå til innhold

Microsoft prøver igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, får forsøke meg på litt mer usakligheter.

 

CNET hadde review av Slate, og denne burde være obligatorisk lesing for de som de som sikler på denne:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20020363-1.html

Det jeg synes er mest interessant med den er prisen. For $799 har HP laget en meget potent maskin. For win7 er dette en nødvendighet, men for alternativer som Android betyr dette en skikkelig Ipad killer (trekk fra MS-skatten så burde den ligge ned mot $700).

 

For de som sikler er det verdt å merke seg følgende tørre kommentar:

The biggest weakness, however, is the total lack of any specialized touch interfaces. HP is shipping the system without any custom software, relying instead on the limited tablet software built into Windows, such as the mediocre default Windows onscreen keyboard.
og nei, applikasjoner for windows mobile vil ikke kjøre på denne.

 

Troll my ass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det man ønsker seg egentlig ?

 

Apple har bestemt at det skal være en skjerm på sin pad,

Mage produsenter kopierer dette.

Men er man sikker på at folk ønsker det slik ?

( alternativet er ikke kommet enda)

 

hvis man er redd for alt det en slik "stor" skjerm kan bli utsatt for må man beskytte den på en måte .

 

En en enhet todelt skjerm , som kan brettes sammen vil gi beskyttelse

Lenke til kommentar

Troll my ass.

Jeg står over.

 

 

Hva er det man ønsker seg egentlig ?

Jeg ønsker meg et bedre alternativ enn de som finnes i dag.

 

Jeg har trykket mye på iPader og har selv en Huawei S7 som jeg personlig følte var sånn passe rimelig priset (2000 kr) i forhold til det dagens pads med Android eller iOS kan. Med andre ord surfe, lese epost, og spille små, enkle spill (som oppskrytte Angry Birds eksempelvis).

 

Jeg vil ha noe gjennomført som funker uten å gi bort all friheten. Android, iOS og nye Windows Phone 7 er operativsystemer som strengt tatt er laget for å begrense friheten min. At iOS og WP7 er lukket er jo ingen bombe, men Android er ikke vid-åpent det heller. Og hvorfor ikke? Jo fordi det skal være så enkelt at til og med bestemor kan bruke det. Jeg personlig vil ikke ha det slik! Jeg er vesentlig bedre vant til å håndtere datamaskiner enn bestemor og tante Olga som bare vil se bilder av sine barnebarn og sjekke overskriften på VG.

 

 

Jeg var veldig spent før iPad-lanseringen, og syntes det var en stor mulighet for at iPad kunne bli mitt første skikkelige Apple-produkt. Hva fikk vi? En stor iPod eller iPhone. Like dum, men med større skjerm. Skuffet! :(

 

 

For meg ville en Slate være meget bra! Den kjører et operativsystem som lar meg gjøre alt jeg vil (du kunne sikkert installert Linux på den om du ville, Del) uten å samtidig irritere vettet av meg (etter at UAC er håndtert, selvsagt) kjapt og effektivt. At den ikke har et "skall" oppå Windows er jo bare en fordel. PCer skal leveres uten crapware (noe som skummelt nok bare Apple, av alle, har forstått).

 

Lenke til kommentar

Jeg vil ha noe gjennomført som funker uten å gi bort all friheten. Android, iOS og nye Windows Phone 7 er operativsystemer som strengt tatt er laget for å begrense friheten min.

Har du sett, vi er faktisk helt enige.
For meg ville en Slate være meget bra! Den kjører et operativsystem som lar meg gjøre alt jeg vil
Win7 er ikke der. Ihvertfall ikke ennå, og jeg har en mistanke om at den aldri kommer dit. Det er rett og slett ikke tilpasset en touch skjerm som eneste input.
(du kunne sikkert installert Linux på den om du ville, Del)
Jeg har store forventninger til at Meego skal innfri på disse for min del, men det er heller ikke modent på touch ennå, dog mye modnere enn win7.
Lenke til kommentar
For meg ville en Slate være meget bra! Den kjører et operativsystem som lar meg gjøre alt jeg vil

Win7 er ikke der. Ihvertfall ikke ennå, og jeg har en mistanke om at den aldri kommer dit. Det er rett og slett ikke tilpasset en touch skjerm som eneste input.

Er vel muligens en sak om "smak og behag", som så mye annet når det gjelder datamaskiner. Jeg har brukt Windows 7 på tablets og synes det fungerer utmerket til formålet. Greit, det er enda et par mangler som forsåvidt burde vært kjapt å endre på (skikkelig swipe-to-scroll f.eks), men jeg vil mye mer ha Win7 enn iOS for eksempel. Jeg vil tilogmed heller ha OS X enn iOS.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at det er negativt å ikke kunne kjøre windows mobile apps på en windows 7 maskin, er du i et reality distortion field så sterkt at skadene er permanente.

 

Forøvrig kan en windows 7 maskin kjøre windows mobile emulator, så det er også feilinformasjon.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hvis du tror at det er negativt å ikke kunne kjøre windows mobile apps på en windows 7 maskin, er du i et reality distortion field så sterkt at skadene er permanente.

Applikasjonene for touch skjerm finner du typisk der. Jeg har ikke sagt at winmob har bra utvalg apps, men for touch er det uendelig mye bedre enn hva win7 har.
Forøvrig kan en windows 7 maskin kjøre windows mobile emulator, så det er også feilinformasjon.

Du må ta deg en reality check. Emulering av Arm på en Atom CPU som allerede strever med å kjøre win7 er en meget dårlig ide. Jeg har ikke prøvd den løsningen selv, men det vil forundre meg stort om det fungerer tilnærmet tilfredsstillende. I dette scenarioet vil jeg langt foretrekke Android.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...