Gå til innhold

Hvordan ta opp fra Nrk NettTv?

Prologue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skrev jeg et par dager siden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401300&view=findpost&p=16585492

I VLC skal det være tilsvarende. Du må huske å deaktivere Silverlight slik at du får en standard ASF-playlist. I den finner du en MMS-url du kan bruke i VLC og mplayer.

• 1 år senere...

Benytter meg av GetASFStream og NRKs gamle webTV med Windows Media Player.

1. Start GetASFStream

2. Høyreklikk i bildet til streamen du vil ta opp, velg egenskaper og kopier kilde-URL

3. Velg Add i boksen som popper opp (popper automatisk opp fra GetASFStream)

4. Trykk på record-knappen i GetASFStream

5. Trykk på No i boksen som popper opp

6. For NRK Nett-TV får jeg opp 3 alternativer i boksen som så popper opp. Fungerer vanligvis hvis det er huket av for første alternativ (mms)

Endret av KjellV
  • 2 uker senere...

Det finnes ingen løsning enda. Kommer vel noe glupt etterhvert. Såvidt jeg vet finnes det løsninger for feks bbc iplayer. Arkivet finnes fortsatt (http://www.nrk.no/nett-tv/bokstav/1/) og der funker de gamle metodene fortsatt (feks getafsstream).,

Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet.

Endret av bo1e
Dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med plugins til diverse andre systemer som gir tilgang til nrk nett-tv? Jeg har for eksempel en plugin i xbmc. Vil disse få problemer med det nye nett-tvet til nrk? De gir tilgang både til kanalene live, og til arkivet.

NRK plugin til xbmc bruker ikke nye nett-tv.

NRK plugin til xbmc bruker ikke nye nett-tv.

Tull, siste NRK plugin bruker nye nett-tv.

Kilde: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=52824&page=34

Det finnes ingen løsning enda.
Huh? Flere av oss i den frie kaféen hjalp en bruker laste ned en TV-serie fra NRK et par uker siden i HD fra det nye systemet..

Men vi er jo command line master race og slikt. :)

Hvordan gjorde dere det? Når jeg skriver at det ikke finnes noen løsning enda så mener jeg at det ikke per i dag er allmennkjente brukervennlige metoder for å gjøre dette, slik det er for den gamle løsningen, men at det sannsynligvis dukker opp noe iløpet av kort tid.

Endret av bo1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...