Gå til innhold

Komplett.no -> Forsikring ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange har innboforsikring som dekker sånt, det må ein eventuelt sjekke i forsikringsvilkåra. Uansett skal du ikkje kjøpe mange elektroniske artikler med forsikring før det svarer seg med innboforsikring.

 

Reklamasjonsrett: Gitt av forbrukerkjøpsloven og gir deg rett til å klage på varer innanfor ein gitt tidsfrist.

Garanti: Gitt av produsent, men kan ikkje innskrenke dine rettighetar ihht. forbrukerkjøpsloven.

Forsikring: Forsikring mot uhell og ulykker som slag, fall, vannskade osv.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Typen "Elkjøp forsikring" er bare lureri av typen "pris-påslag". Du har garanti, det burde være nok.

Åja, du er av typen som mister det du har kjøpt i bakken, og krever at forhandler fikser det på garanti.

 

Ja, må jo fikse det på garanti, og gjerne innen 1-2 dager, alt annet er jo urimelig! ;)

Lenke til kommentar

Innbo, reise forsikring osv dekker dette som regel :)

 

 

Har du et tips til et sted som gir 0,- i egenandel på reparasjon\utbytte på slike produkter? jeg har nemlig 4000 kr i egenandel på min innbo. Så må jo være gal for å bruke den på jallaprodukter som fks katten min har tissa på.

Lenke til kommentar

Sånne såkalte supersikring/butikkforsikring har en nytteverdi,spesielt for de som er litt klomsete som støtt å stadig ødelegger tingene sine.

 

Når det gjelder kamerautstyr har butikkforsikringen det fortrinnet at man ikke behøver og være redd for å bruke utstyret i situasjoner man normalt ikke tør og bruke utstyret.

Lenke til kommentar

Innbo, reise forsikring osv dekker dette som regel :)

 

 

Har du et tips til et sted som gir 0,- i egenandel på reparasjon\utbytte på slike produkter? jeg har nemlig 4000 kr i egenandel på min innbo. Så må jo være gal for å bruke den på jallaprodukter som fks katten min har tissa på.

 

 

Hvis både du og en evt. sambo/ektefelle begge er organiserte i LO, så gir inboforsikringen som er inkludert i medlemskapet kr. 0 i egenandel.

 

Organiser dere!

Lenke til kommentar

Innbo, reise forsikring osv dekker dette som regel :)

De fleste innboforsikringer har flere tusen i egenandel (4000 er ganske normalt), og det lønner seg ikke å bruke det på en gjenstand til 4000 for å si det sånn. I tillegg kommer verdiavskrivninger og vilkår som kan variere ganske mye fra selskap til selskap.

 

Reiseforsikringer dekker relativt sjelden uhell eller skader på en gjenstand, med mindre ditt og datt og både det ene og det andre er oppfylt. Og det dekker heller ikke alltid uhell på f.eks jobben, fritidsbolig eller hjemme.

 

Uhellsforsikringene til de fleste forhandlere har ingen egenandel, ingen verdiavskrivning og ingen vilkår som krever alt mulig for at forsikringen skal gjelde. Og butikken ordner hele greia for deg. Altså ingen grunn til å ringe og styre med et forsikringsselskap og skrive søknad og vente en evighet før den blir behandlet.

 

Statistisk sett lønner deg seg ikke med forsikring på alt mulig. Men på f.eks mobiltelefoner, MP3-spillere, kamerautstyr og lap-toper som drasses med overalt, så er det veldig mange som synes det er verdt å betale litt for trygghetsfølelsen man får av forsikringen. Også tør man å ta det med på steder hvor man ellers kanskje hadde kviet seg for å ta det med.

Lenke til kommentar

Er du medlem i LO som ene her skriver, så er det 0kr i egenandel :)

Hvis både man selv og ektefellen er medlem i LO ja. Jeg er verken medlem i LO eller har ektefelle, så da er det raskere og enklere for meg å kjøpe en sånn uhellsforsikring ;)

 

Ellers tviler jeg på at den dekker like mye som enkelte butikkers forsikring, da enkelte dekker uhell uansett hvordan det har skjedd, hvor det har skjedd og hvem som er skyld i skaden.

 

Dessverre er slike forsikringer svartmalt av media og Forbrukerrådet. De positive sidene og fordelene fremfor innbo og reiseforsikringer trekkes sjelden eller aldri frem. Og nevnes de, så er det bare i en bisetning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...