Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

-

 

Arch Linux med Gnome 3. Mer info er på Deviantart'en min. Wallpaper er mod av offisielle logoen, laget selv.

 

arch_linux_desktop___gnome_3_by_kjeksomanen-d4a70da.png

 

Fett. Si meg, er dette side panelet en del av docky eller er det en ren gnome kopi/implement. Krever gnome3 desktop fx/glx?

 

fordi jeg bruker dt helt fri for glx og har da hatt store problemer med å implementere docky, selvom jeg synes det ser nogenlunde brukbart ut.

 

og sist men ikke minst er gnome 3 veldig krevende hw messig i forhold til 2 ?

 

-Balthy

Endret av Balthier842
Lenke til kommentar

Docken er kun synlig når man har oppe Activities, og er en del av Gnome 3 Shell, så er ikke veldig konfigurerbar dessverre. Selv om utviklerne har sagt at de i utgangspunktet nå ikke vil bruke tid på å lage store konfigurasjonsmuligheter med det første så får vi da håpe at det er mulig å gjøre litt mer enn å bare endre på .css-filene som brukes for gnome shell/gtk i fremtiden.

 

Jeg er fortsatt litt ny når det gjelder linux, så vet ikke noe om hvordan fx/glx fungerer. Trengte bare å installere xorg/xinit/x, og så var det bare å kjøre gnome.

 

Virker ikke som om Gnome 3 krever ikke noe særlig mye mer ressursmessig, kanskje av hardware-støtte men. Ikke noen merkbar forskjell hos meg. Det er raskt som fy med i5 på 4gb ddr3 i alle fall. Det sies å kjøre greit på svakere PCer også.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Gått over til KDE etter å ha blitt lei Ubuntu med Unity og etter å ha prøvd Gnome 3 på laptopen. Føler både Unity og Gnome går i feil retning etter hva jeg liker i et GUI, mens KDE er mye mer der jeg vil ha det! :)

 

arch_linux_desktop___kde_4_7_by_kjeksomanen-d4dtwpe.png

 

klikk på bildet for deviantart m/info og fullsize

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...