Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men siden de ikke har vært noe kundevennlig så blir ikke jeg og kjøpe varer fra de mer.

 

Hva mener trådstarter med at netshop ikke har vært vennelige?

 

Er de ikke vennelige fordi de ikke sendte deg enda ett skjermkort uten noen bevis for at du ikke hadde motatt det. Jeg syns netshop har gjort alt riktig her, og tror neppe du får noen annen behandling i de "andre" nettbutikkene du skal handle fra i fremtiden. bare sier det er litt av en holdning du har.

 

tenk om det var du som solgte noe på finn.no så kommer han du har sendt varene til og sier "jeg har blitt svindlet av deg. du må gi meg pengene tilbake fordi jeg ikke har motatt varen i posten" hadde ikke du villet vite om han faktisk hadde motatt varene? hadde ikke du stillt spørsmål til kjøperen av produktet, eller hadde du tilbakeført pengene uten noen form for bevis eller sikkerhet på at her er det skjedd noe galt.

 

jeg syns det der rett og slett bare er dårlig av deg.

 

Netshop har gjort alt på rett måte. at du ikke får tilsendt ett skjermkort uten at du kan dokumentere at det faktisk manglet ved levering er ingenting å sutre over. hvem som helst med en iq over 50 skjønner at det ikke er sånn verden fungerer.

 

Med det sagt vil jeg også si. det er ditt valg hvilken butikk du velger å kjøpe ting fra. men å boikotte netshop pga de vil ha en forklaring på hvor skjermkortet har tatt veien hen. er ett dårlig valg, og noe som minner meg mest om en fjortis.

 

Jeg vil også se en kvittering fra den "navnløse" butikken du kjøpte ditt "andre" skjermkort fra før jeg eventuelt vil renvaske deg fra ett svindel forsøk mot netshop, og gjerne ett navn på butikken så jeg eventuelt kan ringe og høre med dem om de hele tatt selger produktet og pris.

 

Om du har prøvd å svindle netshop, håper jeg ihvertfall du har lært en lekse og at du i fremtiden bruker hodet ditt på en mer fornuftig måte.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at selve esken har en produkt etikett fra en eller annen butikk. De er som regel ganske forskjellige fra butikkene, så lett å se på batch nummer og lokasjon samt varenummer. Den butikken det gjelder kan LETT spore varen på disse opplysningene alene. Jeg er også ganske sikker på at eventuelle fakturaer blir dobbeltsjekket mot butikkene siden de lett kan forfalskes.

 

Bare tiden vil vise hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Slik som saken nå har kommet frem, får jeg komme med følgende korreksjon til min post i tråden:

 

Note to selv: Unboycott Netshop.

 

TS: Fy, fy - dårlig gjordt å prøve på en slik svindel. :thumbdown:

 

Note to self:

People on this forum are not as honest as they once was. Oh, the old days.. ;)

 

Og jeg kommer allikevel ikke til å handle hos Netshop, men en skjønner selvsagt litt bedre den elendige returen til Netshop når en har idioter som dette som ødelegger for oss andre. Netshop suger som sagt uansett på retur.

 

*************************

 

Og litt kritikk til Malvado, det var galt i første post å anklage TS. Derimot kunne du skrevet det da du hadde bevis. Og jobber du for Netshop på fritiden, så mye arbeid du har lagt ned i å "avsløre" TS? Litt honnør skal du ha for å "buste" trådstarter.

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk fortsatt mulig at alle parter har sitt på det tørre her. TS sin forklaring kan holde vann om han viser kvittering for nytt skjermkort og gjerne noe skriftlig fra Posten hvor de sier de påtar seg ansvar.

Netshop har i praksis renvasket seg selv fra å ha sent en tom eske, men jeg stiller meg fortsatt svært kritisk til hvordan de håndterte kontakten med TS hvis det TS sier er korrekt mhp å ta vare på emballasje osv. Veldig typisk i henhold til mine egne erfaringer med Netshop så sier de en ting og så senere en annen ting, og nekter retur basert på det.

 

For meg blir det uansett aldri NetShop igjen.

Lenke til kommentar

Og det er jeg enig i, Netshop er renvasket i denne saken, men som du sier, dem kunne nok vært ryddigere i prosessen. Vel og merke om vi stoler på TS sin versjon da. Det hele er suspekt, og jeg må si meg enig med Malvado at det kreves en god del ryddighet fra TS i en sak som denne. For det er basert på tillit, og tråden han fant frem skaper ikke akkurat tillit. Han sier ingenting om et forsvunnet skjermkort før i denne tråden. Veldig suspekt, og håper TS får seg en lærepenge om han prøvde å svindle til seg et skjermkort.

