Gå til innhold

MÅ man ha Bachelorgrad eller høyere for å få jobb innenfor programmering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blåbær: Må man så må man. Har ikke sagt Oslo er utelukka, jeg bare liker ikke det jeg har sett av det hittil. Er vel litt annerledes når man først bor der og vender seg til alt sammen.

Ellers så er det sikkert muligheter i utlandet også :)

 

Xaco: Ok, det var veldig hyggelig av deg, setter pris på at du prøver å hjelpe meg :) Det er alltid greit å vite om flere alternativer. Men hvis jeg først skal ta allmenn påbygg (heter det kanskje noe annet pr idag? hehe) så kan jeg like godt ta R1 (som jeg fant ut tilsvarer 2MX) i tillegg til resten av sulamitten gjennom NKI. Regner med at alt kommer til å ordne seg!

 

Igjen, takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
[..]Jeg er mest bekymra for om de skolene som tilbyr programmering vil kunne ta meg opp på grunnlag av realkompetanse.

For jeg vil helstslippe å ta påbygg for å få generell studiekompetanse.

Finnes jo forkurslinje til ingeniør, blir bare ett ekstra år, dvs. 4, også har du en god bachelorgrad på kort tid.

 

Det er jo endel flinke utviklere som fint klarer seg med sjøllært kompetanse, men utdanning er en god investering da du får breddekunnskaper og noen papirer å vise til.

Lenke til kommentar

..men har aldri vært spesielt glad i Oslo så sånn sett er det jo ganske fint å slippe unna den biten. (da tenker jeg på NITH)

Det finnes mange høyskoler rundt om i landet som tilbyr programmering og it-utdannelse. Men værre er det med programmeringsjobber, de fleste konsulentjobbene er nok i Oslo.

Jobber man som programmerer er det jo ikke akkurat norge som er gullgruva, det er desverre fortsatt USA, men man enkelt jobbe for amerikanske selskaper fra hytta innerst i agderheiene;), er ikke somom man trenger å sitte på et kontor for å drive med programmering idag;).

Lenke til kommentar

Oisann, folk driver fortsatt og svarer her? stilig :)

Som en liten oppdatering må jeg si jeg ble litt inspirert og bestemte meg for å bli ferdig med skola. Tok en samtale med studierådgiver og viser seg at jeg kvalifiserer til 23/5 regelen så lenge jeg tar eksamen i norsk og historie. Så jeg leser for harde livet om dagen, og lærer meg matte fra grunnskolenivå igjen for å klare å ta R1.

 

Ellers ser det ut til at det blir utdanning på meg neste år, hvilken skole og hvor har jeg ikke bestemt meg for helt ennå, men jeg er ikke redd for å flytte på meg :) Må takke dere for all hjelp hittil, har endelig kommet meg ut av hula mi og fått et annet perspektiv på ting.

 

Og når det gjelder motivasjon så har jeg plenty av det, og jeg skal ikke benekte at penger er noe som interesserer meg, men det er ikke det jeg går mest etter. Jeg er bare glad jeg har flere muligheter foran meg etter at jeg får litt utdanning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...