 

Det skader bare alle oss andre når noen gjør slikt som dette. Men rett skal være rett, TS skal og bør få en mulighet å få forklart seg med beviser. Kvittering på kjøpt skjermkort den dagen han mottok pakken fra Netshop er et absolutt minimum.

Lenke til kommentar

Og litt kritikk til Malvado, det var galt i første post å anklage TS. Derimot kunne du skrevet det da du hadde bevis. Og jobber du for Netshop på fritiden, så mye arbeid du har lagt ned i å "avsløre" TS? Litt honnør skal du ha for å "buste" trådstarter.

 

 

Helt enig med deg at jeg burde ha uttalt meg på en annen måte i den posten, men skal være ærlig at jeg ikke helt var meg selv da og ble operert noen dager etter, legger ved et bilde (som egentlig ikke bør være en unnskylding for dårlige valg heller) her

 

 

 

Den svulsten jeg har hatt i det siste, har vært litt trigger på valgene jeg har gjort ,og jeg har lagt merke til at jeg kanskje har blitt litt raskere til å trykke på avtrekkeren, noe jeg sannsynligvis kan få orden på, men for ordens skyld så har jeg ikke vært aktivt som veileder nå pga formen.

 

Når det gjelder Netshop så jobber jeg ikke for dem , da jeg nå ble syk i oktober så jobbet jeg som Babysvømming instruktør på Pirbadet Trondheim og som Personlig Assistent innen Uloba, alt arbeid her på forumet er frivillig og for morro skyld.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Til TS:

 

Så du får en pakke fra netshop. Du legger merke til masse teip under, men tenker ikke mer på det.

 

Postkontoret har ikke gitt deg riktig info (kanskje fordi du forklarer deg noe vagt - se dine egne innlegg).

 

Du viser liten vilje til å vise kvittering på det andre kortet du har vært og kjøpt.

 

Du sitter og sier at netshop har meldt at nytt kort er på vei. Hvor er beviset på at dette har skjedd?

 

Du mener du har blitt dårlig behandla. Hvis noen hadde svindla deg, hadde du bedt de på middag og kjøpt blomster i tillegg?

 

I mine øyne er du ei svime som ikke vil innrømme dette, og legger all skyld over på alle andre.

 

Jeg har en standardrutine på pakker bestilt over nett. PAKK UT PÅ POSTKONTORET!! Be gjerne de ansatte der om å være med og bevitne at alt som er på pakkseddelen, er i esken. Da har du en veldig sterk sak om det skulle mangle noe. Det blir litt ekstra bry av det å bruke 10 min ekstra på postkontoret, men i ditt tilfelle vil nok dette lønne seg - HVER GANG!

 

Kanskje dette vil lære deg å gi faen i rope ulv hver gang du finner ut at det er noe som ikke stemmer?

 

Kan virkelig ikke se at netshop har gjort noe som helst feil i denne saken her. Skulle alle ringt og sagt at ting mangler, og de sender ut på kun tillit, hadde lageret vært tomt, og sjappa stengt.

 

"Jeg bestilte en superdata til 60.000 hos dere, men eneste som kom frem var den ene s-ata kabelen. Sendere dere resten på nytt?" Du ser problemet, du og?

 

Mvh

 

Traskas

Lenke til kommentar

Du viser liten vilje til å vise kvittering på det andre kortet du har vært og kjøpt.

Mulig han bare logger inn her en gang iblant. Det er førjulstid tross alt.

Du sitter og sier at netshop har meldt at nytt kort er på vei. Hvor er beviset på at dette har skjedd?

Hvordan i grønnsvarte skal man bevise noe som er blitt sagt på telefon? Du er helt på jordet her, og NetShop har aldri benektet dette.

Du mener du har blitt dårlig behandla. Hvis noen hadde svindla deg, hadde du bedt de på middag og kjøpt blomster i tillegg?

Gitt at TS ble feilinformert, så hadde ikke NetShop på tidspunktet nødvendigvis renvasket seg. Dårlig behandling kan dog aldri forsvares fra en butikk, for, som det kanskje kan se ut nå, så er det ikke TS sin skyld heller. Det vet vi ikke ennå dog, men du synes å ha svært klare meninger om det.

I mine øyne er du ei svime som ikke vil innrømme dette, og legger all skyld over på alle andre.

Utmerket karakteristikk, men jeg er redd dette peker langt mer på deg enn på TS. TS har i det minste vært ganske saklig i sine innlegg, på tross av at han muligens har vært svært frustert over dårlig behandling/feilinformasjon fra flere kilder (posten og NetShop). Ta det med i regnestykket ditt før du dummer deg ut på forum.

Jeg har en standardrutine på pakker bestilt over nett. PAKK UT PÅ POSTKONTORET!! Be gjerne de ansatte der om å være med og bevitne at alt som er på pakkseddelen, er i esken. Da har du en veldig sterk sak om det skulle mangle noe. Det blir litt ekstra bry av det å bruke 10 min ekstra på postkontoret, men i ditt tilfelle vil nok dette lønne seg - HVER GANG!

Du verden hvor flink du er. Til din informasjon så hjelper det fryktelig lite. Dersom det ikke er utvendige tegn på mishandling så sender posten deg hjem selv om du har mottatt murstein, så der kommer du jaggu ikke langt uansett.

Kanskje dette vil lære deg å gi faen i rope ulv hver gang du finner ut at det er noe som ikke stemmer?

Det er et godt poeng, men nå har det gått en måned, og om det han sier om beskjeder på telefon osv stemmer så hadde pokker jeg også blitt noe forbannet.

Kan virkelig ikke se at netshop har gjort noe som helst feil i denne saken her. Skulle alle ringt og sagt at ting mangler, og de sender ut på kun tillit, hadde lageret vært tomt, og sjappa stengt.

Du kan ikke se at NetShop muligens kan ha kommet med feilinformasjon?

"Jeg bestilte en superdata til 60.000 hos dere, men eneste som kom frem var den ene s-ata kabelen. Sendere dere resten på nytt?" Du ser problemet, du og?

Man er jo pokker ikke dum heller. Men det du ikke ser her er at noen ganger gjøres det feil i pakking og forsending. Jeg har mottatt pakker som har manglet innhold fra både PS og Multicom. Begge gangene sjekket de opp og sendte meg nytt.

Jeg har også opplevd at pakker har blitt åpnet og ting stjålet i postgangen. Også denne gangen ordnet PS opp, og tok saken videre med Posten selv.

Det mener jeg at er riktig måte å gjøre ting på. Hadde NetShop tatt kontakt med posten hadde de fått samme beskjed som TS, at pakken hadde gått istykker og var blitt tapet igjen (selvsagt gitt at TS ikke lyver, men jeg ser ingen grunn til at han skal gjøre det). Siden det er NetShop som benytter Posten som transportør, så burde det være NetShop som snakker med dem. Det er langt enklere for dem å ordne opp i slikt når de gjerne har en egen kontaktperson, enn at en stakkar står og prøver å få hjelp av en person i Post i Butikk som gjerne skulle hjulpet med på "blippe" melkekartonger i kassa.

 

Ta deg sammen litt og se an saken. Dette haster ikke. TS må få lov å fremme sin side av saken.

 

-Morgan-

Lenke til kommentar

Jeg har mottatt pakker som har manglet innhold fra både PS og Multicom. Begge gangene sjekket de opp og sendte meg nytt.

Jeg har også opplevd at pakker har blitt åpnet og ting stjålet i postgangen. Også denne gangen ordnet PS opp, og tok saken videre med Posten selv.

Det mener jeg at er riktig måte å gjøre ting på. Hadde NetShop tatt kontakt med posten hadde de fått samme beskjed som TS, at pakken hadde gått istykker og var blitt tapet igjen (selvsagt gitt at TS ikke lyver, men jeg ser ingen grunn til at han skal gjøre det). Siden det er NetShop som benytter Posten som transportør, så burde det være NetShop som snakker med dem. Det er langt enklere for dem å ordne opp i slikt når de gjerne har en egen kontaktperson, enn at en stakkar står og prøver å få hjelp av en person i Post i Butikk som gjerne skulle hjulpet med på "blippe" melkekartonger i kassa.

 

Jeg er helt enig.

 

Jeg synes det er merkelig at Netshop nettopp lempet hele ansvaret over på kjøper. Det er Netshop som er ansvarlig for at deres del av kjøpsavtalen blir levert (til mottaker, ikke postkontoret) og synes det er merkelig at ikke Netshop gikk videre med saken hos Posten.

 

Jeg hadde noen varer som forsvant under frakt og heldigvis tok Komplett ansvar og sendte meg nytt på flekken. De ordnet også saken med Posten uten at jeg måtte bruke noe mer tid på dette.

 

Uansett hvem sin skyld dette er, ser jeg en god grunn til ikke å bruke Netshop, og det er total mangel på vilje og ansvar.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Joda, mye fornuftig fra Ko_deZ . Men du kommer ikke unna at den andre tråden gjør dette suspekt, og det er egentlig veldig lett å renvaske seg. Kvittering for kjøpt skjermkort fra lokal butikk på ankomstdag.

 

Og du må huske på at vi skal stole på ordet til TS, og som Malvado sier så krever det litt fra ham og. Er en så viktig sak at han manglet et skjermkort at han mest sannsynlig hadde nevnt dette i foregående tråd.

 

Er noe som heter at en skal la tvilen komme tiltalte til gode, men synes ikke det er for mye forlangt hverken av forumet eller Netshop å få se kvitteringen fra lokal butikk på skjermkortet, med dato.

 

Og jeg er 100% enig med deg at det er en sak mellom posten og Netshop om pakken har vært åpnet/skadet. Er vel ganske klare regler på det, om jeg ikke tar feil. Er en uforholdsmessig byrde for kunde å ta opp denne kampen, så om dette er tilfellet stiller saken seg igjen i et annet lys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg ser ikke helt logikken i innleggene over (itspersonal og Ko_deZ).

 

Først og fremst er det viktig å skille mellom sakens fakta. I eksemplene der bedrifter sender ut ny vare uten å stille spørsmål,

så er det snakk om mangel ved utsendelse som bekreftes ved at serienummeret på varen viser at den fortsatt ligger i hylla. Selvsagt sender man ut ny vare med en gang så lenge dette er utgangspunktet.

 

I dette tilfellet så er det ikke snakk om feilplukking, det er snakk om at alle varene er pakket og totalvekta på pakken er veid, vekta på pakken har ikke endret seg en eneste gang under transport.

 

Det eksisterer ikke en eneste bedrift som sender ut nytt produkt så lenge utgangspunktet er at man må stole på kjøper som sier at produktet ikke er kommet frem, når alle bevis peker mot at det kom trygt frem. Det gjelder ikke bare Netshop, det gjelder alle.

 

Ingen sender ut ny vare før det er blitt dokumentert at et produkt enten ikke ble pakket eller at det har forsvunnet på veien.

 

Fremgangsmåten til Netshop handler ikke om at de fraskriver seg ansvar, det handler om at de ønsker å ha fakta på bordet før de retter krav mot posten. Ikke ser jeg hvorfor det skal være urovekkende komplisert for kunde å ta kontakt med posten for å opprette sak, for så å informere Netshop, slik at de kan ta saken videre med posten mens kunde får nytt produkt.

Lenke til kommentar

 

Fremgangsmåten til Netshop handler ikke om at de fraskriver seg ansvar, det handler om at de ønsker å ha fakta på bordet før de retter krav mot posten. Ikke ser jeg hvorfor det skal være urovekkende komplisert for kunde å ta kontakt med posten for å opprette sak, for så å informere Netshop, slik at de kan ta saken videre med posten mens kunde får nytt produkt.

 

Rent generelt er det vel ikke noe mer urovekkende vanskelig for bedriften å ta kontakt med posten heller? Ha om kunde vil ta kontakt med netshop for å få alle aakta på bordet før de lager en sak ovenfor posten? Hva om kunde ønsker å forholde seg til den personen de har foretatt en handel med, ikek alle mulig andre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg setter ikke spørsmål om rutinene til Netshop om serienummer og skjermkortet.

Jeg setter spørsmål rundt mangelen på ansvar når varen ble meldt savnet. De lempet saken over på kjøper og det virker ut som Netshop kun har forholdt seg til sitt eget interne system.

Netshop burde ha tatt saken opp med Posten og vurdert saken i samarbeid med dem og ikke la kjøper gjøre dette.

Det er tross alt Netshop sitt ansvar at deres del av kjøpsavtalen blir opprettholdt (levering av varene).

Om det er mye arbeid eller ikke er totalt urelevant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Fremgangsmåten til Netshop handler ikke om at de fraskriver seg ansvar, det handler om at de ønsker å ha fakta på bordet før de retter krav mot posten. Ikke ser jeg hvorfor det skal være urovekkende komplisert for kunde å ta kontakt med posten for å opprette sak, for så å informere Netshop, slik at de kan ta saken videre med posten mens kunde får nytt produkt.

 

Rent generelt er det vel ikke noe mer urovekkende vanskelig for bedriften å ta kontakt med posten heller? Ha om kunde vil ta kontakt med netshop for å få alle aakta på bordet før de lager en sak ovenfor posten? Hva om kunde ønsker å forholde seg til den personen de har foretatt en handel med, ikek alle mulig andre?

 

AtW

 

Det naturlige er jo selvsagt å ta kontakt med bedriften man har handlet hos først, hvis ikke vet man jo ikke om det er snakk om et produkt som er blitt borte i posten eller om bedriften har gjort en feil under pakking. Har bedriften pakket feil hjelper det lite å gå etter posten.

 

I dette tilfellet er det snakk om at alle varer er pakket ned, veid og sendt til kunde. Vekten har holdt seg den samme gjennom hele reiseruten og det er lite som peker mot at noe er blitt stjålet underveis. Erstatning blir selvsagt ikke sendt ut før fakta er på bordet i en slik sak. Hvis bedrift tar kontakt med posten risikerer kunde at klagen blir blankt avvist, alle deler er pakket og sporingsinformasjonen peker mot at alt er kommet trygt frem.

 

Man kan alltids spekulere i om det er urettferdig å involvere kunden i et ekstra ledd, i de fleste saker vil det enten være snakk om feil under transport eller feilpakking, dermed noe bedriften lett kan ordne opp på egenhånd uten at kunde må ta kontakt med posten. Problemet er jo enkelttilfellene, slik som dette, der grunnlaget tyder på at det beste er at trådstarter går via det aktuelle postkontoret slik at det opprettes sak. Da er det vel like greit å ha rutiner som sørger for at enkelttilfellene ikke blir oversett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg setter ikke spørsmål om rutinene til Netshop om serienummer og skjermkortet.

Jeg setter spørsmål rundt mangelen på ansvar når varen ble meldt savnet. De lempet saken over på kjøper og det virker ut som Netshop kun har forholdt seg til sitt eget interne system.

Netshop burde ha tatt saken opp med Posten og vurdert saken i samarbeid med dem og ikke la kjøper gjøre dette.

Det er tross alt Netshop sitt ansvar at deres del av kjøpsavtalen blir opprettholdt (levering av varene).

Om det er mye arbeid eller ikke er totalt urelevant.

 

Hva er det med "registrer saken hos posten så vi kan ta det videre" som er ansvarsfraskrivelse ?

 

Netshop ønsker at posten skal ta stilling til saken før nytt produkt sendes ut. I dette tilfellet, der alt peker mot at varene er kommet trygt frem, vil det ikke være langt mer gunstig for kunde å få forklart sin side av saken for posten ?

Lenke til kommentar

Man skal egentlig bare forholde seg til de man er kunde hos. TS er kunde hos Netshop, og Netshop er kunde hos Posten. Men, når det er sagt så er det ikke så mye å diskutere før TS har fremlagt kvittering på det andre skjermkortet. Jeg klarer ikke å stole på noe i hans versjon før det har blitt lagt frem kvittering på skjermkort nr. 2.

Lenke til kommentar

Jeg setter ikke spørsmål om rutinene til Netshop om serienummer og skjermkortet.

Jeg setter spørsmål rundt mangelen på ansvar når varen ble meldt savnet. De lempet saken over på kjøper og det virker ut som Netshop kun har forholdt seg til sitt eget interne system.

Netshop burde ha tatt saken opp med Posten og vurdert saken i samarbeid med dem og ikke la kjøper gjøre dette.

Det er tross alt Netshop sitt ansvar at deres del av kjøpsavtalen blir opprettholdt (levering av varene).

Om det er mye arbeid eller ikke er totalt urelevant.

 

 

Jeg synnes i dette tilfellet at Netshop har gjort det de skal gjøre :

 

1 : Sjekke hva som har skjedd hos dem ved utsending av varen. Om vekt stemmer og innhold stemmer overrens med det som var bestilt.

2 : Tar kontakt med posten og forhører seg om vekten fortsatt har stemt under levering.

 

Sånn sett så tror jeg faktisk at netshop har både hatt kontakt med posten og vurdert situasjonen fortløpende, tviler virkelig på at Netshop ikke har gjort dette siden det er såpass stor bedrift det er snakk om. At du påstår at Netshop ikke har gjort det er litt urovekkende og jeg hadde gjerne sett litt mer håndfast bevis på dette en kun en vill påstand.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...